XXL Nutrition

kan je met 50 jaar er nog goed uitzien? (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Vandaag weer gekraakt... Daarna toch weer reactie maar dat was al voorspeld.
De botten tussen mijn schouders kraakte weer flink.
Volgens de chiropractor zijn mijn borstspieren sterker dan mijn traps die tussen de schouders zitten en trekt daardoor de schouders naar voren. Het zou kunnen al vind ik niet dat mijn borst sterk is. Voorlopig mag ik wel rugoefeningen doen en mijn borst niet te veel.
Woensdag ga ik dus weer rug trainen als ik niet te veel last heb. Morgen misschien iets cardio of zo. Donderdag weer een behandeling en dan mag ik niet trainen. Zaterdag is dan weer de volgende kans. Tja helpt het nu? Ik heb 1goede dag gehad na de behandeling en daarna was het weer pet. Het gaat met ups en downs daar had ze al voor gewaarschuwd.
 
Blijf erin geloven. Grosje. Het kan toch niet eeuwig duren dit.
 
Ja precies, keep faith;)
Je wist dat er ups en downs zouden komen met dit gekraak zeg maar..dus zit dit "maar" even uit en dan ben je straks weer zo fit als je voorheen was..
En t klinkt dan ook miss best logisch..borst meer ontwikkeld in tegenstelling tot je traps (bovenaknt Rug) Waardoor er dus extra spanning op je schouders komt.. anyhow..hold on;)
 
Je pecs zijn goed ontwikkeld en hebben een flinke omvang kwa oppervlakte van wat ik op je foto zie dus het zou kunnen.
Er zit wel een kern van waarheid in dat je schouders naar voren getrokken kunnen worden door je pecs.
I heb het vaker gehoord ook wel eens gelezen op dit forum.

Even volhouden en kijken hoe je je straks voelt na dat de behandelingen er op zitten.

Succes!!
 
Tja ik hou de rug oefeningen en de achterkant schouder oefeningen voorlopig maar aan.
Lowrow en latt pully zijn het beste voor die rugspieren en de normale oefeningen voor achterkant schouders.
Benen en armen kan ik ook wel doen maar met een stang in mijn nek (squaten) dat gaat weer niet en een te zwaar gewicht bij biceps trekt mijn schouders weer naar voren.
Dusssssss ik moet gewoon machines gaan pakken om te trainen - het is niet anders.
Schouders is ook weer iets moeilijker want op de een of andere manier krijg ik daar weer reactie van (net als bij de borst)

Moet een schema gaan bouwen waarbij ik probeer zo normaal als mogelijk te trainen en ook weer niet te zwaar
Borst mag wel maar zeker niet te veel - 1 oefening om ze toch iets te stimuleren.
Ga er vanavond eens over denken
 
Hele week al strontverkouden dus van trainen is weer niet gekomen :(
Even tussen door met een elastiek thuis wat oefeningen voor de rugspieren gedaan (voor de doorbloeding) meer niet
De behandelingen van de chiropractor geven de ene keer 1 a 2 dagen reactie en dan gevolgt door een goede dag. Gisteren weer geweest en ik voel dat er vooruitgang in zit.
 
Hele week al strontverkouden dus van trainen is weer niet gekomen :(
Even tussen door met een elastiek thuis wat oefeningen voor de rugspieren gedaan (voor de doorbloeding) meer niet
De behandelingen van de chiropractor geven de ene keer 1 a 2 dagen reactie en dan gevolgt door een goede dag. Gisteren weer geweest en ik voel dat er vooruitgang in zit.
Ik ben ook een beetje verkouden en dat merk je gelijk in de training. Goed te horen dat je vooruitgang ondervind. Top!:o
 
het gaat voorlopig klote met de verkoudheid.
Vannacht liggen hoesten als een gek en er een paar keer uit geweest
Zaterdag ook niet kunnen trainen.
voel me nog steeds slecht maar heb toch een lichtpuntje want de rug voelt het beter.
ik hoop echt snel te herstellen en dan snak ik naar een regelmatige trainingsweek
Voel me een leeggelopen ballon de plekken waar spieren zaten zijn slappe zakjes vlees.
Alleen mijn buik is voller als ooit
Dat gebeurt er dus als je een half jaar of langer niet normaal kan trainen. :(
 
Accepteren, je weet wat je kan dus de weg terug is mogelijk.
 
Gisterenavond toch maar door de regen naar de sportschool gefiets (wat een klote weer)
Voorgenomen om gewoon niet te letten op gewicht en op wat er later fout kan gaan maar gewoon trainen om iets positiefs te doen.
begonnen met 3 oefeningen benen (4 sets ieder)
De liggende Legcurl voor de hams tot 40kg / daarna de leg extention tot 50kg en de zittende legpress tot 100 kg
2 oefeningen Rug (4 sets ieder) Latt pully tot 60kg en de low row met 40kg
Wou eerst nog een rug oefening doen maar heb me bedacht en wil het niet forceren - eerst maar weer rustig beginnen en proberen te trainen zonder al te veel reactie dat is al een overwinning
15 minuten gefietst op hometrainer en daarna weer op de fiets naar huis door de regen :(
Rug daarna gekoeld met ijspack (voelt redelijk aan vanmorgen) en linkerbeen vanaf voet naar heup was gistern na training wel geheel verdoofd (gaat ook wel weer iets beter) Reactie moet ik even afwachten maar ik wil in ieder geval weer iets gaan doen want van al die tijd niets doen en op de bank hangen wordt ik niet blij. (mijn vrouw ook niet trouwens)
Morgen weer naar de kraker ....
 
Neemt de kraker je gehele rug onderhanden, of beperkt ze zich tot de bovenkant? Wat adviseert ze ivm de uitstraling naar je linkerbeen?
In ieder geval, veel sterkte, en als ik zo teruglees, is er toch al progressie gemaakt.
 
Ze pakt mijn hele rug van boven tot onder en er zit inderdaad wel al verbetering in.
Maar het gaat met ups and downs.
Weet ook niet of trainen het weer erger gaat maken dus ik moet voorzichtig zijn.
Probleem is ook dat je met 50 jaar heel snel achteruit gaat in kracht en conditie en dat je na een slechte periode weer heel langzaam op gang moet komen anders duurt het herstel te lang. Als je heel jong bent dan kan je gewoon meer hebben.
Waar dat vreemde gevoel in mijn linker been vandaan komt kan ze nog niet verklaren
Er kan wat in mijn knie of heup fout zitten of in mijn onderrug..... maar we zijn er nog niet achter.
De nadruk van de behandelingen ligt ook echt op de regio van de bovenrug want daar had ik last van pijn en het been is niet pijnlijk maar wel vervelend
 
Veel spierpijn gehad in de rug en benen.
Voordeel was wel dat het gevoel in de linkerbeen daardoor ook weer beter is geworden.
Kortom ik moet mijn benen trainen.
Gisteren weer een behandeling gehad en ik heb het iedee dat er een stijgende lijn is.
Gisterenavond ook naar de sportschool geweest om cardio te doen en heb daarnaast 2 oefeningen voor triceps en 2 voor biceps gedaan. Mocht eigenlijk niet mijn bovenlichaam trainen dus heb rustig aan gedaan.
Kortom ik denk dat ik uit het dal aan het kruipen ben
 
En dan toch even eigenwijs zijn, hihihi. Je armen horen ook bij je bovenlijf toch.
Langzaam uit het dal kruipen is ook uit het dal komen toch. Lekker man.
 
Vanochtend lekker gesport.. Het gaat goed
Even de Lat Pully gedaan om mijn rug op te warmen
Toen de schouders gepakt
Zittend dumbbellpress 10 kg / voorovergebogen raises en staande Side raises met 6 kg
Daarna zittend barbellpress 25kg
Biceps ez barbellcurl 12x20 2x en daarna 8x30 2x
Dumbbellcurl staand 10kg
Liggende leggcurl 40kg en de leggpress 3 x12 x85 en 10 x95 kg
Nog even 15 min gefietst en 4x20 situps op een bal gedaan
Al met al weer een leuke training, de gewichten moet nog wat stijgen maar dat komt wel weer als het echt helemaal goed gaat. Voel een lichte verstijving in de rug maar het valt me reuze mee... Been gaat ook goed er zit me gevoel in
 
klinkt goed, grosje.
rustig aan die berg op ;)
de top komt zowiso elke stap dichter bij
 
Tja jouw lijfspreuk maar aangehouden
Als je niet kan wat je wil doen dan maar doen wat je kan
 
zo is't maar net ;)
 
Spierpijn valt mee dus er is echt verbening te voelen
Ben echt opgelucht dat ik na maanden geklooi weer een stap vooruit zet.
Moet nu alleen niet te hard willen dat is ook weer moeilijk
Maar nogmaals ik ben erg tevreden
 
Mooi dat er weer wat verbetering in zit, hopen dat het zo blijft :)
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven