XXL Nutrition

kan je met 50 jaar er nog goed uitzien? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Gisternavond weer naar de sportschool gegaan voor borst en armen
Ik had wel last in een spier in mijn rug maar heb mij daardoor niet tegen laten houden.
Bij diep inademen vooelde ik een lichte pijn in mijn rug (alsof mijn longen druk op een rugspier of rib zet)
Eerst lowrow gedaan (ik wil altijd beginnen met een rugoefening om ze warm te maken)
daarna borst Chestpress met machine tot 100 kg / Dumbbellflyes langzaam met 10 kg dumbbell / peckdeck tot 50 kg
Triceps cable pulldown tot 27kg / reverse overhead cabel pull tot 17kg / liggende skull cruscher
Biceps EZ stang biceps curl tot 30kg / Dumbbell curl langzaam 10 kg
Voelde daarna de spanning in de rug dus vond het wel weer genoeg.
Vanochtend opgestaan met stijf gevoel in de rug. hoop dat ik nu niet een klap terug krijg van de borsttrainingen die altijd ook op mijn rugspier (achterkant schouder) invloed heeft
Zodra ik drukoefeningen doe dan druk ik mijn rug en nek in het bankje en dan gaat het mis. ff duimen over elkaar dus
 
Doe eens rustig aan Grosje een chestpress met 100kg. Is dat wel verstandig ^^.
 
Je hebt gelijk :(
Ik moet rustig aan beginnen
Begon ook met een lichter gewicht maar laat me weer meeslepen en doe dan steeds weer een tandje hoger.
 
Gisteren rust genomen (wou eerst wel trainen maar bedacht me.. ik moet niet ineens te veel willen)
Spierpijn in de borst en voorste schouderkoppen is er (tijd niet gevoeld) en ik was even bang voor de nek en rug omdat die meestal opspeelt na drukoefeningen (hoe vreemd dat ook klinkt) Maarrrr het voelt nog steeds redelijk goed dus ik mag en zal niet klagen.
Vanavond ga ik weer even kijken of ik iets kan doen. Benen in ieder geval


Ik heb vanaf Zaterdag mijn oude schema aangehouden voor 4 dagen en ben nu aan deze toe
Rug
Seated cabel row
Lateral pulldown chest
Dumbbell row - per kant

Benen
Leg extention horizontal
Legg press
Squat zo diep mogelijk (of ik deze al kan... denk dat ik hem beter nog ff oversla)
Leg curl voor de hams

Buik
div oefeningen

cardio
20 minuten fietsen, crosstrainer of lopen
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de aangekondigde training aangehouden en 4 sets a 12 reps gedaan

Rug
Lateral pulldown chest 70kg
Seated cabel row 50kg
Bent over row - Barbell 50kg

Benen
Legg press tot 105 kg gegaan
Leg curl voor de hams 40kg
Leg extention horizontal 50kg
Squat heb ik niet gedaan (vind ik nog te link voor de rug)

daarna 2x 15minutten cardio gedaan


Vanmiddag weer naar de chiropractor - maar ik voel me goed op wat kleine pijntjes na (zeg maar 85 tot 95% fit)
Hoop dat het door zet en dat het binnenkort 100% fit is
 
Goed om te horen dat het weer lekker gaat!
 
Gisetern wel een beetje beurs van de training.
In de middag weer behandeld door de chiropractor en de linkerkant van mijn rug is extra aangepakt (daar had ik nog een pijnlijke plek) omdat er waarschijnlijk nog een rib niet helemaal lekker zat.
Het blijft toch gek dat er van alles in je lichaam blijft kraken.
En dat scheve wervels of ribben zoveel problemen in je lichaam kunnen geven.
Ik blijf in ieder geval erg positief over de behandelingen volgens mij helpen ze echt.
Maar goed... ik mocht natuurlijk gisteren na een behandeling niet trainen dus Zaterdagochtend kan ik pas weer (ff rust dus)
 
Helemaal top. Volgens mij zweef je wel een beetje. Goed man, almost back on track. Maar wel voorzichtig aan doen hoor.
 
