AndroidHealthClinic

kan je met 50 jaar er nog goed uitzien?

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Gisteren een korte sessie thuis gedaan
Achterkant Schouders en traps - oefeningen met elastiek
Buikoefeningen

Pijn in de bovenrug is er weer (zal de reactie zijn op de schouder oefeningen van Dinsdag en gisteren) laten we het maar op heftige spierpijn houden.
benen zijn ook flink aan het protesteren van de beentraining van Dinsdag :)
Vandaag lekker rustig aan.. vanavond kan ik niet trainen.
Zaterdag ben ik weer aan de beurt

ga maar eens me zelf verwennen met nieuwe sportkleding, heb daarvoor een leuke site gevonden
Welke broek zouden jullie nemen?
http://www.fitnessmerken.nl/fitness-kleding/broeken.html




Te laat :) ik heb de onderste al gekozen

better_bodies_brooklyn_mesh_pant.jpg


better-bodies-brooklyn-mesh-pant~34694365.jpg
 
Nice Grosje. Next meet in deze kleding.
 
Haha ik wilde net zeggen de onderste...goede keuze dus. balen dat die pijn bij jou zo heftig blijft...
 
Tja joh ik probeer er nu maar voorzichtig doorheen te trainen.
Heb juist nieuwe kleding gekocht om me zelf te blijven stimuleren om door te gaan (soort cadeautje uit eigen zak :) )
Schouders voel ik nog wel (vooral achterkant links) maar ik kan er mee leven zo en ik weet ook dat ik ze verwaarloosd hebt waardoor ze nu ook heftiger zullen reageren... het komt wel goed
Blijkbaar heb ik gewoon een lang herstel nodig - en ik merkte vroeger dat als je vaker traint dat je lichaam dan ook sneller er aan gaat wennen. (misschien moet ik wel weer 4x gaan trainen)
Misschien moet ik na elke training van een spiergroep de eerst volgende training nog 1 oefening doen om die groep weer even goed te laten doorbloeden. (ooit gelezen dat Barry de Mey dat nu ook deed)
Heb nu ook nog spierpijn in de benen van Dinsdagavond dus die 72 uur (vertraagde spierpijn) die red ik wel.
Morgen weer trainen - Borst en biceps
 
Nice Grosje. Next meet in deze kleding.

Tja dat doe ik
heb expres small genomen dan lijkt het net alsof ik uit mijn hemtpje groei :)
 
Vanochtend borst, triceps, schouders, en cardio gedaan.
Voor de veiligheid zoveel als ik kon machines gebruikt
Sitting press 12x75 12x85 10x95 8x105 kg
Peck deck 45 kg 4x12reps
Incline press 50 kg 4x8 reps
Dumbbell flyes 12kg 4x12reps echt wijd

Triceps putsch down rope 21 kg 4x12
Overhead cable extention 15 kg 4x12
Overhead extention dumbbell 16 kg 4x12
Dippen op bankje 4x12reps eigen gewicht

Schouder oefeningen voor de rotatorcuff -diverse oefeningen 12reps per arm per oefening
Frontraises / Sideraises / upricht row / cable oefeningen 3 verschillende
http://m.youtube.com/#/watch?v=mOxVjVQMeZc&desktop_uri=/watch?v=mOxVjVQMeZc

Loopbanen 25 min 5 min 6km / 5 min 9 km om en om dus
Daarna 4x20 reps abbcrunch machine met 25 kg weerstand

Lekker getraind
Nog geen last dus houden zo
 
Laatst bewerkt:
Net terug van een cardiosessie want de conditie is niet meer wat het geweest is
3 km van huis naar de duinen van Den Haag hardgelopen (laatste keer gelopen op 1 januari en daarvoor en daarna door rugproblemen niet )
3 km weer terug kon ik nog niet volhouden dus gewandeld en hard gelopen om en om
lekker in de koude mist, terug begon het zonnetje door de mist te breken en nu ik thuis ben... volop zon.
Lekker.. is de zomer eindelijk begonnen?
PS rug hield het goed, linkerbeen is wat stijf
Nog niet veel reactie van de borst/triceps/schouder training... gelukkig
 
Gaat de goede kant op, scheelt dat de zon ons weer voorziet van de brood nodige vitamines.
 
Nog maar ff 12 a 13 km gewandeld
Maar nu ben ik moe hoor :)

---------- Post toegevoegd 7 April 2013 om 17:42 ----------

Gaat de goede kant op, scheelt dat de zon ons weer voorziet van de brood nodige vitamines.

Ja maar ik ben voorzichtig, morgen is het 48 uur later en dan is meestal de spierpijn het heftigst en dan kan ook zo maar de pijn in de rug terug komen.
Ik wacht even positief af :)
 
Net terug van een cardiosessie want de conditie is niet meer wat het geweest is
3 km van huis naar de duinen van Den Haag hardgelopen (laatste keer gelopen op 1 januari en daarvoor en daarna door rugproblemen niet )
3 km weer terug kon ik nog niet volhouden dus gewandeld en hard gelopen om en om
lekker in de koude mist, terug begon het zonnetje door de mist te breken en nu ik thuis ben... volop zon.
Lekker.. is de zomer eindelijk begonnen?
PS rug hield het goed, linkerbeen is wat stijf
Nog niet veel reactie van de borst/triceps/schouder training... gelukkig

Voor mij persoonlijk, maar dat is met hernia verleden, is hardlopen uit den boze. Vergeet niet dat je rug elke keer als je neerkomt met je voet een behoorlijk klap te verduren krijgt. Beste cardio ter wereld, maar niet best voor de zwakke rug (afhankelijk van de klachten natuurlijk).

Geen vervanger mogelijk ?
 
Zwemmen is een volwaardig en weinig belastend alternatief. Maar het moet natuurlijk passen in je persoonlijke organisatie daar het meer tijd vraagt.
 
Recreatief zwemmen heeft het pluspunt dat het ontspannend werkt voor de spieren en het gehele lichaam dat in het water lekker uitrekt en bijna gewichtloos is.
Nadeel is dat het tijdrovend is, naar het zwembad, omkleden douchen, weer omkleden enz.

Ik zeg crosstrainer!
Beste cardio die weinig belasting op de gewrichten kent.
 
bedankt voor alle tips heren
Ik kijk het even aan
Voorlopig gaat het goed.. de spierpijn van de zaterdagochtendtraining is nu voldoende aanwezig in de pecs en triceps.
Schouders en lichte door straling naar de traps is er ook maar als het hierbij blijft dan teken ik er voor.
Benen zijn ook stijf van alle loop en wandel acties.
Vanavond wil ik toch weer rug en biceps gaan trainen en dan maar even kijken hoe alles zich qua spierpijn en andere pijntjes gaat ontwikkelen.
Zwemmen heb ik ook al eerder aan gedacht maar is inderdaad tijdrovend.
Crosstrainer kan ik uiteraard ook een keer proberen op de sportschool (misschien vanavond even proberen)
 
bedankt voor alle tips heren
Ik kijk het even aan
Voorlopig gaat het goed.. de spierpijn van de zaterdagochtendtraining is nu voldoende aanwezig in de pecs en triceps.
Schouders en lichte door straling naar de traps is er ook maar als het hierbij blijft dan teken ik er voor.
Benen zijn ook stijf van alle loop en wandel acties.
Vanavond wil ik toch weer rug en biceps gaan trainen en dan maar even kijken hoe alles zich qua spierpijn en andere pijntjes gaat ontwikkelen.
Zwemmen heb ik ook al eerder aan gedacht maar is inderdaad tijdrovend.
Crosstrainer kan ik uiteraard ook een keer proberen op de sportschool (misschien vanavond even proberen)

Crosstrainer nooit geprobeerd?? Is heerlijke cardio vooral op die crosstrainers waar je vanalles inkan stellen zoals heuvel op, heuvel af interval enz en als het te zwaar wordt gebruik ik altijd meer mijn armen erbij, soms zelf helemaal niet, lekker voor je algemene lichaams/spierbalans.
 
Ja hoor wel eens gedaan op de de crosstrainer
Maar had daar ook last van de bovenrug en achterkant schouders van
Te veel aan de stangen getrokken denk ik.
Maar als alles zo blijft gaan als nu dan kan ik het binnenkort wel proberen.
Probeer nu mijn armen meer te laten rusten op een polssteun voor mijn toetsenbord tijdens het computerwerk dat ik doe en dat geeft al veel meer rust. (vorige week er 1 gekocht voor 15 euro :)
Blijkbaar is het toch, door de drukte die ik heb gehad na een doorstart van ons bedrijf, een vorm van RSI en dan de training er nog bij - resultaat ernstige overbelasting van diverse spieren.
 
Gisterenavond rug en beetje biceps gedaan
2x12 reps 1x10reps 1x8 reps
Latt pully - tot ca 70 kg
Sitting Low Row tot ca 50kg
Hammerstrenght high row 4x12 reps beide kanten ca 30kg
Hammerstrengt low row 4x12 reps beide kanten ca 30kg
BOR 50kg 4x12 reps

Biceps curl EZ stang 4x12 - 20 kg (rechterbiceps doet pijn - normaal moet 30kg te doen zijn maar ik vind 20kg nu wel best)
Biceps curl machine 4x12 - 25 kg

20 min fietsen + 15 min wandelen 6km
buik op swiss ball
 
Laatst bewerkt:
Niet slecht Grosje Goeie getallen. Niet te veel en niet te snel.
 
gaat steeds beter hier... keep up the good work ;)
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven