AndroidHealthClinic

kan je met 50 jaar er nog goed uitzien? (5 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Toch maar naar de sportschool geweest
Benen gedaan maar had weinig vut merkte ik, overal 4 sets en 10 tot 12 reps gedaan
Leggextention tot 61 kg
Liggende legg curl tot 40 kg
Zittende legg press tot 125 kg
Sldl 50 kg
Squat 60 kg meer zat er niet in na alle oefeningen en het futloze gevoel
40 min fietsen
Ff snell magnificent nemen al heb ik al veel vocht binnen dus dat wordt er uit vannacht om te pissen

toch een beste training hoor voor een slechte dag.... niks om je voor te schamen.
maar waarom doe je squat als laatste?
 
Gisterenavond was het voetbalavond en dan willen alle mannen rond 21.00 uur thuis zijn
Erg druk dus als je om 20.15 uur aan komt... geen van de 2 squat rekken was vrij dus dan maar een alternatieve route gekozen. Zou zelfs dan als alternatief nog liever met de leggpress beginnen maar die was ook bezet.
Ach joh ik was al blij dat ik zo ver kwam... alleen die stang op mijn rug dat blijft moeilijk en ik voel dan ook vandaag weer dat er 60kg op gelegen heeft. Heb de stang lager op de bovenrug geprobeerd maar dat was helemaal niets.
Beentjes zaten gewoon al vol en de longen wilde ook niet meewerken (hijg hijg) maar ik heb het weer gedaan.
Ritme is belangrijk ik wil dat blijven volhouden ondanks dat ik nog niet helemaal 100% van mijn kwaal af ben.
 
En nog wat minder gewicht erop dan?
 
Denk niet dat het heel veel uitmaakt en ik wil ook weer niet squaten met zo weinig gewicht dat ze denken wat is die ouwe lul nou aan het doen?
Als het binnen 2 dagen weer weg is dan hou ik het op spierpijn van de traps en anders moet ik alternatieve oefeningen gaan zoeken.
We hebben nog een haksquat machine staan en dan kruip je onder 2 gewatteerde beugels die op je schouders rusten
Die is ook zwaar alleen toch niet zo echt als de losse squat
 
Denk niet dat het heel veel uitmaakt en ik wil ook weer niet squaten met zo weinig gewicht dat ze denken wat is die ouwe lul nou aan het doen?
Als het binnen 2 dagen weer weg is dan hou ik het op spierpijn van de traps en anders moet ik alternatieve oefeningen gaan zoeken.
We hebben nog een haksquat machine staan en dan kruip je onder 2 gewatteerde beugels die op je schouders rusten
Die is ook zwaar alleen toch niet zo echt als de losse squat

Zondag heb ik thuis oefeningen gedaan voor benen, had echt mega spierpijn en had zeker wel effect. Veel herhalingen maken en weinig rust. En wat maakt het uit wat anderen vinden?
 
ego he?
maar je hebt gelijk meer reps minder gewicht helpt ook
bedankt voor het helpen herinneren :)
 
ego he?
maar je hebt gelijk meer reps minder gewicht helpt ook
bedankt voor het helpen herinneren :)

;)
Misschien dat je dan wat minder last hebt. Eerst maar ff afwachten of het idd niet van andere training komt.
 
nou nog steeds last in de regio tussen de schouders vooral rond de ruggengraat en rechterschouder
weer even een tegenslag dus :(
Waardoor? (had maandag al last - voelde met niet lekker (koud) en heb misschien te aangespannen gezeten op mijn werk)
Kan me niet voorstellen dat het van de stag van het squaten is (maar ik sluit niets uit)
vanavond maar even aankijken of ik rug training ga doen (dat staat op het programma)
 
Toch maar voor de zekerheid een training overgeslagen
Wil de progressie die ik tot het weekend had niet helemaal tot de grond weer afbreken, beter safe than sorry
 
Goede keuze denk ik.
 
