AndroidHealthClinic

kan je vet verbranden zonder spiermassa te verliezen?

Bezoekers in dit topic

Onslow

Gelsenkirchen
Elite Member
Challenge x5
15 jaar lid
Lid geworden
16 mrt 2005
Berichten
13.030
Waardering
7.141
ik ben overal best droog en heb zelfs 4 blokjes(als het licht goed valt:cool: ) maar onder mijn navel daar zit weer wat meer vet en daar wou ik van af. met buikspieroefeningen alleen verbrand je geen vet dus dat schiet niet op denk ik...MAAR...ik wil absoluut geen spiermassa verliezen. Ik heb het er best voor over om een paar keer per week een uurtje te gaan joggen zolang ik dan maar alleen vet verbrand. dus kan ik dat doen zonder spiermassa te verliezen? zo niet dan houd het voor mij op want ik moet nog flink groeien. ben 1.73m en weeg nu 76kg en wil graag naar de 80kg,maar zonder vetrandjes.
 
Na je krachttraining een eiwitten shake nemen en dan 45 min. op die loopband rennen.
 
Je zult altijd wel wat spiermassa verliezen als je gaat cutten, je bent nu eenmaal geen cyborg. Wat je wel kunt doen is proberen spiermassaverlies te minimaliseren, bijv door niet drastisch te cutten in een korte tijd, maar je tijd ervoor nemen, geen bizarre calorietekorten creeeren, maar bijv 20% of 500 kcal onder je onderhoudsniveau gaan zitten, zorgen dat je genoeg eiwitten binnenkrijgt, etc.
 
Hoe lager je vetpercentage wordt hoe meer spier je zult verliezen. (tenzij je anabolen gaat gebruiken) Hoe veel of dat het is is afhankelijk van je dieet, je training (zware training stimuleert spierbehoud) en je genen.
 
ik zie nu dat je graag naar de 80 kg wilt zonder veel vet aan te komen. Dan moet je een klein cal overschot creeeren, bijv 500 kcal boven je onderhoudsniveau, en dan clean bulken. Je zult wel vet aankomen maar dit valt te minimaliseren.
 
Je hoeft geen spiermassa te verliezen als je gaat cutten, maar het vergt wel 100% precieze afstemming van je voeding.
Cutten is niet zo min mogelijk calorieen tot je nemen, maar de inname/verbruik balans voorzichtig door laten slaan naar de verbruik kant.
Eiwitinname altijd goed hoog houden.

Ik heb ooit massa gewonnen in de eerste fase van een wedstrijd dieet, dus het kan wel. Maar nogmaals, je voeding zul je echt van dag tot dag bij moeten stellen.
 
hmmm dan kies ik toch om gewoon door te gaan naar de 80kg...mijn leraar(ik doe cios) zei dat als je een uur in rustig tempo hardloopt je voornamelijk vet(en een kleiner deel koolhydraten)aan het verbranden bent. ik dacht dus dat er misschien dan geen spiermassa verloren zou gaan. wat ik misschien wel kan doen is zorgen dat ik heel weinig vet eet, of is dat ook niet goed? ik baal gewoon van dat stukje vet terwijl de rest droog is.
 
PreludE zei:
hmmm dan kies ik toch om gewoon door te gaan naar de 80kg...mijn leraar(ik doe cios) zei dat als je een uur in rustig tempo hardloopt je voornamelijk vet(en een kleiner deel koolhydraten)aan het verbranden bent. ik dacht dus dat er misschien dan geen spiermassa verloren zou gaan. wat ik misschien wel kan doen is zorgen dat ik heel weinig vet eet, of is dat ook niet goed? ik baal gewoon van dat stukje vet terwijl de rest droog is.

nee, je moet niet minder vet eten, maar minder verzadigde vetten. Minder vet is een slecht idee omdat je hormoonhuishouding er vanaf hangt. Plus dat verhaal van je leraar klopt al helemaal niet. Koolhydraten zijn de nr 1 energiebron van je lichaam, dus als jij gaat hardlopen voor een uur terwijl je net flink hebt lopen bunkeren dan zul je wel kunnen begrijpen dat je dan geen lichaamsvet aan t verbranden bent. Daarom is t een beter idee om sochtends voor je ontbijt cardio te doen.
 
k moet ook maar ff aan cardio gaan doen
 
Monster bump... na 2 jaar :D
 
Monster bump... na 2 jaar :D

pfff... alsof dezelfde vraag stellen 6 keer per week zo vernieuwend is... dan maar liever 1 thread die gewoon 40 jaar door gaat :)
 
Wat is dat toch met die bumps de laatste tijd?
 
Denk dat MichelW niks doorheeft.
 
Je hoeft geen spiermassa te verliezen als je gaat cutten, maar het vergt wel 100% precieze afstemming van je voeding.
Cutten is niet zo min mogelijk calorieen tot je nemen, maar de inname/verbruik balans voorzichtig door laten slaan naar de verbruik kant.
Eiwitinname altijd goed hoog houden.

Ik heb ooit massa gewonnen in de eerste fase van een wedstrijd dieet, dus het kan wel. Maar nogmaals, je voeding zul je echt van dag tot dag bij moeten stellen.

Duidelijk, maar hoe gaat het bijstellen te werk? Hoe meet/weet je wat je moet doen?
 
Koolhydraten zijn de nr 1 energiebron van je lichaam, dus als jij gaat hardlopen voor een uur terwijl je net flink hebt lopen bunkeren dan zul je wel kunnen begrijpen dat je dan geen lichaamsvet aan t verbranden bent. .

licht er maar net aan op welke intensiteits niveau je loopt.
kh vebranden doe je zowieso, maar je intensiteit bepaald hoeveel % van wat je verbrand nu precies uit koolhydraten en vetten komen.
 
touwtjespringen heb je goede conditie vetverbranding en ik denk niet dat je der spieren mee verliest maar dat weet ik niet want daar begrijp ik niets van maar volgens mij is het een goede vetverbrander;)
 
nee, je moet niet minder vet eten, maar minder verzadigde vetten. Minder vet is een slecht idee omdat je hormoonhuishouding er vanaf hangt. Plus dat verhaal van je leraar klopt al helemaal niet. Koolhydraten zijn de nr 1 energiebron van je lichaam, dus als jij gaat hardlopen voor een uur terwijl je net flink hebt lopen bunkeren dan zul je wel kunnen begrijpen dat je dan geen lichaamsvet aan t verbranden bent. Daarom is t een beter idee om sochtends voor je ontbijt cardio te doen.

Totaal niet mee eens... 's ochtends voor je ontbijt? je hebt helemaal geen voedsel meer gehad de afgelopen 8-10 uur.. en dan gaan cardio'en? dan kun je dr wel vanuit gaan dat het grootste gedeelte van je energie uit je eiwitten zal komen..

Mij is ook geleerd om gewoon te trainen in je 'fatburningzone' en je zal grotendeels KH verbranden, maar ook vetten.. En de spierverlies zal minimaal zijn.. Ikzelf train voor vetverbranding met mijn 16 jaar met een hartslag rond de 160, en van iedereen hoor ik dat dat prima is voor zowel verbranding van vet als voor behoud voor spiermassa
 
Gewoon blijven buikspieroefeningen doen zouk maar zeggen
 
Gewoon blijven buikspieroefeningen doen zouk maar zeggen

indeed, dan heb je binnenkort geen vet meer op je buik en kan je je blokjes showen. Geen cardio nodig :rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Naar boven