Fitness Seller

Kan tips gebruiken qua voeding, buikvet

Bezoekers in dit topic

Lank tripson

Novice
Lid geworden
17 sep 2018
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
80kg
Vetpercentage
20%
Hai,

Ik ben nieuw hier op het bodybuilding forum, maar weet geen andere plek om mijn vraag te stellen. Ik denk dat hij specifiek voor mij geld, heb dus nog niet tussen de andere topics gekeken.

Even een staatje over mijn fysiek nu:
Lengte: 190 cm
Gewicht: 80 kg
Vet %: Rond de 20%
Conditie: Redelijk/goed
Doel: Buikvet verminderen/vetpercentage verminderen

Ik fitness al 2/3 jaar nu. Ik ben begonnen met kracht en cardio samen puur om mijn conditie bij te houden.
Echter ben ik sinds een tijdje geïnteresseerd geraakt om te kijken wat ik kan bereiken met mijn lichaam. Op het internet worden tegenstrijdige adviezen gegeven over of je wel of geen cardio moet doen om buikvet te verliezen. Maar bijna allemaal zeggen ze hetzelfde, het begint in de keuken.

Ik ben al begonnen met het schrappen van etenswaren waarvan je weet dat het gewoon niet goed voor je is: Bier chips cola etc. En ben begonnen met het eten van meer eiwitten.

's ochtends: 3 eieren, 3 sneden meergranen brood
Voor workout: Whey proteïn shake
's middags: 2 boterhammen met pindakaas
Na workout: Whey proteïn shake en wat noten
's avonds: Wat de pot schaft, woon ''nog'' thuis, griekse yoghurt met banaan na.

Ik denk niet dat mijn voedingsschema zo gek is, maar zou graag wat geluiden/feedback willen horen van jullie.

Groetjes,

Lank.
 
Wat is je onderhoud?
Uit hoeveel kcal bestaat je schema nu?

Afvallen is onder je behoefte eten

Hoe ziet je training eruit?

Steks marina1975 kom maar door met de linkjes;):p
 
Wat is je onderhoud?
Uit hoeveel kcal bestaat je schema nu?

Afvallen is onder je behoefte eten

Hoe ziet je training eruit?

Steks marina1975 kom maar door met de linkjes;):p

Jeetje, dat is een snelle reactie!

Het is lastig voor me om mijn totale aantal Kcal te berekenen, heb dit nog nooit gedaan. Ben maar puur begonnen met het zuiveren van mijn dieet.

Qua training:
-Ik sport 5/6 dagen in de week, afwisselen van maandag krachttraining, dinsdag cardio bestaande uit (zwemmen of hardlopen), woensdag kracht enz...
-Rekrutering, hoog gewicht 4/6 Repmax (bovenlichaam)
-Buikspieroefeningen op een mat, core, rectus, schuine buikspieren (oefeningen met eigen lichaamsgewicht/calisthenics lijkt me wel tof)
-Goeie legday workout moet ik nog verzinnen ;). Maar benen zijn geen satéstokjes gezien mijn zwemachtergrond. Maar moet ik wel gaan bijhouden.

Thanks!!
 
Je vet% zal waarschijnlijk bepaald zijn met een electrisch apparaat of weegschaal? Dat is totaal onnauwkeurig.

Wat je post is ook geen voedingsschema.. slechts een opsomming van een paar producten. Hoeveelheden, macro's (kcal hoeveel eiwitten, vetten en koolhydraten) staan er niet bij .
Wat is je onderhoud?

En om eerlijk te zijn lijkt het wel heel erg weinig allemaal voor iemand van jouw postuur ...

Kijk deze link even door. Lees hem door en gebruik de excel sheet di erbij zit om je onderhoud en je voedingsschema te berekenen.
Weeg je eten af. ga niet gokken. Kijk op de pakken en zakken voor je voedingswaardes. Alles staat in de link.

Ik denk dat er dan een stuk meer duidelijkheid voor je zal komen.
Probeer dan eerst zelf even een schema te maken. Dan kan je hem met alle macro's en hoeveelheden hier posten.

Succes!
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/
 
Hai,

Ik ben nieuw hier op het bodybuilding forum, maar weet geen andere plek om mijn vraag te stellen. Ik denk dat hij specifiek voor mij geld, heb dus nog niet tussen de andere topics gekeken.

Even een staatje over mijn fysiek nu:
Lengte: 190 cm
Gewicht: 80 kg
Vet %: Rond de 20%
Conditie: Redelijk/goed
Doel: Buikvet verminderen/vetpercentage verminderen

Ik fitness al 2/3 jaar nu. Ik ben begonnen met kracht en cardio samen puur om mijn conditie bij te houden.
Echter ben ik sinds een tijdje geïnteresseerd geraakt om te kijken wat ik kan bereiken met mijn lichaam. Op het internet worden tegenstrijdige adviezen gegeven over of je wel of geen cardio moet doen om buikvet te verliezen. Maar bijna allemaal zeggen ze hetzelfde, het begint in de keuken.

Ik ben al begonnen met het schrappen van etenswaren waarvan je weet dat het gewoon niet goed voor je is: Bier chips cola etc. En ben begonnen met het eten van meer eiwitten.

's ochtends: 3 eieren, 3 sneden meergranen brood
Voor workout: Whey proteïn shake
's middags: 2 boterhammen met pindakaas
Na workout: Whey proteïn shake en wat noten
's avonds: Wat de pot schaft, woon ''nog'' thuis, griekse yoghurt met banaan na.

Ik denk niet dat mijn voedingsschema zo gek is, maar zou graag wat geluiden/feedback willen horen van jullie.

Groetjes,

Lank.
nu hanteer je een redelijk normaal voedings patroon , je kan idd het bijhouden in een excel sheet ( marina heeft ooit een sheet gemaakt ).
om te groeien eet je gewoon weg te weinig , en eerlijk gezegd als je wil kijken hoe ver je kunt komen zou ik ff schijt hebben aan wat buikvet en gewoon goed bulken , gevolgd door een cut
 
Voor iemand die 5 a 6 keer sport, jouw lengte en gewicht eet je veel en veel te weinig. Je voedingschema (of beter gezegd voedingslijstje) komt op maximaal 1700 calorieën.
 
Back
Naar boven