XXL Nutrition

kan je ook teveel water drinken? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nilsjei1234

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
3 nov 2002
Berichten
1.580
Waardering
0
Kan dit..

de ene dag drink ik 4-5 liter

maar vandaag een stuk meer..

is dit erg?

en wanneer is water drinken het beste

na de maaltijd weet ik maar waarom precies?
 
JA dat kan, maar je moet enorm veel water drinken om er problemen me te ondervinden. Ik zou me dus geen zorgen maken.
Ik raad je aan om 1liter per 1000 cal voeding te drinken.

4000 kcal is dus 4 liter als je echter nog sport doet da verlies je ook extra vocht door zweten en moet je ook dat verlies erbij rekenen...
 
Je kan jezelf verdrinken als je echt super veel water drinkt! Tenminste .... zegt men....
 
Originally posted by frietbakker
Je kan jezelf verdrinken als je echt super veel water drinkt! Tenminste .... zegt men....




LoL,nee!
Als je teveel water drinkt moet je heel erg plassen om de 10 mins,en stel dat je heel veel water gedurende een lange periode zou drinken dan zou je gewicht aan kunnen komen.
 
Originally posted by CQ_Demolisher

LoL,nee!
Als je teveel water drinkt moet je heel erg plassen om de 10 mins,en stel dat je heel veel water gedurende een lange periode zou drinken dan zou je gewicht aan kunnen komen.

onzin je kan wel teveel water drinken. Heel erg veel water is slecht voor je elektrolieten balans.
 
als je echt teveel water drinkt wor je nog beroerd ook. kotzen enzo
 
Neem als je water drinkt, daar een bruistablet ca/mg bij, dan is de elektrolytenbalans in orde. Ik heb zelf voor het keukenzout ook Jozo Vitaal, daar zit naast NaCl ook MgCl2 en KCl in.. eventueel zou je een klein beetje daarvan erbij kunnen doen met een piepklein beetje (theelepeltje) suiker dan heb je DE drank die men geeft als mensen uitgedroogd zijn door diarree.

Ik had ooit zo erge kramp toen ik vergeten was dropjes mee te nemen voor de spinningles dat ik na afloop puur zout at :barf: bah! Ik weet helaas niet precies hoe goed salmiakzout (NH4Cl) voor je lichaam is.. allicht beter dan NaCl. Het zou mooi zijn als een dropfabrikant 'sportersdrop'zou hebben, dus met wat toegevoegd Mg en K zout. Nu vul ik het water aan met een bruistablet Mg/Ca van Kruidvat en heb sindsdien geen last meer van kramp gehad als ik het op tijd begin te drinken..

Espi
 
Er is een keer een vrouw overleden nadat ze 12 liter water had gedronken.

Ze had eerst een beetje wasmiddel binnengekregen en kreeg van de dokter het advies water te drinken. Dat deed ze......

Misschien had ze een slechte hartfunctie?!

Maar goed 12 liter is wel heel veel.
 
12 liter KAN als je ontzettend veel zweet.
Ik herinner me nog goed dat ik ongeveer zoveel water dronk toen ik mijn heroïsche 24-uurs van Sneek verreed.. heb 20 van de 24 uur gefietst. Iets vaker dan 1x per 2 uur kwam ik voorbij het startpunt en de niet-kenners waren stomverbaasd dat ik elke keer minimaal 1 liter water meenam..
Je zweet je dan een ongeluk en meer dan 4 liter water drinken is bij zware inspanning dus niet gek, zeker als je snel veel zweet (ik niet dus).

Fietser
 
hmm ik denk dat ik liever 12 liter water drink dan dat ik 24 uur aan een stuk zou fietsen. Over dodelijk gesproken :D LOL
 
Originally posted by jaap2


onzin je kan wel teveel water drinken. Heel erg veel water is slecht voor je elektrolieten balans.




Kan je dat bewijzen?IK dacht het niet.Hoe meer water hoe beter eigenlijk.Water zorgt ervoor dat je nieren weer worden schoongespoeld,en dat heb je nodig als je zwaar traint.(en ook een groot diet hebt)
 
Die vrouw zal wel 12 liter in een kwartier ofzo gedronken hebben en dan kun je er dus WEL aan doodgaan! Logisch eigenlijk .. Het water zal je cellen ingaan en die zwellen zo op, dat ze klappen. Inderdaad, verstoorde electrolytenbalans, in de lichaamscellen zitten dan (veel) meer opgeloste stoffen dan buiten de cellen en daarom wil het water daarheen. Maar al drink je 20 liter op een dag, je zult ontzéttend moeten sassen, maar dood ga je er niet aan.
 
hyponatremia... teveel water drinken in te korte tijd... je droogt dan dus feitelijk uit.
en wat espi zegt klopt als een bus.. je hebt zouten nodig

de bewijzen CQ_Demolisher: zoek maar op hyponatremia.
 
Originally posted by ErEf


de bewijzen CQ_Demolisher: zoek maar op hyponatremia.




Eref,dan heb ik het over tot een zekere mate..Je moet een volstrekte randdebiel zijn om meer dan 12 liter water p/d te drinken..

Echter je lichaam kan heus wel wat hebben---->meer dan 5 liter is prima..
 
10 liter verdeelt over de dag heb ik al gedaan.. kan gerust, gaat erom dat je niet teveel ineens binnenkrijgt.
 
Originally posted by CQ_Demolisher

Eref,dan heb ik het over tot een zekere mate..Je moet een volstrekte randdebiel zijn om meer dan 12 liter water p/d te drinken..

Echter je lichaam kan heus wel wat hebben---->meer dan 5 liter is prima..
ben ik met je eens...
maar de stelling letterlijk te nemen zoals ie er staat.. kun je dus teveel water drinken, ja dat kan. Maar vooral in combi met hitte, activiteit en het niet tot je nemen van de juiste mineralen kan het dus ook verkeerd gaan.
 
Heeft iemand mijn zwembroek gezien? ik ga zo een duik nemen in al dat water......
 
Iemand hier soms zelfmoord neigingen door te veel water te gaan drinken?

Kun je beter een liter strorum in je mik gieten. Gaat sneller:D
 
Originally posted by CQ_Demolisher





Eref,dan heb ik het over tot een zekere mate..Je moet een volstrekte randdebiel zijn om meer dan 12 liter water p/d te drinken..

Echter je lichaam kan heus wel wat hebben---->meer dan 5 liter is prima..
Je moet wel goed lezen hè .. Ook al drink je 25 liter op een dag, dan nog ga je er niet dood aan. Doe je dit in een kwartier of half uur, dan is het een ander verhaal ..
 
Originally posted by wateengedoe2

Je moet wel goed lezen hè .. Ook al drink je 25 liter op een dag, dan nog ga je er niet dood aan. Doe je dit in een kwartier of half uur, dan is het een ander verhaal ..




Tja,dit is ook niet echt een serieuze thread.Die lees ik dan ook met geminderde concentratie door.
 
Back
Naar boven