AndroidHealthClinic

Kaneel (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Omega007

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
31 jul 2007
Berichten
1.985
Waardering
83
Even snel een vraagje. Om de kwark eetbaar te maken gooi ik er vrij veel(zeg maar een shitload:D) aan kaneel door en een heerlijke zoetstof van aspartaam. Over de zoetstof maak ik me niet zo druk. Maar is kaneel nou een dikmaker of heeft het andere slechte eigenschappen????
 
Even snel een vraagje. Om de kwark eetbaar te maken gooi ik er vrij veel(zeg maar een shitload:D) aan kaneel door en een heerlijke zoetstof van aspartaam. Over de zoetstof maak ik me niet zo druk. Maar is kaneel nou een dikmaker of heeft het andere slechte eigenschappen????


Damn,
Je hebt het echt bij het verkeerde eind.

Die kaneel is puur goed voor je spieren, maar die zoetstof kan je beter ditchen
 
Damn,
Je hebt het echt bij het verkeerde eind.

Die kaneel is puur goed voor je spieren, maar die zoetstof kan je beter ditchen




Over de zoetstof bestaan gewoon 2 duidelijke kampen. Er zijn zat mensen die het vervloeken en beweren dat aspartaam slecht voor je is enz..

Ik hoor daar duidelijk niet bij en geloof niet dat aspartaam allerlei ziektes e.d. zou kunnen veroorzaken.

Maar bedankt voor het antwoord over kaneel hoef ik me daar niet meer druk over te maken. kaneel maakt van een gore bak kwark. Een heerlijk toetje:cool:
 
Waar koop je kaneel? En is dit in poedervorm? Ik ken alleen die kaneelstokken van Jamin.
 
Waar koop je kaneel? En is dit in poedervorm? Ik ken alleen die kaneelstokken van Jamin.

:roflol: kom je wel is in de supermarkt, of laat je het vrouwtje de boodschappen voor je halen?

hint: in iedere supermarkt, of op de markt of in een toko is vaak beter/goedkoper
 
Waar koop je kaneel? En is dit in poedervorm? Ik ken alleen die kaneelstokken van Jamin.

Albert Heijn verkoopt zonder meer kaneelpoeder.
 
Ja die kaneelstokken zijn zeker ook niet verkeerd;) Lijkt me alleen niet de bedoeling met al die suikers. Als ze die nu eens op bassis van aspartaam zouden maken:rolleyes: :P
 
Albert Heijn verkoopt zonder meer kaneelpoeder.

Superdeboer
C1000
etc
etc

als je het echt niet kan vinden kijk je even bij die veel te dure Silvo potjes en zakjes kruiden, die hebben ze overal wel.
 
:roflol: kom je wel is in de supermarkt, of laat je het vrouwtje de boodschappen voor je halen?

hint: in iedere supermarkt, of op de markt of in een toko is vaak beter/goedkoper


Betrapt :o
 
Damn,
Je hebt het echt bij het verkeerde eind.

Die kaneel is puur goed voor je spieren, maar die zoetstof kan je beter ditchen

Kaneel is erg goed voor de spieren op het juiste moment. En dat is na de training. Kaneel draagt bij aan een insulinepiek.
 
Waar koop je kaneel? En is dit in poedervorm? Ik ken alleen die kaneelstokken van Jamin.

Pak een rasp en rasp de kaneel stok door je postworkout shake :D
 
Kaneel is erg goed voor de spieren op het juiste moment. En dat is na de training. Kaneel draagt bij aan een insulinepiek.


Dat is niet waar. Kaneel verhoogd de insuline gevoeligheid waardoor je A) minder insuline aanmaakt en B) je spieren gevoeliger worden voor insuline.

Het is dus gezond en zorgt dat je spieren meer voeding kunnen opnemen met minder insuline.
 
Hoeveel gram kaneel kan je dus het beste per dag nemen? 1 eetlepel?
 
volgens de onderzoeken moet 1g kaneel voldoende zijn om je insuline gevoeligheid te verhogen. Ik meng het door mijn shakes heen en kom makkelijk aan de een gram per dag. Meer zal wel niet schadelijk zijn denk ik.
 
Op de markt staat een kraampje waar je veel voor weinig kan krijgen... 50 gram voor iets van 2 euro ofzo.

Of je resultaat merkt ... mwah, niet echt (misschien wel als je je bloedsuikers in de gaten houdt)
 
En erg dik zal je er ook niet van worden met 267 kcals per 100 gram. Tenminste, ik neem aan dat je niet 300 gram kaneel door je kwark gooit.. :rolleyes:
 
Kruiden en specerijen zijn sowieso nooit dikmakers.
 
ik doe altijd kaneel door de koekjes die ik maak :meal:
 
Back
Naar boven