Vanochtend met enige twijfel naar de sportschool gegaan
Toch maar weer terug naar. Veel reps 15 minimaal
Lowrow 4x20 reps
Facepull 4x15 reps achterkant rechterschouder is pijnlijk
Lattpully 4 x15 reps zelfde verhaal rechterschouder achterzijde niet lekker
Bor 4x12 reps nog steeds die rechterkant die niet mee wil doen
Rotatorcuff oefeningen 5 oefeningen 4sets 12reps
30 min fietsen
100 crunches op swissball

Broodje ei op en nu aan de magnificent hoop dat de irritante pijn weg gaat
 
Je niet in je ego laten aantasten door terugval in gewicht. Blijf het doel voor ogen houden.
Top fysiek met een top mentaal vermogen.
 
Nou spierpijn in de rug/nek regio is in ieder geval aanwezig
Ik hoop dat ik weer een beetje op het juiste spoor kom en dat dit een mini dipje was
toch nog wel een redelijke training gedaan zaterdag, wil wel meer maar beter iets dan niets
Ook nog wel een beetje de schouders gedaan met de rotatorcuff oefeningen maar ik merk dat ik echt dat soort dumbbelloefeningen met 3 kg moet doen en de cable oefeningen met niet meer als 5 kg
Het zijn kleine makkelijk oefeningen maar ze pakken de probleemzones echt aan.
Ga vandaag maar een lekkere wandeling maken in het zonnetje
 
Die rotatoroefeningen in de reprange van 20 is best nog wel pittig.
Branden als de pest hahahaha.
 
De training van gisteren
Kwam een kennis tegen en samen hebben we borst gedaan
Volgens hem trainde ik niet alsof ik een blessure had (ik was sterker als hem)
Vandaag en morgen maar eens kijken hoeveel last ik krijg

dumbbell flyes 12.5 kg p/hand 4x12 reps
zittende press 12x100 12x115 10x130 8x130
incline benchpress wijde grip 12x30 3x12x40 (ik krijg die stang niet tot aan mijn borst - armen krijg ik niet naar achteren)
dumbbell pull over machine 60kg 4x12 reps
Peckdeck 50kg 4x12 reps

Cable pushdown rope 4x12 21kg
overead trices extention 12x15 kg / 12x17.5 / 12x17.5 / 12x21kg

wat buikoefeningen en daarna 25 min fietsen
Thuis met icepack de ruggegraad vast gekoeld (voelde dat er spanning op gestaan had)
 
jouw trainingen zijn er ook een stuk op vooruit gegaan hè! Gaat hartstikke lekker.. Alvast de ruggegraad gekoeld.. Haha hoe die hard is dat?!
 
Ik probeer door te gaan op een voor mij aanvaardbaar niveau.
Ik zoek mijn grenzen op en dat blijft moeilijk
Het gaat ook best weer lekker maar af en toe dan wordt ik even terug op mijn plek gezet (zoals vorige week) en dan zit ik weer in een dip en heb ik pijn en angst dat het nooit meer overgaat :).
Echt ouderwets pijnvrij ben ik nog niet geweest maar ik blijf doorgaan hoor, en nog steeds met van alles bezig.. rotator cuff oefeningen om los te komen in de ochtend, supps - magnificent ZMA creatine voor een betere doorbloeding, en een positieve instelling om niet al te deprie te worden :)
 
Laatst bewerkt:
So far so good
Heb wel last van de ruggengraat maar het valt me nog mee
Ik ga straks nog ff met ijs zitten om eventuele zwellingen te voorkomen
Ff afwachten hoe het morgen gaat, dan staan gelukkig de beentjes in de planning
Squaten sla ik over want de laatste keer heeft die stang op mijn traps te veel schade aangericht
Misschien maar eens die stang voor op de borst
 
Supps zijn nodig op onze leeftijd. Hihihi
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven