Fitness Seller

kan je met 50 jaar er nog goed uitzien? (6 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
balen dat je na je laatste borsttraining weer last hebt van je schouders Grosje! hoe gaat het vandaag?
 
Was al verrot toen ik thuis kwam, kon wel slapen maar ben toch gaan sporten en gek genoeg energie genoeg...


Toch maar schouders en armen gedaan
Schoulderpress machine 12x20 12x30 12x40 10x50 6x60
Schoulderpress met losse bar behind the neck 4x30 kg
Schoulder dumbbell press staand 4x12x10 kg
Zittend Side raises 6 kg dumbbells 4x12 reps
Bent over raises 4x12 x 6 kg met een twist aan het eind
Side raises cable 5kg 4x12 reps
Cable oefening voor achterkant schouders ( weet niet hoe het heet ) 4x12reps

Ez bar curl 8x30/8x20/10x10 combi achter elkaar 4sets
Zitten dumbbell curl 10 kg 4x10 Carls
Cable biceps curl 2x12 reps 21 kg / 2x12 reps 24,5 kg

Triceps push down 12x24,5 12x28 12x28 10x32
Nog spierpijn in triceps van zaterdag dus genoeg gedaan

Crunches op swissbal bal met 10 kg achter hoofd 4x30


Mijn vrouw vond dat ik op een breed bincky ging lijken in het haltershirtje
Vind zij niet leuk maar ik wel
Mooi complimentje dus
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat je schouders weer wat opspelen...
Hoop dat het snel wat bijtrekt!

hmmm.. ik herken het precies.. had ook zo geen energie en dacht na 1 oefening ik kan het wel vergeten en opeens alle energie van de wereld! gek he! hahaha.. maar wel nice!

ach.. breed binky! voelt wel goed he! :D
Zei mijn mannetje laatst ook tegen me.. met zo een opmerking.. als je maar niet té wordt he?..... ach ja.. ben net begonnen.. dus komt goed! en met jou ook! lekker trainen hoor! geeft een goed gevoel en je ziet er super uit!
 
Ron jij bent al een heel goed voorbeeld van iemand die een doel heeft en daar alles aan doet om die te halen.
Net als Dinky laat jij je niet tegen houden door praatjes over leeftijd of door wat andere zeggen en ga je er gewoon voor.
leeftijd is maar een getal maar dat zegt niet dat je oud bent en dat bewijs jij elke training weer.
Daar heb ik respect voor Ron en dat zorgt er voor dat ik het ook niet opgeef want ik wil je toch een beetje bijhouden ;)

Bloos.
 
Ron jij bent al een heel goed voorbeeld van iemand die een doel heeft en daar alles aan doet om die te halen.
Net als Dinky laat jij je niet tegen houden door praatjes over leeftijd of door wat andere zeggen en ga je er gewoon voor.
leeftijd is maar een getal maar dat zegt niet dat je oud bent en dat bewijs jij elke training weer.
Daar heb ik respect voor Ron en dat zorgt er voor dat ik het ook niet opgeef want ik wil je toch een beetje bijhouden ;).

Je bent zo oud als je je voelt. Alleen jammer dat het lichaam meer beperkingen stelt naarmate men ouder wordt. :mad:
Klote dat je schouder terug opspeelt, Grosje.
Hoop dat je vakantie enig soelaas mag brengen
 
Da's het probleem met ouder worden. Schouders, nek, rug, ellebogen. Ik heb ook regelmatig last aan één van deze lichaamsdelen.Maar als je traint, kan je er ook veel beter tegen. Je leert er mee leven. En na een tijdje is het soms ook weer plots weg. En trainingen moeten ook wat aangepast worden. Mij zie je niet meer deadliften en squatten wordt met lichtere gewichten gedaan maar meer reps. Maar ik zal ook altijd blijven trainen. Mijn schouderproblemen zijn tot nu toe wel altijd verdwenen als ik de rotator cuff's begon te trainen.
 
Da's het probleem met ouder worden. Schouders, nek, rug, ellebogen. Ik heb ook regelmatig last aan één van deze lichaamsdelen.Maar als je traint, kan je er ook veel beter tegen. Je leert er mee leven. En na een tijdje is het soms ook weer plots weg. En trainingen moeten ook wat aangepast worden. Mij zie je niet meer deadliften en squatten wordt met lichtere gewichten gedaan maar meer reps. Maar ik zal ook altijd blijven trainen. Mijn schouderproblemen zijn tot nu toe wel altijd verdwenen als ik de rotator cuff's begon te trainen.

Mooi dat je ook nog steeds bezig bent ondanks jou fysieke probleempjes
Door trainen is voor mij ook het beste anders wordt ik alleen maar stijver en de plekken pijnlijker... alleen de grens tot waar ik kan gaan zonder dat het allemaal erger wordt, is niet altijd duidelijk
Ik merk dat bepaalde spieren in mijn lichaam minder snel herstellen (vooral daar in de buurt van traps en schouders) en dat ik daar voorzichtig mee moet zijn.
Gisteren de schouders flink getraind, niet met zware gewichten maar wel veel reps (max 12) waardoor ik hoop dat de doorbloeding beter is en misschien de spiergroei er toch ook nog voor zorgt dat de zwakke delen er straks beter tegen kunnen. Ja dat betekend wel dat ik de komende dagen weer meer last zal hebben maar niets doen is ook niet goed.
Kortom we blijven lekker bezig zo :)

---------- Post toegevoegd 30 July 2013 om 09:27 ----------

Ron jij bent al een heel goed voorbeeld van iemand die een doel heeft en daar alles aan doet om die te halen.
Net als Dinky laat jij je niet tegen houden door praatjes over leeftijd of door wat andere zeggen en ga je er gewoon voor.
leeftijd is maar een getal maar dat zegt niet dat je oud bent en dat bewijs jij elke training weer.
Daar heb ik respect voor Ron en dat zorgt er voor dat ik het ook niet opgeef want ik wil je toch een beetje bijhouden ;).

Je bent zo oud als je je voelt. Alleen jammer dat het lichaam meer beperkingen stelt naarmate men ouder wordt. :mad:
Klote dat je schouder terug opspeelt, Grosje.
Hoop dat je vakantie enig soelaas mag brengen

Klopt, ik voel me nog jong hoor :) (alleen met pijntjes)
Ik denk dat het zwemmen en de warmte (en even niet achter de computer) wel goed is voor de spieren van de nek en schouders.
Op de camping zal ik ook nog wel af en toe een training proberen te pakken dus ik verwacht wel dat ik er wel weer iets van opknap.

---------- Post toegevoegd 30 July 2013 om 09:30 ----------

Jammer dat je schouders weer wat opspelen...
Hoop dat het snel wat bijtrekt!

hmmm.. ik herken het precies.. had ook zo geen energie en dacht na 1 oefening ik kan het wel vergeten en opeens alle energie van de wereld! gek he! hahaha.. maar wel nice!

ach.. breed binky! voelt wel goed he! :D
Zei mijn mannetje laatst ook tegen me.. met zo een opmerking.. als je maar niet té wordt he?..... ach ja.. ben net begonnen.. dus komt goed! en met jou ook! lekker trainen hoor! geeft een goed gevoel en je ziet er super uit!

Ja voelde wel goed dat ze dat zei :)
Ik denk niet dat je als dame erg snel TE breed zal worden
je kan mooi gespierd worden zonder je vrouwelijke elegantie te verliezen dus je man krijgt straks alleen maar meer om van te houden;)
 
vandaag behoorlijk spierpijn aan de achterkant schouders (vooral links) dat beloofd wat voor morgen als de 2e dag na de training is aangebroken (dan heb ik meestal wel de meeste reactie)
Was ook weer een redelijke schoudertraining met genoeg oefeningen en in totaal genoeg reps.
60kg schoulderpress was ook wel weer aardig maar los met een stang is 30kg behind the neck voor de mobiliteit toch even de max.
Even kijken of ik vanavond benen ga trainen.. en als ik ga dan in ieder geval dan even geen stang in de nek met squaten maar gewoon even de machines pakken.
Biceps herstelt wel snel van de trainingen dus dat gaat goed dus ik hou de extra training er voorlopig in voor de biceps en triceps.

Update
Heb besloten vanavond thuis te blijven
Ben moe en heb verkoudheids verschijnselen en ik wil straks gezond op vakantie
 
Laatst bewerkt:
Rust gisteren was wel nodig, soms moet je gewoon naar je lichaam luisteren en even de voet van het gas
Had het gevoel alsof ik de hele dag kon slapen, neus dicht last van ogen (leek wel een hooikoorts of zo)
wel even met icepack op de rug en nek op de bank gezeten en dat is goed geweest voor de doorbloeding
Vanochtend een stuk minder last van de achterkant schouder en nek dus dat gaat goed (nog wel moe)
 
Luisteren naar je lichaam is inderdaad goed. Soms wil je het niet maar weet je dat het beter is van wel. Dus goed besluit en wijs! Fijn dat het beter gaat met nek en schouders!
 
Slecht nieuws
gisteren niet gesport toch weer te veel last van de nek en schouderregio (wordt er gek van)
blijkbaar toch weer een tandje te hard gegaan afgelopen maandag met de schouders trainen.
Voelde eigenlijk allemaal wel goed op dinsdag (behalve de vermoeidheid verschijnselen) maar woensdag en gisteren en vanochtend is het nog steeds PET..
Besloten niet meer te trainen deze week want Maandag ga ik op vakantie (ff rijden naar Kroatie) en ik wil niet in de auto last hebben.
Weet niet of ik hier nog ga posten voor Maandag dus ik vermoed dat jullie pas weer na de vakantie van mij horen... of ik moet nog even stiekem in kunnen loggen daar.
Ik ga in ieder geval daar nog wel sporten (zwemmen, joggen en af en toe naar de sportschool op de camping - weet niet wat ze hebben daar maar ik ga wel ff kijken)
Iedereen vast een fijne vakantie
 
Geniet van je vakantie en rust kan je ook wel even goed doen.
 
Ik ga er van genieten Ron
Opgeven doe ik sowieso niet - ik heb voor mijn gevoel een stijgende lijn te pakken met af en toe een dalletje - dit is vast weer een dalletje ;)
Merkte al dat door de extra biceps en triceps trainingen er ook meer spanning op de traps/nek kwam.
Blijkbaar haal ik te veel kracht uit de nekregio - dus toch lichter gaan en meer reps
Ik moet weer even overschakelen naar positief denken (dan heb ik echt minder last) en dan ga ik over een week of 3 gewoon weer verder met mijn split trainingen
 
Fijne vakantie amigo!!
Rij voorzichtig en rust lekker uit.

Een tijd niet achter een beeldscherm zitten zal je nek schouders wel tot rust brengen denk ik.

Wat betreft je laatste schoudertraining, ik doe ongeveer hetzelfde alleen niet zoveel oefeningen, doe schouderpress machine gewone grip 4x8 en dan hammer grip (voel ik erg goed) of achter 4x8, dan side raises of front raises en altijd reverse flys en wat Uprowing voor de traps.
Dus 4 oefeningen schouders en 1 traps, soms wissel ik af doe ik wat anders, of shrugs ipv uprowing.
Schouders is niet zo een grote spiergroep en de voorkant pak je al mee bij bankdrukken.
Wie weet volstaat 4 oefeningen ook voor jou en heb je daarna niet dat je gesloopt bent.

Hooikoorts (deze tijd zijn het vooral de graspollen) heb ik ook weer last van, het is een hele late zomer en als het ff waait zit de hele lucht weer barstensvol pollen.
 
Fijne vakantie amigo!!
Rij voorzichtig en rust lekker uit.

Een tijd niet achter een beeldscherm zitten zal je nek schouders wel tot rust brengen denk ik.

Wat betreft je laatste schoudertraining, ik doe ongeveer hetzelfde alleen niet zoveel oefeningen, doe schouderpress machine gewone grip 4x8 en dan hammer grip (voel ik erg goed) of achter 4x8, dan side raises of front raises en altijd reverse flys en wat Uprowing voor de traps.
Dus 4 oefeningen schouders en 1 traps, soms wissel ik af doe ik wat anders, of shrugs ipv uprowing.
Schouders is niet zo een grote spiergroep en de voorkant pak je al mee bij bankdrukken.
Wie weet volstaat 4 oefeningen ook voor jou en heb je daarna niet dat je gesloopt bent.

Hooikoorts (deze tijd zijn het vooral de graspollen) heb ik ook weer last van, het is een hele late zomer en als het ff waait zit de hele lucht weer barstensvol pollen.

Ga ik doen, ga pas maandag rijden hoor dan is het iets rustiger en dan eerst naar Munchen voor een overnachting en de dag daarna pas door naar kroatie (in 1x 1500 km is mij te ver)
morgen en overmorgen alle troep pakken en laatste dingen regelen maken voor de reis.
Die nek en schouders dat blijft vervelend, maar denk ook dat het even niet achter de PC zitten al goed zal zijn voor de druk op de nek en schouderspieren.
Beetje zwemmen af en toe en een lokale verdoving (wijn) ook:D
Wat betreft het trainen... het blijft toch weer elke keer zoeken naar de grenzen van mijn lichaam.
Ga na de vakantie maar weer wat rustiger aan beginnen, maar beter iets doen als niets doen
 
fijne vakantie Grosje. Geniet ervan!
 
Geniet vooral van je vakantie!
Wie weet doet het je meer goed dan je denkt en gaat het trainen met je schouders daarna weer beter.
Soms kan gewoon verplicht lekker rusten je lichaam zo anders doen reageren.
Je hebt het verdiend! Mooi weer, mooie omgeving en inderdaad de lokale verdoving is daar zeker lekker! :D
 
vakantie weer voorbij, vandaag weer thuis na 2 weken kroatie
3 weken niets gedaan alleen gezwommen en gesnorkeld
schouder nekproblemen zijn er nog steeds dus rust is niet het antwoord... eerder beweging maar gedoseerd
Ik zal moeten onderkennen dat het waarschijnlijk blijvend is want 2 jaar last dat is niet een verrekt spiertje
Trainen zal ik altijd wel blijven doen maar het idee dat ik nog mijn fysiek ga verbeteren dat laat ik maar varen.
Even in de vakantie overwogen om te stoppen met loggen want wat voeg ik met mijn log toe aan het forum?
Nou ja voorlopig ben ik er weer dus dan maar even een update
de hele vakantie niet op eten gelet en elke avond wijn en wat is de schade????? niets aan gewicht er bij.
Nog steeds 75 kg
Ik zal proberen morgen te gaan trainen en ik zal rustig aan beginnen.
 
Je voegt misschien volgens jou niets toe, maar volgens mij en ik denk ook andere, maar dat doe je wel.
Jij hebt een dijk aan ervaring en alleen dat al is mooi voor het forum.
Je voegt iets toe als je je mengt in discussies. Meningen en zeker die van jou respecteer ik.
Dus verlaat het forum niet en laat gewoon eens in de week je kop hier zien.
Maak dan weekupdates.
 
Je voegt hier zeker dingen toe. Wat Ron al zegt.. je ervaringen, inzichten en tips.
Je spreekt uit als je een mening hebt en laat zien waar je voor staat... wat je wil en dat je niet opgeeft. Dat allemaal is het waard om te blijven loggen. En ik denk dat het je ook kan stimuleren om het juist wel te doen.
Het is en blijft jouw keuze. Maar ik blijf je volgen.... als je blijft loggen.
Sterkte met je schouder.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven