MuscleMeat

Kan niet gaan lopen, wat nu? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

marnickx

Cool Novice
Lid geworden
17 jun 2015
Berichten
232
Waardering
5
Lengte
1m65
Massa
50kg
Vetpercentage
10%
Hallo,
Ik heb een vraagje, op zaterdag ga ik normaal altijd 45 minuten hardlopen buiten in de natuur, maar een maand geleden kreeg ik elke keer nadat ik ben gaan lopen 2 dagen pijn aan men lies of hamstring ( weet het niet precies ). Ik heb dit alleen bij het lopen, weet iemand hoe dit komt?

En welke vorm van cardio kan ik dan beter doen ipv lopen? Iets voor buiten in de natuur ( daar doe ik het liefste aan bewegen en lukt me ook beter ) Sinds vorige week zaterdag ben ik dan maar begonnen met springtouwen, dit deed ik 20 minuten lang, maar is dit wel even effectief als lopen?
 
Hallo,
Ik heb een vraagje, op zaterdag ga ik normaal altijd 45 minuten hardlopen buiten in de natuur, maar een maand geleden kreeg ik elke keer nadat ik ben gaan lopen 2 dagen pijn aan men lies of hamstring ( weet het niet precies ). Ik heb dit alleen bij het lopen, weet iemand hoe dit komt?

En welke vorm van cardio kan ik dan beter doen ipv lopen? Iets voor buiten in de natuur ( daar doe ik het liefste aan bewegen en lukt me ook beter ) Sinds vorige week zaterdag ben ik dan maar begonnen met springtouwen, dit deed ik 20 minuten lang, maar is dit wel even effectief als lopen?

Zorg voor goed schoeisel. Dan kun je wss prima hardlopen. In mijn hardloop periode begon ik op hele oude schoenen.. Na 45 min hardlopen had ik 1.5 uur last van zeer pijnlijke knieen en spieren.

Proberen waard!
 
Zorg voor goed schoeisel. Dan kun je wss prima hardlopen. In mijn hardloop periode begon ik op hele oude schoenen.. Na 45 min hardlopen had ik 1.5 uur last van zeer pijnlijke knieen en spieren.

Proberen waard!

Ik heb al nieuwe loopschoenen gekocht met lucht in voor ondersteuning maar men lies deed erna nog altijd pijn... Ik ga vandaag nog eens proberen maar als het eccht niet lukt welke cardio kan ik dan nog doen die goed is voor buiten?
 
... jij zou beter niet aan cardio doen maar als het dan echt moet...

Touwtje springen is zeker zo effectief als gaan lopen.
Probeer de boxer step onder de knie te krijgen, die is redelijk makkelijk langer vol te houden.

Hamstring is achterkant van je benen en lies is in je liesstreek, ik vermoed dat je dat wel uiteen kunt houden, dus waar heb je net pijn? Misschien eens een sportdokter naar laten kijken?

Btw, die goedkope van domyos bij de decathlon zijn heel goed en gemakkelijk verstelbaar.
Je zou ook voor de lederen kunnen gaan maar merk dat ik meer moeite moet doen om die rond te krijgen, dan die plastic.

Goed genoeg: http://nl.decathlon.be/springtouw-comfort-blauw-id_8287329.html
Leder: http://nl.decathlon.be/leren-springtouw-id_8212649.html zou minder vlug verslijten, maar betwijfel dat en heb meer last van schouders met deze

Deze niet kopen: http://nl.decathlon.be/springtouw-excellerator-id_8179648.html (heeft een moeilijk systeem om de lengte aan te passen)
 
Toutjespringen is erg intensief, dus als je dat ter vervanging doet zal je conditie er zeker op vooruit blijven gaan
 
Je zou ook een analyse hier kunnen laten uitvoeren om te checken wat het is:
http://www.rslab.be/
 
https://www.youtube.com/watch?v=rSYkJIOnT78

succes :)

Boxer step (maar ik doe 2x links, 1x gewoon center en 2x rechts)
High knees en butt kicks zijn ook wel pittig, en dan gewoon joggen...

Veel dingen zijn nogal belachelijk, zoals heel jumps, waarom zou je dat doen...

Zoek een tabata timer op je gsm.
 
http://www.youtube.com/watch?v=rSYkJIOnT78

succes :)

Boxer step (maar ik doe 2x links, 1x gewoon center en 2x rechts)
High knees en butt kicks zijn ook wel pittig, en dan gewoon joggen...

Veel dingen zijn nogal belachelijk, zoals heel jumps, waarom zou je dat doen...

Zoek een tabata timer op je gsm.

Ik zal eens wat proberen haha, ik ben nog niet zo`n krak in springtouwen maar kan toch al wel zo`n 100 keer na elkaar doen. Ik zorg gewoon dat ik 20 minuten aan het springen ben
 
Probeer eens af te wisselen met een 2de handse spinfiets ;)
 
200gr van je dagelijkse kcal intake trekken
 
Probeer eens af te wisselen met een 2de handse spinfiets ;)

Ja ik wil heel graag een hometrainer kopen, maar ik heb er niet echt plek voor thuis en ik mag het nog niet van men ouders, maar men bomma woont op 10 minuten fietsen van me en die heeft er wel ene dus daar ga ik elke woensdag fietsen

---------- Toegevoegd om 10:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:23 ----------

200gr van je dagelijkse kcal intake trekken

200 gram? Bedoel je niet calorieen? En bedoel je dan geen cardio doen
 
Ja ik wil heel graag een hometrainer kopen, maar ik heb er niet echt plek voor thuis en ik mag het nog niet van men ouders, maar men bomma woont op 10 minuten fietsen van me en die heeft er wel ene dus daar ga ik elke woensdag fietsen ---------- Toegevoegd om 10:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:23 ---------- 200 gram? Bedoel je niet calorieen? En bedoel je dan geen cardio doen
Ten eerste zou ik een spinfiets aanraden en ten tweede zou ik het hen nogs vragen en als ze nee zeggen dan antwoord je maar... jullie zijn slecht bezig.

Hebben jouw helpen je gezondheid verwaarlozen en die van hun eigen en dan verwachten die dat wij de vergrijzing gaan ondersteunen zeker. Bij zulke mensen gaan ik de pamper niet helpen vervangen hoor en ik ga er ook geen belastingen voor afdragen dat laat ik over aan degene die net als hun zijn.

IIG sta er maar op dat je die in huis krijgt. Ze zouden zelf ook beter eens moeite doen wat voor voorbeeld is me dat nou. :rolleyes::mad:
 
Ten eerste zou ik een spinfiets aanraden en ten tweede zou ik het hen nogs vragen en als ze nee zeggen dan antwoord je maar... jullie zijn slecht bezig.

Hebben jouw helpen je gezondheid verwaarlozen en die van hun eigen en dan verwachten die dat wij de vergrijzing gaan ondersteunen zeker. Bij zulke mensen gaan ik de pamper niet helpen vervangen hoor en ik ga er ook geen belastingen voor afdragen dat laat ik over aan degene die net als hun zijn.

IIG sta er maar op dat je die in huis krijgt. Ze zouden zelf ook beter eens moeite doen wat voor voorbeeld is me dat nou. :rolleyes::mad:

Haha groot gelijk, als men broer mag gaan voetballen en ze daar alles voor betalen mag ik toch wel zelf iets voor de fitness kopen :) waarom raad je een spinfiets aan? Wat is dan het grote verschil met hometrainer? En hoeveel kost een goeie spinfiets ongeveer
 
Haha groot gelijk, als men broer mag gaan voetballen en ze daar alles voor betalen mag ik toch wel zelf iets voor de fitness kopen :) waarom raad je een spinfiets aan? Wat is dan het grote verschil met hometrainer? En hoeveel kost een goeie spinfiets ongeveer
Heb mijne 2 de hands voor 100 euro op de kop kunnen tikken. Niks speciaal gewoon een goeie spinfiets van Dunlop Z11

Je moet wel een tijdje rondkijken en geluk hebben maat ;).

Raad dat aan omdat het wiel je meedrijft in de beweging en je daarmee makkelijker volhoud. Ik althans toch. Tevens kan je een spinfiets PRIMA instellen naar je lichaamslengte, je armlengte, je beenlengte,...

Dus waarom voor zo'n dom hometrainer fietsje gaan. Ik vind en vond dat altijd heel erg onpraktische iets.

Ik doe meestal 40 min erop en na 20 min begin ik al goed te zweten. Dus je ziet zelf maar, maar ik ben erg tevreden dat dit mijn eerste aankoop was. :)
 
Heb mijne 2 de hands voor 100 euro op de kop kunnen tikken. Niks speciaal gewoon een goeie spinfiets van Dunlop Z11

Je moet wel een tijdje rondkijken en geluk hebben maat ;).

Raad dat aan omdat het wiel je meedrijft in de beweging en je daarmee makkelijker volhoud. Ik althans toch. Tevens kan je een spinfiets PRIMA instellen naar je lichaamslengte, je armlengte, je beenlengte,...

Dus waarom voor zo'n dom hometrainer fietsje gaan. Ik vind en vond dat altijd heel erg onpraktische iets.

Ik doe meestal 40 min erop en na 20 min begin ik al goed te zweten. Dus je ziet zelf maar, maar ik ben erg tevreden dat dit mijn eerste aankoop was. :)

Ja bij mijn bomma op de hometrainer fiets ik 30 minuten waarvan ik 10 minuten HIIT doe dus ik zweet ook altijd wel vlug, maar welke verbrand het meeste calorieen en is het beste voor vetverbranding? spinfiets of hometrainer?
en wow 100 euro dat is bijna geen geld voor zo`n machine
 
Ja bij mijn bomma op de hometrainer fiets ik 30 minuten waarvan ik 10 minuten HIIT doe dus ik zweet ook altijd wel vlug, maar welke verbrand het meeste calorieen en is het beste voor vetverbranding? spinfiets of hometrainer? en wow 100 euro dat is bijna geen geld voor zo`n machine
Voor vetverbranding is het allemaal hetzelfde. Comfort en plezier. Heb er wel een zadeltje opgezet dat iets meer koste. xD + jij moet geen kcal verbranden... jij moet wel ervoor zorgen dat je genoeg zuurstof binnenkrijgt in je lichaam en de zuurstofomloop verbeterd door cardio te doen... jij moet aankomen niet kcal verbranden dus rustig fietsen zodat je toch meer in en uit moet ademen. En meer eten en gewichtheffen als je gespierder wil worden.
 
Als je de mogelijkheid in de buurt hebt, (buiten) zwemmen?
 
ga fietsen. (of wandelen)
 
Ga toch buiten in de natuur fietsen ipv op een hometrainer te fietsen. Het is niet vergelijkbaar. Een half uur op de hometrainer en je bent dat kotsbeu en het is niet lang genoeg terwijl buiten een uur zo voorbij is en je daar ook nog eens rekening moet houden met wind en hellingen die ervoor zorgen dat je veel meer afziet. Dat maakt het pas plezierig. Op een hometrainer fietsen of op een loopband lopen, is iets dat je af en toe kan doen om je buitentraining te vervangen in noodgeval. Je bent toch geen mietje of geen huisvrouw die nooit gesport heeft.
 
Back
Naar boven