AndroidHealthClinic

kan je ook teveel water drinken? (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Wat dachten jullie van drinken om gewoon de dorst te lessen. Je lichaam geeft wel aan als je behoefte hebt aan water.
Te veel van alles is slecht en dat geldt dus ook oor water. Te veel water zuivert niet eens je nieren, maar onttrekt wel kostbare mineralen uit je lichaam waardoor je je uitgeput en lusteloos kan voelen. Elke huisarts kan je dat vertellen. Dus dinkt (zoals eerder vermeld) met maten
 
12 liter per dag is dus bijzonder ongezond tenzij je in de sahara woont en een extreem zout dieet volgt
 
Wat dachten jullie van drinken om gewoon de dorst te lessen. Je lichaam geeft wel aan als je behoefte hebt aan water.
Te veel van alles is slecht en dat geldt dus ook oor water. Te veel water zuivert niet eens je nieren, maar onttrekt wel kostbare mineralen uit je lichaam waardoor je je uitgeput en lusteloos kan voelen. Elke huisarts kan je dat vertellen. Dus dinkt (zoals eerder vermeld) met maten

als je dorst krijgt is het al te laat. 1 liter per 1000 KCAL heb ik altijd gevolgt
 
Teveel water is op zich geen probleem voor je lichaam, het probleem is echter wel dat de concentratie van bepaalde zouten te klein wordt, en daar kan je inderdaad dood aan gaan. Dit is in ieder geval zeker zo voor natrium, ik weet niet of er nog andere zouten (of correcter: ionen) die teveel verdund kunnen worden.
De oplossing voor het probleem is dus gewoon om bij veel waterinname ook meer zouten in te nemen.
 
JA dat kan, maar je moet enorm veel water drinken om er problemen me te ondervinden. Ik zou me dus geen zorgen maken.
Ik raad je aan om 1liter per 1000 Calorie voeding te drinken.

4000 kcal is dus 4 liter als je echter nog sport doet da verlies je ook extra vocht door zweten en moet je ook dat verlies erbij rekenen...

Handig om weten!
 
Ja teveel in een keer drinken scheint niet goed voor je hart te zijn.

je zou het aan:

kunnen vragen die heeft in haar jeugd ook teveel water op werd mij verteld
 
Er is een keer een vrouw overleden bij een spelletje wie het meeste water kon drinken. Die had 6 liter in een uur opgedronken. Die is uiteindelijk overleden doordat de bloedstroom naar de hersenen ernstig belemmerd werd. Haar hersens waren opgezet door de verstoorde zoutbalans.

Je urine is de beste graadmeter denk ik, donkergeel = meer drinken, kleurloos als water = minder drinken.
 
Wat een hoop boude uitspraken worden hier gedaan zeg. Zal eens een nieuwe thread openen met een verwijzing.
 
Back
Naar boven