MuscleMeat

Kan je van scheef bankdrukken last krijgen van je schouder?

Bezoekers in dit topic

Joost1983

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
0
vanmiddag na het trainen kreeg ik last van me rechter schouder. Ik denk dat het de Deltoid Anterior is.

Nu schijn ik met bankdrukken scheef te drukken. Een beetje scheef, maargoed. M'n rechterarm is iets sterker dan me linkerarm.
Kan het bankdrukken dit veroorzaakt hebben vroeg ik me af. Of heeft het meer te maken met een slechte warming up bv. of kan het ook gewoon pech zijn....

Ik heb dat ook weleens ja en bij mij ligt het idd aan de warming up. Scheef drukken kun je misschien voorkomen door een tijdje alleen dumbbells te drukken.

Bij bankdrukken moet je sowieso goed opwarmen, het is best een blessure gevoelige oefening. Sommige mensen bankdrukken daarom ook niet meer.

[Link niet meer beschikbaar]

Dit doe ik altijd voor ik ga bankdrukken, scheelt al een stuk. Kan je eerst met een handdoek doen, is makkerlijker.

Probeer eens met 25-35graden. Voor velen is de hoek te groot, en wordt de anterior teveel belast.

Of als warming up eerst de peck deck fly bv. Gister had ik ook niet eerst 10 minuten ff fietsen of hardlopen gedaan. Meestal doe ik dit wel eerst. Mss. is dat het wel. En mijn start gewicht voor de 1e set had ik verhoogd.

Staat de bench niet voor de spiegels bij jullie in de gym joost?
Normaal gezien kan je daar dan in kijken of je de halter wel recht houdt.
Mocht dat niet het geval zijn, moet je daarop trainen OF je gaat lager in gewicht.

Om eerst te oefenen met losse dumbbells is ook zeker aan te raden.
Antwoord op je vraag is overigens ''ja, dat kan''

je kan van alles last krijgen van je schouder, dus ook van schuin bp'en. Al is (vooral schuin) bp'en wel een echte schouder destroyer

vanmiddag na het trainen kreeg ik last van me rechter schouder. Ik denk dat het de Deltoid Anterior is.

Nu schijn ik met bankdrukken scheef te drukken. Een beetje scheef, maargoed. M'n rechterarm is iets sterker dan me linkerarm.
Kan het bankdrukken dit veroorzaakt hebben vroeg ik me af. Of heeft het meer te maken met een slechte warming up bv. of kan het ook gewoon pech zijn....

zorg ervoor dat je voortaan recht bankdrukt, desnoods pak je ietsje lichter.
als je "accepteert" dat je ietsje scheeft bankdrukt dan gaat dat erin slijpen en is het later moeilijker te corrigeren.

hey ik heb heb problemen met het bankdrukken..mijn linkerborst voel ik altijd heel goed maar mijn rechter eigenlijk helemaal niet en ik krijg ook heel snel last van mijn rechterschouder.zijn er meer mensen met dit probleem of iemand een tip?m.v.g

Denk dat je met alle UB oefeningen je schouder kan vernken.
Weet in mijn geval niet of het een oorzaak is of een gevolg, maar incline benches doen bij mijn schouder pijn.

Denk dat je met alle UB oefeningen je schouder kan vernken.
Weet in mijn geval niet of het een oorzaak is of een gevolg, maar incline benches doen bij mijn schouder pijn.

Incline is ook half MP en daarmee druk je aardig veel uit je schouders, tenminste zo ervaar ik het.

hey ik heb heb problemen met het bankdrukken..mijn linkerborst voel ik altijd heel goed maar mijn rechter eigenlijk helemaal niet en ik krijg ook heel snel last van mijn rechterschouder.zijn er meer mensen met dit probleem of iemand een tip?m.v.g

laat ik dat nou ook hebben

Back
Naar boven