Fitness Seller

Kanker! ..en toen?

Bezoekers in dit topic

Gelukkig is kanker nog nooit voorgekomen in mijn familie, ik hoop dat dat lot mijn familie en mij bespaard blijft. Een van mijn beste vrienden is net klaar met 2 jaar chemo en erge is dat de medicijnen nog erger zijn dan de ziekte zelf. Zorg dat je er zo veel mogelijk bent om steun te geven. Dat is het enige advies dat ik kan geven. Hoe je er zelf mee omgaat is persoonlijk. Maar gedeelde smart is halve smart zeggen ze.

Een klote ziekte, in mijn familie zijn er toch wel behoorlijk wat aan gestorven m.n. darm en longkanker.

Familie van wel 40 man. Grootouders, kleinkinderen, ooms, tantes, etc etc. Gemiddelde leeftijd 86 uit onderzoek familie stamboom. Blijkt uitzonderlijk te zijn. Doodsoorzaken, allemaal ouderdom. Mijn opa is nu 94, en heb nog een oma van 91. Kanker of erfelijke ziekten zijn nog NOOIT voorgekomen in ons familie. Rara...hoe kan dat. Blijkt maar weer dat een groot deel van je gezondheid waarschijnlijk toch genetisch bepaald is. En dit hangt weer samen met hoe oud je gaat worden. Oma van 91 rookt al stevig vanaf haar 16e zegt ze. Niet eens een hoestje. Maar ik ga er niet aan beginnen. ;)

Laatst bewerkt:
Gelukkig is kanker nog nooit voorgekomen in mijn familie, ik hoop dat dat lot mijn familie en mij bespaard blijft. Een van mijn beste vrienden is net klaar met 2 jaar chemo en erge is dat de medicijnen nog erger zijn dan de ziekte zelf. Zorg dat je er zo veel mogelijk bent om steun te geven. Dat is het enige advies dat ik kan geven. Hoe je er zelf mee omgaat is persoonlijk. Maar gedeelde smart is halve smart zeggen ze.

Ze hadden laatst toch iets ontdekt met de doseringen van chemo's dat dit minder hard aan zou komen of iets dergelijks? Kwam nog in het nieuws afgelopen week volgens mij.. Zou wel beter zijn, chemo is inderdaad alles behalve leuk en zwaarder voor je lichaam denk ik dan de kanker zelf soms..

Ze hadden laatst toch iets ontdekt met de doseringen van chemo's dat dit minder hard aan zou komen of iets dergelijks? Kwam nog in het nieuws afgelopen week volgens mij.. Zou wel beter zijn, chemo is inderdaad alles behalve leuk en zwaarder voor je lichaam denk ik dan de kanker zelf soms..

Dat klopt, ze hebben bij m'n moeder net een weekje geleden de chemo stopgezet omdat het middel ergere klachten veroorzaakte dan de ziekte zelf

7 maanden geleden te horen gekregen dat m'n moeder longkanker had met oa uitzaaingen door d'r hele lichaam. Ze ligt nu in het ziekenhuis en is er niet al te best aan toe

Waarschijnlijk wordt ze in een hospice geplaatst de komende week om de laatste paar maandjes toch nog in een redelijk normale omgeving af te sluiten

Voor de geïnteresseerden, m'n moeder wordt morgenvroeg al in een hospice geplaatst vanwege het plotselinge overlijden van een vorige bewoner..

• Like
Waarderingen: flowergrrl

Ah, excus.
Ik weet dat cognitive gedragstherapie bij ex kankerpatienten wordt gebruikt om oa ze beter te laten omgaan met de vermoeidheid.

Ik heb 7 jaar geleden een kiemceltumor gehad naast mijn hypofyse. En ondanks dat het weg is en het 7 jaar later is ben ik nog altijd enorm moe. Ben zelf van plan om cog. gedragstherapie te ondergaan om zo hopelijk iets van mijn vermoeidheid kwijt te raken. Vandaar mijn misplaatste interesse.

Kanker is een lastige ziekte, het zet je wereld op zijn kop en als je beter wordt blijft het nog altijd iets waar je dagelijks mee bezig bent.:mad:

Ik leef wel met de angst dat kanker binnekort bij één van mn ouders zal vastgesteld worden. Weet niet waarom maar heb dat gevoel. Mn moeder heeft al enkele keren een goedaardig gezwel gehad, hopelijk blijft het daarbij.

Veel sterkte voor degenen waar het minder goed verlopen is.
Onwezenlijk eigenlijk.

Familie van wel 40 man. Grootouders, kleinkinderen, ooms, tantes, etc etc. Gemiddelde leeftijd 86 uit onderzoek familie stamboom. Blijkt uitzonderlijk te zijn. Doodsoorzaken, allemaal ouderdom. Mijn opa is nu 94, en heb nog een oma van 91. Kanker of erfelijke ziekten zijn nog NOOIT voorgekomen in ons familie. Rara...hoe kan dat. Blijkt maar weer dat een groot deel van je gezondheid waarschijnlijk toch genetisch bepaald is. En dit hangt weer samen met hoe oud je gaat worden. Oma van 91 rookt al stevig vanaf haar 16e zegt ze. Niet eens een hoestje. Maar ik ga er niet aan beginnen. ;)

Nu hoop ik maar dat je vriendin sterke genen heeft, anders verneuk je het natuurlijk. ;)

Nu hoop ik maar dat je vriendin sterke genen heeft, anders verneuk je het natuurlijk. ;)

Mja, als je puur uitgaat van natuurlijke aantrekkings kracht. Zijn er maar enkele vrouwen waar ik op val. Misschien is dit de reden, sommige dames zijn wel knap maar lijken ongezond. Moeilijk uit te leggen waarom, en klinkt misschien ook vaag. Denk maar aan de film Species. Ook de reden dat ik maar 2 vriendinnen in mijn leven heb gehad, en daarvan 1 met wie ik nu samen woon.

Laatst bewerkt:
Mijn moeder, had 5 jaar geleden een goedaardig gezwel in haar baarmoeder.
Mijn peetvader is nu een jaar geleden gestorven aan longkanker na een strijd (chemo en bestralingen) van 6 maanden.

Afschuwelijk topic dit, ben gelijk depresssed :(

Mijn oma van moederskant is 11 jaar geleden aan botkanker overleden.

Bij mijn vader is in 2008 prostaatkanker vastgesteld. Zijn prostaat is verwijderd en hij heeft ongeveer een jaar testosteronblokkeerders genomen. Zijn PSA-waarde is nu weer normaal, maar hij moet binnenkort nog wel terugkomen voor een nieuwe test, omdat de hormoonbehandeling nog niet lang stopgezet was toen de vorige meting werd gedaan. Ook is hij nu incontinent; best treurig om te zien dat een volwassen man luiers moet dragen, vele malen per dag naar de WC moet, niet ver kan reizen zonder problemen en niet meer kan fietsen.

Oma (moederskant), 2 tantes, m'n oudste zus (:()

Allemaal borstkanker, k*tzooi

alleen mijn opa had prostaat kanker, maar daar is die niet aan overleden (hart stilstand) voor de rest komt er eigenlijk in mijn familie en die van mijn vriendin geen kanker voor.

M'n beste maatje is door longkanker overleden eind 2009.
We waren samen opgegroeid (voor galg en rad) op de straten van Amsterdam omdat we het beiden niet zo fijn hadden in onze jeugd en thuis, hadden we een band als broers, gingen later samen op vakantie en lieten de vrouwen thuis enz enz.

Hij had eerst rugpijn en toen namen ze een foto en later een biopsie en vanaf toen heeft het een jaar geduurd, het laatste deel heb ik hem niet bij kunnen staan omdat er ook grote porblemen rond mijn kind waren en mijn vader die mijn zieke moeder verliet voor een jongere vrouw enz.
Hij heeft heel hard gevochten en wel 12 chemo behandelingen ondergaan en iets van 30 bestralingen.
vanaf eind 2008 tot eind 2009 was een waas voor mij en daarna heb ik het idee dat ik in een depressie gezeten heb, het heeft lang geduurd voor ik weer iets van alles begreep maar vind het nog steeds allemaal raar maar ergens snap ik nu toch wel dat het helaas gewoon zo werkt.
Wel ben je heel erg bang dat mensen in je omgeving het zelfde lot zullen ondergaan, of dat je zelf deze nare ziekte krijgt en daar ben ik toch bang voor geworden omdat mijn beide opa en oma hieraan zijn overleden.

Vroeger hadden ik en hij helemaal schijt, ik had nooit gedacht dat ik ooit het leven zo anders zou zien.

• Like
Waarderingen: Gingerbreadman
Heb zelf 2x kanker gehad en daarna kreeg ik er gratis ook nog een immuunsysteem ziekte bij die ik al 16j heb...
Heb verleden week 1van mijn beste maten weg gebracht prostaat/botkanker,hij wilde geen chemo want die 6mnd die hij dan langer had geleefd wilde hij niet.
Heeft 4weken in een hospice gelegen waar ik elke dag even heen ging.
Ik zelf lig trouwens geen minuut wakker van dat ik kanker heb gehad of nu sarcodiose,leven gaat door en zie wel waar het stopt...

• Like
Waarderingen: Oh Oh Iris
Voor de geïnteresseerden, m'n moeder wordt morgenvroeg al in een hospice geplaatst vanwege het plotselinge overlijden van een vorige bewoner..

Sterkte man!

Mij moeder is sinds eergister weer thuis. Over twee weken bestraling op 9 hersen tumoren en daarna mogen we nog een paar maanden van elkaar genieten.

vandaag 8 jaar geleden dat mijn moeder is overleden, was toen 11 jaar. In het algemeen goed verwerkt, heb wel nog steeds een blackout m.b.t. sommige onderwerpen in die periode. Zo weet ik vrijwel niet wat ik op school heb gedaan in die periode, wat mijn relaties waren met mensen (beste vrienden natuurlijk wel, maar mensen die ik aardig vond e.d.) maar ik was natuurlijk ook jong.

Verder heeft het me wel vroeg zelfstandig & volwassen gemaakt maar heb wel het idee dat het nog wat negatieve aspecten heeft.

Voor mij werkt(e) het beste om zo snel mogelijk door te gaan met het leven, maak er het beste van.

• Like
Waarderingen: Gingerbreadman
Terug
Naar boven