Gisteren even een dipje gehad (wil toch soms te hard)
Ik was helemaal beurs van de rugtraining van Woensdag en de chiropractor op Donderdag.
Vanochtend even getwijfeld maar toch naar de sportschool gegaan

4 sets seated Lowrow 40kg met de brede stang gedaan om de rugspieren op te warmen

Daarna borst want dat moet ik ook bijhouden
peckdeck 4x12 reps 40kg
chestpress machine 4x12 reps 85kg
Dumbbell flyes 4x12 reps 12 kg

Triceps
Cable push down 21kg
Overhead cable push 17kg
liggend skull crusher ez stang 20kg
triceps curl machine 4x12 reps 15kg

Buik crunch op bal - 50 reps en daarna 3x20 reps
 
Laatst bewerkt:
En hoe voel je je na de training van gister dan?? al 90%fit??
 
Lekker bezig Grosje en rustig aan he.
 
Hmm 90% fit? Nee niet echt :(
Heb dit weekend toch weer zo'n onrustig gevoel in de borst gehad... weet niet wat het is.
Het kan ook van de borst en buiktraining geweest zijn. Spierpijn heb ik lang niet op de borst en buik gehad dus alles wat vreemd voelt daar denk je over na.
Wil vanavond toch weer even kijken of ik nog wat kan doen.. wil niet meer afwachten en weken niets doen. Liever dan maar wat minder kracht en toch lekker bezig met bewegen als op de bank zitten en niets doen.
Benen of cardio moet altijd kunnen lijkt me.


Eigenlijk staat dit op het programma dus ik moet even kijken of het verstandig is vanavond

MP of schoulder press
front raises
side raises
bent over raises zittend

staande biceps dumbbell curl
Ez bar curl

legg extention
Legg press

15 tot 20 min cardio
Buik 4x20 crunches
 
Laatst bewerkt:
als je je eigen grenzen maar goed in de gaten houd...
doe wat je kan en niks forceren ... schiet je uiteindelijk toch niks mee op ;)
 
Probeer ik wel.. maar het is moeilijk want tijdens de training voel ik wel wat maar de echte problemen komen pas een dag of 2 later.
Moeilijk inschaten waar de grens ligt dus... maar ik moet optimistisch blijven en vandaar dat ik ook wil blijven trainen daar voel ik me goed bij. Heb lang genoeg rustig gedaan dus opbouwen dat zal wat moeite kosten.
 
Valt mij ook op inderdaad dat zelfs spierpijn pas 1-2 dagen later komt. "vroeger" was dat gegarandeerd al direct de dag na een flinke training. Met de leeftijd dus toch even aanpassen aan het langzame herstel.
Zeker optimistisch blijven, ellende kan niet voort blijven duren lijkt me.. Dus zeker blijven trainen en gewoon aanpassen en een stapje terug waar nodig.
Doe je er nog regelmatig wat cardio bij ? Dat helpt mij goed om de off days door te komen. Een slechte KT maak ik dan goed met een stevige cardio sessie. Geeft dan in ieder geval toch een goed overall gevoel na de training.
 
Ik probeer inderdaad nu te zoeken wat ik kan.
Gaat het niet met de rug dan maar cardio doen of alleen armen of wat anders.
Helemaal niets doen is ook niet goed, mijn spieren krijgen dan te weinig impulsen en de spierpijn is dan alleen maar heftiger.
 
Gewoon rustig blijven opbouwen, ook al heb je het gevoel dat je die dag meer kan tillen. Forceren gaat alleen maar tot frustratie leiden.
 
tja dat probeer ik wel
Gisteren maar weer over geslagen - voelde me niet goed
 
GVD zit weer helemaal vast
ben weer terug bij af - alles doet pijn in de nek, schouder en rugstreek.
begin een beetje moedeloos en depri er van te worden
 
Klote man !
Nooit opgeven natuurlijk. Zoals ik al aangaf gewoon proberen wat cardio blijven doen. Eten op onderhoud. Even in de wachtkamer wat betreft KT lijkt me.
Heb begin van het jaar in dezelfde situatie gezeten na eind vorig jaar te enthousiast te zijn begonnen. Toen conclusie getrokken dat ik rust moest nemen met m'n elleboog. 1/2 jaar over gedaan... veel te lang natuurlijk maar wel met nu als resultaat dat ik nu alweer 4 maanden zo goed als pijnvrij bezig ben. Merk wel dat nu ik met wat zwaardere gewichten ga trainen het af en toe gaat wringen..maar niets spannends gelukkig.
Heb wel spijt dat ik in de hersteltijd niet aan mijn vp% heb gewerkt door wat cardio te doen.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven