XXL Nutrition

Kaneel

Status
Niet open voor verdere reacties.
je kunt toch dextrose, whey en kaneel in je beker doen en dan later melk of water toevoegen....

ja, maar dan zit ik zo te knoeien in de bus.
zou het goed blijven?

tja... ik weet niet. met creatine moet je het in ieder geval niet doen. maar verder weet ik het eigenlijk niet.
je kunt toch gewoon het water in de kleedkamer in je beker doen? nou ja, het zal wel ;)
in ieder geval geen antwoord op je vraag. Tenzij je er ook crea in doet, dan kan het dus niet.

Ik doe het zelf ook zo met mijn wheyshakes: 's morgens pre & post workout shake klaarmaken en 's avonds opdrinken (ik hou niet van de schuim)

mvg.

Hoeveel doen jullie in de shake ? 1 theelepel ofzo ?

Maar is het nou altijd goed om bij eiwitten te doen?? Of alleen bij de Post WO Shake

waarom zou je bij elke keer dat je eiwitten eet een insulinepiek willen?

• Topic Starter Topic Starter
Dezelfde kaneel die in de meeste keukenkastjes staat versterkt de werking van insuline in de spiercel. Dat ontdekten Japanse onderzoekers die proeven deden met ratten. De specerij verhoogde in de spiercel de aanmaak van anabole eiwitten waardoor de cel met dezelfde concentratie insuline meer glucose opneemt.

http://www.ergogenics.org/kaneel2.html

Dus hetzelfde snelle opnemen, maar dan zonder insulinepiek !

Mensen zouden wel eens gevoeliger voor kaneel kunnen zijn dan ratten. Dat blijkt uit Pakistaans/Amerikaans onderzoek naar mensen met diabetes-2. Veertig dagen capsules slikken met 1, 3 of 6 gram kaneel - nee, geen extract - verminderde hun suiker- en cholesterolspiegels. Het maakte daarbij niet uit welke hoeveelheid ze slikten - alle doseringen werkten even goed.

Dus het heeft nog een cumulatief effect ook, het is niet snelwerkend tijdens je post-wo shake, maar je moet het (blijkbaar) gewoon iedere dag nemen en dan gaat het uiteindelijk de gehele dag werken

(nu begint er vast iemand over loading en maintenance dosis, en cycling natuurlijk...)

zie ook: http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=9135&highlight=kaneel

(tss, dat ik D. moet vertellen de zoekfunctie te gebruiken :))

*kruipt onder zn bureau*

wat doen jullie in je pre workout shake?

Ik lees hier kaneel na training.

Is dat nodig? aangezien je insuline al de pan uit stijgt?
Of is dit voor extra goede opname?

Ik lees hier kaneel na training.

Is dat nodig? aangezien je insuline al de pan uit stijgt?
Of is dit voor extra goede opname?

Ja inderdaad hoe zit het?

Ik neem kaneel gewoon iedere ochtend een theelepel kaneel in mijn wheyshake.

Na de training gewoon dextrose + whey. Kaneel neem ik dan niet.

Wanneer moet je kaneel het beste nemen?

Op elk moment dat je wilt dat je spieren voedingsstoffen opnemen. Whey, Crea, glycose. Dan kun je wel zelf invullen wanneer dat is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven