MuscleMeat

kan je met 50 jaar er nog goed uitzien? (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Ja hij is onverwoestbaar in de film
Alhoewel hij aan de drank en pillen verslaaft is en hij laat even een zwakte zien als hij bezig is met zijn fysieke test
http://www.youtube.com/watch?v=6kw1UVovByw
Gelukkig is het maar film :)
 
Gisteren benen getraind en een klein beetje schouders
Ik had totaal geen zin om te gaan gisteren, blehh....weet niet wat het was maar ben toch gegaan uiteraard :)

Benen dus
hammersmith Squatmachine 12x80 12x90 12x100 12x110 (deze machine is best zwaar)
Legg press zittend - 12x100 12x110 12x120 8x135
Legg curl liggend - 4x12 reps 40/50/60/60 kg
Legg extention - 4x12 reps 50/60/60/60

Schoulder barbelpress achter de nek zittend - 12x20 12x30 12x30 12x30 (dat voelde rechts nog niet goed)
Schouder raises met kabel per kant - 12x5 / 10x10 (te zwaar voor rechts) 12x5 12x5 (10 kg is te zwaar en gaat pijn doen
Nog wat oefeningen voor de rotatorcuff gedaan (is ook schouder)

30 min fietsen en daarna naar huis

Vanochtend wel irritatie in de schouder dus ik moet toch voorzichtig blijven... ff afwachten hoe het verder gaat vandaag en morgen
 
Is shoulder press achter de nek wel slim met jouw schouders? Schijnt beruchte oefening te zijn ivm schouderproblemen... Je kan ze ook voor doen, a la Military Press.
Verder lekker bezig hoor!
 
Ik zou dat ook schrappen Grosje. Weg die behind the neck presses.
Voor de rest weer lekker bezig geweest.
 
moet voor de schouder weer een beetje zoeken naar oefeningen die ik zonder al te veel problemen kan uitvoeren
Denk dat die behind the neck inderdaad niet slim is om te blijven doen.
Links is geen probleem maar rechts gaat niet lekker en dan raak je ook gelijk de balans kwijt (merk dat ook met de benchpress).
Moet wel zeggen dat alles wat ik met die schouder doe erg stroef gaat dus ik zal al snel problemen hebben
Maar het gaat allemaal stukken beter als een paar maanden geleden dus al met al ben ik tevreden.
Paar maanden terug werd ik al duizelig als ik liggend in bed van de ene zij op de andere zij draaide.
En elke liggende oefening in de sportschool op een bankje of op de mat daar begon ik dan ook gelijk te draaien (kwam uit mijn nek volgens mij) en had ik het idee dat ik out zou gaan.
Elke avond zat ik als een oud mannetje met een hittepit op mijn schouders om de spieren warm te houden en dan uiteraard ook niet altijd even aardig tegen de familie (je reageert je toch af)
Mijn linker been waar ik maanden een slapend gevoel in had (of die nek en been met elkaar te maken hebben????) is ook stukken minder dof.
De beentrainingen kan ik gewoon uitvoeren en het doffe gevoel is duidelijk minder of soms ook helemaal weg
Ben dus blij dat ik ondanks alle tegenslagen zo goed als ik kon ben blijven bewegen en trainen - opgeven is echt geen optie - dat heb ik in alle jaren sporten wel geleerd
Ben dus veel positiever en dat merk ik aan alles , minder down en minder angst (kreeg zelfs last van mijn rikketik - angstaanval volgens de dokter) en in ieder geval weer het idee dat ik een stijgende lijn te pakken heb.

Ben ook erg blij dat ik al mijn gezeur hier heb kunnen plaatsen en dat ik zo toch een uitlaatklep had.
Dus ook al ben ik nog niet helemaal uit de put..... iedereen bedankt voor de steun
Zal er vanavond ff een lekker wijntje op drinken ;)
 
Laatst bewerkt:
Waarom niet gewoon db presses zittend. En dan licht doen met een reprange waarbij je schouders vollopen of verzuren. Lekker voor de pomp gaan en niet teveel op maximale kracht.
Side raises die je ietjes uit je lichaam duwt. Dus niet in het verlengde van je zij beweging maar iets ronder naar voren.
Snap je dit? (ik kan het al moeilijk volgen hahaha)
 
geloof dat ik het snap :)

Vandaag mijn zoon weer eens mee genomen naar de sportschool
Rugtraining gedaan

latt pully
12x50/12x60/10x70/8x80 niet slecht (laatste met straps)

Low row zittend
12x40/12x50/12x60/12x60 ook niet slecht

dumbbell row
24kg 4x12 reps

deadlift
12x50 / 12x60 / 10x70 / 8x80 straps had ik weer nodig

Biceps
4x12 reps EZ bar 20kg langzaam uitgevoerd (30kg kan ik links wel maar rechter arm red het niet)

Mijn zoon had genoeg gehad en wou wel fietsen - 20 minuten
en daarna nog wat buik gedaan
al met al een korte training maar ik heb genoeg gedaan en pakte ook weer wat aardige gewichten
Rechterarm is helaas zwak en houd mij soms tegen.
Dat merk ik vooral als ik biceps wil gaan trainen, dan is de biceps en onderarm (zeg maar waar de hechting in het midden is) gewoon verzuurd en niet meer in staat om kracht te geven.. links totaal geen last.
maar zoals al vaker gemeld.. ik ben toch weer lekker bezig.. dan maar minder sterk.
ik denk dat als ik iets droger rond de buik kan worden dat ik er helemaal niet slecht bij sta
 
Laatst bewerkt:
Trainen die aanhechting/overgang. Barbell curls doen en helemaal uitrekken, licht in gewicht.
 
zal inderdaad de doorbloeding op de een of andere manier moeten verbeteren
Na de rugtraining is de biceps gewoon al vol
Moet het dan maar op een beendag of zo doen
 
Ben een beetje aan het zoeken naar een voedingsschemaom iets droger te worden.
Heb het volgende gemaakt op basis van een gewicht van 74 kg en daarvan een schatting van een vet% van 20%
Ik kom dan uit op een cutschema van ca 2200 calorien



Wat vinden jullie hievan
ik kom uit op 30% Eiwit /50% Koolhyd /20% Vet
Moet ik meer eiwitten eten en minder koolhydraten?
 

Bijlagen

  • Voedingschema(grosje).xls
    235 KB · Weergaven: 120
Ik zou voor 40%E, 40%KHD en 20% vet gaan en dan na 4 weken kijken wat het met je doet.
En als het lekker loopt de KHD naar 30% brengen en de Vet% naar 25% en E op 45%.
 
hmm oke dan moet ik nog even kijken wat ik kan doen om de KHD terug te krijgen.
Vond al dat ik zo weinig at maar dan moet ik even zoeken voor een goed alternatief waarbij ik niet helemaal energieloos van te weinig KHD ga worden

Vandaag 4 uur in de tuin gewerkt .... lekker als je de dag daarvoor je rug hebt getraind
Al dat bukken voel je wel in je onderrug
Boven rug voel ik ook goed, hoop dat het snoeien niet te veel kracht heeft gekost en dat ik morgen weer last heb van de ruggegraat waar de spieren aan trekken.


Nou ik krijg de juiste verhouding niet voor elkaar
Nu wel iets meer eiwitten
 

Bijlagen

  • Voedingschema(grosje).xls
    235 KB · Weergaven: 118
Dat gaat extra dagje spierpijn worden dus;) Maar de tuin weer netjes.
Moet ook hoog nodig bezig, wacht nog even tot het zonnetje gaat schijnen.

De verhoudingen moet gewoon even mee puzzelen, een maandje de tijd geven te wennen. Daarna wat bijstellen.
 
Misschien hiervoor gaan Grosje.
Whey in de ochtend kan je verhogen naar 40gr ofzo.
 

Bijlagen

  • Voedingschema(grosje)(1).xls
    235 KB · Weergaven: 77
Dat gaat extra dagje spierpijn worden dus;) Maar de tuin weer netjes.
Moet ook hoog nodig bezig, wacht nog even tot het zonnetje gaat schijnen.

De verhoudingen moet gewoon even mee puzzelen, een maandje de tijd geven te wennen. Daarna wat bijstellen.

Extra spierpijn en wat extra krassen van de rozenstruik die terug vocht bij het snoeien :)
Gisterenavond had ik wel gelijk last van mijn biceps en bovenrug (dat was wel te verwachten na zaterdag en dan ook nog al het werk in de tuin)
Vanochtend valt het gelukkig allemaal weer mee dus het herstel gaat goed

Vandaag maar even kijken hoe ik uit kom met het eten
Ik moet eigenlijk eerst ergens mijn vet% goed laten meten
Ik schat het nu op 20% maar ik kan er ook behoorlijk naast zitten en aardig droog behalve rond mijn navel
Heb ooit zelf een tangetje gekocht (nooit gebruikt) maar zelf meten dat gaat niet goed
Misschien even met mijn vrouw uitzoeken hoe dat ding werkt en haar even laten knijpen :)
 
Dat rond de navel vet is f**king hardnekkig. De laatste jaren heb ik regelmatig een goede cut uitgevoerd, maar zelfs bij 8 a 9% VP bleef dat laagje vet op mijn onderste buikspieren mij in de spiegel uitlachen. Tot groot jolijt van mijn vrouw trouwens, die dat cutten allemaal niet nodig vindt.
 
Nou dan ben je toch aardig droog geweest.... 8 a 9% daar teken ik voor :)
Tegenwoordig gaan die gasten op het podium tot zo'n extreem laag vet% dat het gewoon niet meer mooi is.
Zo laag vet% dat zou ik ook weer niet willen maar dat lukt mij ook niet meer op deze leeftijd (zonder AAS)
Nee het gaat mij er om dat de buikspieren weer wat beter zichtbaar worden en dat de V vorm ook weer wat beter te zien is. Het zit er allemaal wel maar het vet rond de navel en het beetje in de rug (de lende) dat haalt de V vorm wat weg. Als ik maar weer beachproof ben :) meer podium krijg ik dit jaar niet... hahahaha
 
Idd, de juiste term is geweest. :D Het voorbij jaar zit ik rond de 13 a 14% en vindt het wel netjes zo. Ik ben tevreden met mijn podium ;). Ik probeer wel nog steeds mijn carbs zo laag mogelijk te houden en ga toch zo'n drie keer per week een 45 min gaan joggen.
Mits cleane voeding en 2 a 3 keer per week een halfuurtje cardio moet het je best lukken een paar percenten te dalen.
Trouwens, nu ik zo een paar keer geprobeerd heb onder de 10% te duiken, moet ik wel zeggen dat ik veel respect heb voor die podiumgasten en hun opofferingen, ongeacht ze AAS gebruiken of niet.
 
Gisteren weer naar de sportschool geweest
tjonge wat was het druk, vast het mooie weer dat iedereen gaat sporten.
bedoeling was borst / biceps en buik
normaal pak ik triceps na de borst maar omdat mijn rechter arm al vaak door de borstoefeningen het zwaar had dacht ik er aan om het om te gooien (Borst / Biceps / en later in de week Rug / Triceps)

Borst (ivm de drukte een alternatieve route)
incline benchpress machine 12x40 12x50 12x50 10x50

benchpress 12x40 12x50 10x60 10x60
(nog steeds een duizelig gevoel voor en na de oefening - toch uit de nek vrees ik)

incline bench 12x40 12x50 12x50 12x50 schuin omhoog drukken voelt beter aan als de normale bench press)

cable crosover 4x12 reps 25kg per kant

peck deck 4x12 40kg

Biceps curl machine 12x20 12x25 12x25 12x25 (langzaam uitgevoerd armen goed uitgestrekt)
daarna gestopt recht nog last van de zaterdagtraining en het snoeien :)

buik
Double Leg Reverse Crunches 5kg gewicht tussen de voeten 4x20 reps
Puls up 4x20 reps
met 2 gewichten van 10kg in de handen heen en weer wiegen voor de zijkanten (hoe dat heet?) 4x100 reps (50 links/50 rechts)

20 min fietsen

vanacht had ik last van mijn buikspieren (hahah dat beloofd wat)
 
Laatst bewerkt:
Grosje dan sla je die BP toch lekker over. Houdt je vast aan incline BP en af en toe decline BP. Zolang je prikkels krijgt blijft het ontwikkelen.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven