AndroidHealthClinic

Kan niet kiezen tussen 2 squat/bankdruk racks voor thuis

Bezoekers in dit topic

Bakenbraad

Novice
Lid geworden
30 apr 2016
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
57kg
Vetpercentage
8%
Heb thuis een verstelbaar bankje, barbell (170cm), setje dumbells, ez-bar en wat schijven waar ik al een langere tijd mee train. Het is alleen altijd zo onhandig om in de juiste positie te komen voor bijv. bankdrukken zonder een rek. Ook durf ik niet volledig tot failure te gaan omdat die barbell ook weer veilig op de grond moet komen na elke set. Toch maar investeren in een rek oid. dus.

Heb er twee gevonden die binnen mijn budget passen, inc. dipsteuntjes waar ik erg blij mee zal zijn.

Verstelbaar Squat / Bankdruk Rack - Gorilla Sports
De iets goedkopere van twee, maximale afstand tussen de haltersteunen is 133cm. Ziet er netjes uit, iemand enig idee waar die diagonale stangen voor zijn? Als die daar zitten om schijven op te plaatsen dan zou dat ideaal zijn, alleen een beetje raar dat dat niet in de beschrijving vermeld is.


[Link niet meer beschikbaar]
Deze lijkt iets populairder (of misschien een langere tijd beschikbaar), 15 reviews t.o.v. 0. Over het algemeen zijn mensen tevreden alleen sommige zeggen dat hij niet breed genoeg is voor bankdrukken.. Als ik het goed heb is de maximale afstand tussen de haltersteunen 115cm. 18cm smaller dan de eerste dus.

Op dit moment heeft de eerste mijn voorkeur omdat ik zeker weet dat die breed genoeg is. Aan de andere kant, de tweede kan meer gewicht hebben en de haltersteunen + dipsteunen kunnen 30cm hoger (weet niet of dat erg veel helpt?)

Alle advies is welkom!
 
De spotters van het 2e zijn langer. Mocht het breed genoeg zijn om te benchen zou ik voor de 2e gaan.

Als ik zou moeten kiezen tss die 2 toch.

Ik zou liever wat meer uitgeven en wat anders zoeken. Maar das mij mening.

Volgens mij zijn die schuinopstaande stangen idd voor schijven aan te hangen.
 
Bedankt, ga de 2e bestellen.
Heb net ff gemeten en 115cm zou meer dan genoeg moeten zijn, ik denk dat de mensen die zeggen dat het niet breed genoeg is toch iets fout doen. Daarbij is het grip gedeelte van mijn stang 114cm, dus breder zou toch niet gaan.
 
Back
Naar boven