AndroidHealthClinic

Kan je overdrijven met buikspiertraining? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Gisteren heb ik de buikspieren vrij flink aangepakt.. 55 kg tegengewicht met de abdominal crunch en ook 30 kg met de wood chop (hoge pulley schuin omlaag trekken richting de grond). Beide 2 sets van 10 hh.

Nu heb ik flinke buikpijn... en zelfs last van diarree.

Ik vraag me af of het door de oefening zelf komt, of omdat ik tegen de gewoonte in gisteren rijst heb gegeten. Dat heb ik nl. al weer een flinke tijd niet meer gedaan (immers: laag KH dieet). Het was 150 gram bereide rijst,die meekwam met een portie tjap tjoy.

Of is het een combinatie van de 2?

Espi (en nee, het is de verkeerde tijd van de maand voor die pijn, al lijkt het er wel op)
 
Heb je wel spierpijn in je abs? Ik kan me moeilijk voor stellen dat je buikpijn krijgt van buikspieren trainen...? Buikpijn zit in je buik, en niet aan je abs.

Ik denk eerlijk gezecht dat het aan de rijst ligt, zekers als je ook aan de diaree bent. Anders zou ik het ook niet weten... Iig beterschap! :)
 
Nou ik denk dat het allebei is.. mijn buik is ook ineens ontzettend opgezwollen merk ik.. jeminee, als ik weer zogenaamd 'normaal' ga eten reageren mijn darmen ongelooflijk vijandig!

Espi
 
Misschien dat je je kh inname gewoon langzaam moet verhogen ipv gelijk weer veel :) Is maar een ideetje, denk namelijk dat je darmen weer ff moeten wennen aan zulke hoeveelheden carbs, en dan kunnen ze wel eens spastisch gaan doen.
 
Nou , het was maar incidenteel hoor.. ik ben zo van: je gooit toch niet iets weg waar je voor betaald hebt?

Ik ben tamelijk gek van tjap tjoy, maar kan het (nog) niet zelf zo maken. Maar ja, je krijgt er noodgedwongen altijd rijst of mie bij.. dus ik dacht, laat ik het in 5 porties splitsen, dan valt het nog mee.. niet dus.
En ik denk toch dat die buiktraining er een rol bij speelt.. ik heb ze echt heel zwaar aangepakt, onder het motto: de rest zwaar, dan ook de buikspieren!

Die wood chop doe ik nog maar een week of 2 en ik krijg nu de beweging pas een beetje onder de knie, dus en een zware training en de rijst was wat te veel voor mijn tere gestelletje.. ;)

Espi, blij dat het :toilet: niet te ver weg is
 
Esperantisto zei:
Gisteren heb ik de buikspieren vrij flink aangepakt.. 55 kg tegengewicht met de abdominal crunch en ook 30 kg met de wood chop (hoge pulley schuin omlaag trekken richting de grond). Beide 2 sets van 10 hh.

Nu heb ik flinke buikpijn... en zelfs last van diarree.

Ik vraag me af of het door de oefening zelf komt, of omdat ik tegen de gewoonte in gisteren rijst heb gegeten. Dat heb ik nl. al weer een flinke tijd niet meer gedaan (immers: laag KH dieet). Het was 150 gram bereide rijst,die meekwam met een portie tjap tjoy.

Of is het een combinatie van de 2?

Espi (en nee, het is de verkeerde tijd van de maand voor die pijn, al lijkt het er wel op)

Ik denk alleen niet dat het zo slim is om veel gewicht te gebruiken tijdens je buikoefeningen.
Indien je veel gewicht pakt met buikoefeningen dan wordt je buik alleen maar dikker, door weinig gewicht te pakken en veel herhalingen dan wordt je buik automatisch dunner.
Dus als je doel is om een dunne buik, dan kun je beter niet zoveel gewicht pakken.

gr :D
 
ccnp zei:
Ik denk alleen niet dat het zo slim is om veel gewicht te gebruiken tijdens je buikoefeningen.
Indien je veel gewicht pakt met buikoefeningen dan wordt je buik alleen maar dikker, door weinig gewicht te pakken en veel herhalingen dan wordt je buik automatisch dunner.
Dus als je doel is om een dunne buik, dan kun je beter niet zoveel gewicht pakken.

gr :D


Je buik gaat echt niet dunner worden van buikspieroefeningen... Dat komt door een goed dieet. De massa heb je gelijk in, maar ja, hoe groot zijn buikspieren nou? Dus hoeveel massa kan je ermee opbouwen? Juist...erg weinig.
 
Back
Naar boven