Fitness Seller

kan je met 50 jaar er nog goed uitzien? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Ja ik had verwacht dat ik vandaag al in de kreukels zou liggen..... Maar het valt mee
Voorlopig maar even zo verder blijven proberen te trainen en kijken of het in ieder geval niet slechter gaat worden.
 
Zo zie je maar he. Blijf positief denken Gros! Het gaat nu beter dan je verwachtte! dus dat is alleen maar goed!
 
Gisteren niet getraind, ben een wandeling gaan maken met mijn vrouw... had meer behoefte aan frisse lucht dan aan zweetlucht :)
Wou alle rugspieren een extra dag rust geven om te herstellen voordat ik met de borst ga beginnen
Aan de rug trainingen de afgelopen tijd maar weer de ouderwetse Deadlift toegevoegd die ik een tijdje niet hebt gedurft ivm de nek en schouder problemen, dat merk ik nu toch wel in de hele rug (en kont :) ).
Herstel gaat tot nu toe redelijk.... maar de oude pijntjes blijven hangen.
Heb nog steeds last van de rechterschouder, aan de achterkant (supraspinatus of infraspinatus)... moeilijk te vast te pinnen. Het is nog steeds zo'n zeurende ontstekings uitstralingspijn van aanhechting in de buurt van triceps tot richting nek.
Gisterenavond met ijs gekoeld en ook weer voor en na slapen gerold met tennisbal en ingesmeerd met ontstekingsremmende creme...... helaas geen resultaat.
Toch heb ik het idee dat trainingen met deadlifts goed zijn voor mij.. het verbetert mijn houding dus die ga ik er toch inhouden.
Vanavond staat de borsttraining weer op het programma, vorige training ging goed en heb daar ook vrijwel geen last van gehad in de nekregio. Het kantelen van de schouderbladen en een iets holle rug bij de BP dat zorgt er toch voor dat ik de achterkant schouders minder belast en de borstspier meer.
Kortom vanavond maar weer het zelfde recept, een korte borst training met concentratie op de uitvoering.... en ik hoop dat de schouder een beetje mee werkt.

zo weer een heel verslag zonder training maar dat post ik vanavond weer :)
 
Ik denk Grosje dat je echt zuiver moet gaan kijken hoe jij je oefeningen uitvoert. Laat anders eens iemand anders ernaar kijken. Misschien helpt dit je om je blessure te verhelpen.
 
Tja kan, maar mijn techniek is echt niet zo heel slecht.
Mijn bench was slecht doordat ik niet zo flexibel in de schouder was.. maar dat gaat beter
Als ik na bijna een maand rust (vakantie) nog last van de schouder en rugregio hebt dan kan dat niet van een foute techniek zijn. :)
Dat heeft niets met trainen te maken maar gewoon met iets wat er al heel lang niet goed zit en ook blijft zeuren.
Na de injectie in het gewricht is het iets beter geworden maar nooit weggegaan en het is ook niet veel erger geworden door trainen.
Heb jaren zonder problemen getraind en doe dat nog want tijdens de training heb ik weinig last.
Denk dat ik toch een soort van in klemming heb waardoor spieren in het gewricht niet goed doorbloeden en gaan ontsteken
Over 4 weken heb ik weer een afspraak in het ziekenhuis en dan zal ik het bespreken, voel nu in ieder geval beter waar de pijn vandaan komt
 
Ach je weet nooit toch. Er hangt wel flink wat gewicht aan je schouders.
 
Borst en triceps en wat extra gedaan
Chestpress machine 12x100 10x115 6x130 6x130 5x130
Incline bench 12x40 12x50 3x8x60
Bench press (eindelijk vrij) 15x20 12x40 10x50 3x5x60 was toch al moe van de eerste sets op de machine
Peck deck 12x40 3x12x50

Triceps push down 12x17.5 12x21 12x27 10x32.5
Overhead triceps cable extention 12x15 3x12x17.5
Behind the head triceps extention dumbbell 20kg 4x12reps

Biceps dumbbell curl 4x12x14kg
Facepull 4x12x17.5

Loopband 2x5min 6km. 2x5min 9km om en om
 
Toch klinkt het allemaal niet negatief Gros.
en qua trainen zet je goed door! echt respect voor je dat je je zo inzet met alles! Je bent een echte doorzetter.
Ik hoop toch echt dat je een keer weer pijnvrij kan knallen.
 
Ik hoop het ook. Probeer toch ondanks alles positief te blijven ook al is het soms moeilijk

Was trouwens net bezig met de eerste oefening toen er zo een boom van een pt langs kwam of hij even zijn client tussendoor mocht laten oefenen ... Geen probleem zeg ik want ik was net begonnen met opwarmen 15x85 en 12x100
Nadat die client klaar was zegt hij, moet hij weer op 100? Nee jij kan wel beginnen met 115 kg
Moest er wel om lachen blijkbaar zie ik er sterker uit dan ik dacht

Mijn rechter schouder heb ik nog even getest en hij is gewoon minder bewegelijk als mijn linker
 
Toch klinkt het allemaal niet negatief Gros.
en qua trainen zet je goed door! echt respect voor je dat je je zo inzet met alles! Je bent een echte doorzetter.
Ik hoop toch echt dat je een keer weer pijnvrij kan knallen.


Dit!!

De man zet beste training neer voor een naturel van zijn leeftijd en dan staat hij er ook nog eens goed bij.
 
Dank u dank u dank u :)

Nou nog een beste training en dan geen problemen er na
we gaan het merken de komende dagen
 
Borst en triceps en wat extra gedaan
Chestpress machine 12x100 10x115 6x130 6x130 5x130
Incline bench 12x40 12x50 3x8x60
Bench press (eindelijk vrij) 15x20 12x40 10x50 3x5x60 was toch al moe van de eerste sets op de machine
Peck deck 12x40 3x12x50

Triceps push down 12x17.5 12x21 12x27 10x32.5
Overhead triceps cable extention 12x15 3x12x17.5
Behind the head triceps extention dumbbell 20kg 4x12reps

Biceps dumbbell curl 4x12x14kg
Facepull 4x12x17.5

Loopband 2x5min 6km. 2x5min 9km om en om

Mooie training, Grosje. Ik heb de indruk dat het al bij al toch de goede weg opgaat, niet?
 
Ja er zit wel al wat verbetering in
Dit is voor mij nu max kracht zonder te forceren, kan ook niet meer verwachten na al die tijd gekloot.
Doe het met goede concentratie op de uitvoering en soms is dat tegen mijn natuurlijke bewegingsbaan in (benchen doe ik nu lager op de borst, voelt anders) en met schouderbladen eerst naar binnen getrokken zodat ik minder uit mijn schouder kan duwen.
Merk wel dat rechts mijn zwakke kant is en dat die minder gewicht kan drukken... links voel ik weinig van
Neem met de gewichten nu wel wat meer risico maar merk ook dat ik zwakker ben geworden met de bench (1.5 jaar terug kon ik nog 80 kg 6x benchen)
Je algemene kracht loopt echt terug als je af en toe niet echt max gaat.

maar als de reacties/pijntjes op de training nu ook wat minder worden (buiten de spierpijn dan) dan durf ik weer een beetje te denken aan opbouwen
 
Klinkt toch idd als duidelijke verbetering met zeg een maand geleden. Respect voor het doorzetten! En idd eerst maar eens pijnvrij/pijnarm trainen voordat je je zorgen gaat maken over krachtverlies. Hou vol!
 
De reactie op de training valt gelukkig nog mee.
Triceps voel ik wel, borst begint te komen (geen probleem dat is spierpijn en voelt anders aan)
Merk wel dat de achterkant rechterschouder bij aanhechting triceps naar infraspinatus nu gevoeliger is (zeurt daar weer behoorlijk) blijkbaar zwelt de triceps op en oefent die weer druk uit op mijn schoudergewricht waar het al aan het zeuren is.
Ben de afgelopen 2 dagen ook bezig met rekoefeningen want mijn rechterschouder is erg stijf.... waarschijnlijk al heel lang maar ik merk nu (misschien ook door de injectie) dat mijn arm minder ver naar achter kan.
Zeg maar dat als je je arm gestrekt boven je hoofd met platte hand tegen de muur aan drukt en je met je neus zo dicht als je kan naar de muur drukt. dan kom ik met links dichter bij de muur als met rechts. Ik ben dat aan het rekken om te kijken of het verbetert. Ook mijn triceps probeer ik te rekken voel dat ik dan minder druk heb
Vanavond benen trainen en eigenlijk ook schouder.... zal vanavond weer even kijken en bepalen of dat wel verstandig is.
 
Wat klote dat je triceps aan je schouder trekt. En daar dan de gevolgen van.
Je rekmethode heb ik niet echt door. Ik raak al in de knoop bij het lezen.
 
volgens mij is het ook meer een triceps rek oefening alleen ik doe dan ook dit met mijn elleboog tegen de muur aan (druk dan niet met mijn hand de eleboog naar achter) omdat ik dan meer druk kan zetten.
Ik doe dat dan met een gebogen arm zo als op de foto of gewoon met arm geheel gestrekt tegen de muur

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

ik merk dat je dan ook je schouder naar achter drukt

http://thumbs.dreamstime.com/x/de-rek-van-de-triceps-12479108.jpg
 
Aha ik heb 'm. Ik dacht hel moeilijk met je arm achter je en dan draaien richting je arm. Dheeeeee
 
Nu snap ik hem ook!
Ik hoop dat het vanavond is gelukt met je schouder.
benen lekker gesloopt?
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven