XXL Nutrition

Kan men armen niet meer strekken van stijfheid.. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

anarchy

Novice
Lid geworden
26 mrt 2011
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
78kg
Ben net begonnen, had voor de 1ste keer ineens een personal trainer genomen.
Die heeft men biceps en triceps getrained. Ik stond die dag zelf zo strak dat men armen vanzelf geplooid bleven. Nu 3 dagen later zijn ze zo stijf dat ik ze bijna niet meer gestrekt krijg (zonder pijn). Als ik ze geplooid houd doen ze geen pijn. Is dit normaal? En zal dit beteren op termijn of ga ik elke keer 5 dagen moeten afzien? Hoe lang duurt het voor de stijfheid wegtrekt?

Weet er trouwens iemand of Majid (health city in schoten, vlaanderen), een goede trainer is? Ik heb gewoon een personal trainer genomen die ze mij
daar hadden aangeraden. Zou zeker willen weten of hij goed is. Dat ik men tijd niet verdoe :) Ik wil echt de beste hebben.

Alvast bedankt voor het antwoord,
Groetjes
 
Laatst bewerkt:
wennen aan het trainen.
de eerste maanden moet je mijns inziens niet meteen volle bak gaan, eerst alles laten wennen...
 
de eerste maanden moet je mijns inziens niet meteen volle bak gaan, eerst alles laten wennen...
Waarom niet? Direct gewoon kei hard knallen (je wel niet forceren)!

Is idd wel omdat je niet gewoon bent van te trainen. Na twee weken ga je blij zijn als je nog eens spierpijn hebt na een training.

Laat je zeker niet wijsmaken om minder hard te trainen :p
 
Eerste keer dat ik biceps trainde in de sportschool, kon ik de dag daarna dat stukje waar je je arm buigt, niet meer bewegen van de spierpijn. Na een paar keer daarna (rustig) trainen, gaat alles goed.
Daarna kan je gewoon kei hard knallen!
 
Waarom niet? Direct gewoon kei hard knallen (je wel niet forceren)!

Is idd wel omdat je niet gewoon bent van te trainen. Na twee weken ga je blij zijn als je nog eens spierpijn hebt na een training.

Laat je zeker niet wijsmaken om minder hard te trainen :p

Ja man, zou ook meteen even deadlift / squat 1rm attempt proberen in je 1ste week.

Zoals hierboven staat, eerst wennen aan alle oefeningen, bewegingen en technieken. Wanneer je weet hoe alles moet kan je vanzelf hoger gaan.

Wil niet zeggen dat je niet hard kan trainen, maar de focus moet liggen op techniek niet op gewicht de eerste paar weken / maanden.
 
Eerst de techniek leren, daarna pas hard gaan. Zeker op de compounds zou ik heel rustig beginnen, met de meeste isolatie oefeningen kan je wel meteen hard gaan.
 
Hallo, dit had ik ook toen ik net begon met trainen.
Ik zelf kon een week m'n armen niet strekken zonder pijn, later gaat het wel weg en na training gaat het minder pijn doen. Je lichaam moet gewoon nog wennen.

in be4 bia me een idioot noemt
 
dit fenomeen heet nou spierpijn :)
 
Wacht maar tot je eerste serieuze squatsessie :D
 
Ja man, zou ook meteen even deadlift / squat 1rm attempt proberen in je 1ste week.

Zucht... :coffee:

Heb ik dat gezegd misschien? Oh, tient inderdaad niet.
 
Zoveel spierpijn lijkt me niet goed voor de eerste keer. Laat je lichaam eerst wennen aan de zware belasting en zorg dat je geen blessures krijgt. Ook vind ik het opmerkelijk dat deze personal trainer alleen biceps/triceps deed. Waarom niet borst/rug ofzo?
 
Laatst bewerkt:
+1, als je van armen al zolang last hebt ;p

Ik kan mijn eerste squatsessie ook nog herrineren:p Ik wilde daarna nog military pressen dus ik zat op mijn knieen op de grond schijfjes aan een stang te doen. Helaas lukte het me amper om op te staan. Ik was ook hardlopen naar de sportschool die dag, heb mams gebeld of ze me wilde komen ophalen haha.

Volgende dag deed alles pijn. Zelfs op de wc zitten was k*t.
 
Kan men armen de stijfheid niet meer strekken dan?
 
Zoveel spierpijn lijkt me niet goed voor de eerste keer. Laat je lichaam eerst wennen aan de zware belasting en zorg dat je geen blessures krijgt.

Ik heb zelf de aller eerste keer ook gigantische spierpijn gehad en kon me armen ook ruim 3 dagen niet meer strekken zonder auw te roepen.

En dat terwijl we toch ECHT heel licht hebben gedaan, gewoon om de oefeningen te leren e.d

Ook heb ik 1,5 jaar geleden door omstandigheden een jaar vrijwel niet getraind (1x in de 2 mnd ofzo) en de 1e keer dat ik weer ging trainen een half jaar terug, lekker licht, just do the motion, maar ook weer kknetter veel spierpijn overal, ook weer echt licht getraind....

2 weken later was alles weer normaal qua spierpijn.

Dus lijkt mij heel normaal, de volgende keer zul je merken dat het al ietwat minder wordt, en zoals al gezegd werd, met een paar weken zul je steeds minder pijn krijgen omdat je spieren aan de workout en beweging gewend raken.
 
Laatst bewerkt:
mn ergste spierpijn ooit nadat ik 1e keer gesquat had en deftig mn benen had getraind
damn, toen ik uit mn bed kroop..net een gehandicapte
en dan in de namiddag op mn werk, ging je ze moeten zien kijken
mn collega kijkt zo, wat scheelt er zegt ze..
kzeg keb mn benen zwaar getraind
zegt ze: sport is gezond zie je zo, je loopt alsof je in je broek hebt gescheten
en t ergste moest nog komen, de dag erna (2 dagen na mn training), man man man
 
Back
Naar boven