XXL Nutrition

KapiteinKoolvis: -83kg Raw powerlifting

Bezoekers in dit topic

KapiteinKoolvis

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
22 mei 2015
Berichten
910
Waardering
608
Lengte
1m74
Massa
83kg
Vetpercentage
> 50%
Lectori Salutem,

Ik ben KapiteinKoolvis en ben na 3 jaar trainen er achter gekomen dat ik powerlifting leuk vind. Momenteel weeg ik 85kg en ik wil in 2016 mijn eerste classic powerlift wedstrijd doen in de -83kg klasse. Welke wedstrijd dat is, weet ik nog niet. Mijn stats bij mijn huidig lichaamsgewicht:

update: lifts zijn nu 200sq, 225dl, 130 bench

Deze PRs heb ik tijdens phat gezet, dus ik heb geen schema gevolgd met een aanloop naar een bepaald moment. Ik ben nu 6 weken bezig met sheiko, mijn eerste PL schema. Eerst heb ik #29 gedaan, nu doe ik #37v2. Ik bench voortaan paused en doe zo veel mogelijk zonder straps. Mijn DL zonder straps is 170kg, maar ik denk dat ik met magnesium wel 180-190 kan trekken. Op rustdagen doe ik veel griptraining dus hopelijk zet ik mijn volgend pr zonder straps.
 
Laatst bewerkt:
Sheiko #37v2 week 2, dag 1

Goede warming up gedaan en rustig gezakt met iedere rep. Had van de week af en toe last van mijn rechterknie gekregen tijdens het lopen maar tijdens het trainen heb ik nergens last van, daarbuiten gelukkig ook amper.
Rehband knee sleeves en een lever belt van strengthshop besteld, hopelijk vrijdag binnen.

Squat
5x90
4x107,5
3x125
2x145
2x145
2x145
2x145

Bankdrukken (veel paused)
5x62,5
4x75
3x87,5
2x100
2x100
2x100
2x100
2x100

Squat
3x100
3x117,5
3x135
3x135
3x135
3x135

Dips
5x8xbw+5kg

Push Ups (met voeten op een bankje rustend)
4x8xbw+20kg

Good morning zittend
5x5x90kg
 
In voor Sheiko
 
IN.
Nette stats! Je squat is wel te laag voor een wedstrijd, ik weet niet of je dit al wist?
Succes :thumbs:
 
IN.
Nette stats! Je squat is wel te laag voor een wedstrijd, ik weet niet of je dit al wist?
Succes :thumbs:

Te laag? Ziet er eerder vrij hoog uit op het filmpje, maar ik zie zijn benen alleen maar tot nrt voorbij zijn knie
 
Te laag? Ziet er eerder vrij hoog uit op het filmpje, maar ik zie zijn benen alleen maar tot nrt voorbij zijn knie

Oh jezus ja ik bedoel zeker te hoog :roflol: Hoe kom ik nou bij laag :rolleyes:
Ik was nog niet zo heel lang wakker, laat ik het daar bij houden :o
 
Thx, het is slecht gefilmd dus je kan het eigenlijk niet echt zien. Heb parallel wel gehaald. Tegenwoordig zak ik wat verder omdat ik de techniek beter onder de knie heb en omdat ik niet meer bang hoef te zijn om de leggers aan te tikken.

Gewicht was vanochtend 84.5kg dus ik kom in de buurt van mijn doel

Dit is 2x152,5 van 2 weken terug ongeveer, geeft een beetje een beter beeld van hoe mn squat er uit ziet.
 
Laatst bewerkt:
Bij deze ga je inderdaad een stuk lager. Bij de eerste video is duidelijk te zien dat je niet diep genoeg gaat. Bij deze video ga je lager, volgens mij zit je nét goed. Wellicht een idee dat als je de volgende keer weer eens laat filmen, je dan ervoor zorgt dat je bovenbeen (van heup tot en met knie) van de zijkant goed zichtbaar is, als je het wilt laten nakijken tenminste.

Goede arch op de bench :thumbs: Hier ook wel wat verbeterpuntjes mbt wedstrijden, maar ik wil ook niet echt blijven doorzeiken of zo..
 
Mag best hoor. Wil graag een zo goed mogelijke techniek
 
Volgens mij heb je je hakken niet op de grond en je beweegt je voeten tijdens de lift.
Dit is niet toegestaan. Verder is het niet gepauzeerd, maar dit wist je geloof ik zelf al.
 
Hakken heb ik wel op de grond, is niet goed te zien hier. Dat de voeten niet mogen beweging wist ik niet, thx voor de tip
 
Thx KP ;)
 
Volgens mij heb je je hakken niet op de grond en je beweegt je voeten tijdens de lift.
Dit is niet toegestaan. Verder is het niet gepauzeerd, maar dit wist je geloof ik zelf al.

Bij gebeurt dit ook vaak, komt denk ik door het knieen naar buiten drukken. Dan schuiven me tenen naar buiten ook:(

Tips ?
 
Bij gebeurt dit ook vaak, komt denk ik door het knieen naar buiten drukken. Dan schuiven me tenen naar buiten ook:(

Tips ?

Vanaf het begin al je tenen naar buiten houden wellicht?
 
Dat doe ik ook..

Mja zal wel

Gewoon aandacht besteden aan de plaatsing van je voeten. In dit filmpje was ik daar nog niet echt mee bezig maar tegenwoordig staan mijn voeten muurvast tijdens het drukken
 
Gewoon aandacht besteden aan de plaatsing van je voeten. In dit filmpje was ik daar nog niet echt mee bezig maar tegenwoordig staan mijn voeten muurvast tijdens het drukken

Dacht dat over squat ging :o
 
Jij kan je voeten bewegen tijdens een squat? huh

oja en in

Dat kan ik ook hoor, als mn enkels het begeven en ik er door heen zak ;)

Ik denk dat je te ver met je tenen naar binnen gedraaid staat als ze naar buiten gaan tijdens de squat
 
Back
Naar boven