MuscleMeat

Karl Noten uit TELEGRAAF (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jay_c

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
8 apr 2005
Berichten
896
Waardering
0
Hier een stukje van Karl Noten uit de telegraaf vond hem wel interessant en wel goed om even hier neer te poten..


Geef je training meer waarde
-bla bla bla... (bedankjes voor reacties en uitspraken)-

Tips voor Joggers
Wanneer je bijvoorbeeld gewend bent om veel te wandelen, bouw dit dan uit naar joggen. Wanneer je regelmatig jogt en geen vooruitgang meer boekt, zul je ook daar wat variatie in moeten aanbrengen. Hier volgen een aantal tips.
1 Doe intervaltraining
Intervaltraining houdt in dat je niet met een constante snelheid en intensiteit loopt, maar varieert. Bijvoorbeeld 1 minuut sprinten afwisselen met 2 minuten iets rustiger joggen. Dit blijkt de verzuringsdrempel te verschuiven zodat je intensiever kunt lopen zonder te verzuren. Tevens leren je spieren om te gaan met de verzuring. Je 'melkzuurtolerantie' neemt toe.
2 Varieer in looprichting.
Rechtuit lopen is continu hetzelfde doen. Je lichaam went hieraan. De beweging raakt 'ingeslepen', vergt minder coordinatie en het trainingseffect neemt af. Door zigzaggend, stukjes zijwaarts (of zelfs achteruitlopen) te lopen, schud je je lichaam als het ware wakker en neemt het effect toe.
3 Zoek een andere ondergrond.
Kies in plaats van een vlakke verharde weg, een heuvelachtige route of een stuk door de duinen. Vooral door de duinen lopen zal meer spierpijn opleveren. Door afdaling krijg je meer snelheid waardoor je spieren sneller leren werken. Je zult het buigen door de knieen moeten afremmen (excentrische contractie) wat op zich de nodige extra spierpijn (en extra trainingseffect) zal veroorzaken. Met de klimgedeelten train je je maximale kracht.
4 Verbeter je techniek.
Lopen met de juiste arm- en rompbeweging zal ook meer rendement opleveren. Ik verwijs hiervoor naar www.knau.nl

BODYPUMP
Wanneer je 3x per week sport, dan is het goed om daarin te varieren. De meeste mensen doen 3x per week hetzelfde. Vaak zijn dit vormen van cardiofitness. Vooral nu het mooi weer wordt, zetten veel mensen hun fitnessabonnement in de koelkast en gaan ze buiten sporten. Alles wat je hebt opgebouwd in de afgelopen maanden aan spiermassa en kracht raak je weer kwijt! Wandelen, fietsen, tennis, golf, skaten, zwemmen, voetballen zijn allemaal vormen van cardiofitness. Op zich is dat heel goed maar voor je gezondheid mag krachttraining niet ontbreken in je schema! Je moet toch proberen om naast cardiotraining (of dat nu binnen of buiten gebeurt minimaal 2x per week aan krachttraining doen. Als je het in de zomerperiode rustiger aan tilt doen, ga dan terug naar ten minste 1x per week krachttraining. Ook hier geldt: afwisseling prikkelt je lichaam. Maak voor de verandering eens kennis met Bodypump van Les Mills. Kijk op www.lesmills.nl succes!



Dat staat er nog een schema bij voor het joggen en wandelen afwisselen deze zal ik nog proberen in een bestandje te zetten...

Succes ermee!
 
Joggen? Bodypump? Les Mills? Wat krijgen we nou? Ben ik of jij op de verkeerde site terecht gekomen?
 
saint zei:
Joggen? Bodypump? Les Mills? Wat krijgen we nou? Ben ik of jij op de verkeerde site terecht gekomen?
Ben bang van ook, maar die tip over geen vooruitgang met joggen vind ik wel bruikbaar.
 
ik ben bang dat als ik mijn mening geef over Carl , Boogie me komt afschieten...:o
 
ik heb toevallig een boekje van onze vriend thuis liggen (nee zeker niet zelf gekocht) Maar hij vind ongeveer alle oefeningen "gevaarlijk" zodra er gewichten aan te pas komen.
 
De instructeurs van mijn sportschool hebben een aantal lessen van hem gehad, het schijnt een naar en arrogant mannetje te zijn.
 
omfg!HATERSSSSSS!!!

Karl breekt jullie hoofden met zn blote handen!

pfffff...hier word ik zooo moe van he......pffff
pffffffffffff
grr pfff

**** de haters. Karl is de man!
 
boogie zei:
omfg!HATERSSSSSS!!!

Karl breekt jullie hoofden met zn blote handen!

pfffff...hier word ik zooo moe van he......pffff
pffffffffffff
grr pfff

**** de haters. Karl is de man!
:roflol:
 
boogie zei:
**** de haters. Karl is de man!

en hij giegelt ook zo lief naast die grote meid 's ochtends. (Olga, doet me echt denken aan een even rondborstige grote meid uit een stripverhaal, iets met een geheim agent ofzo)
 
ja olga is ****ing geil.
olgare haan.
 
boogie zei:
omfg!HATERSSSSSS!!!

Karl breekt jullie hoofden met zn blote handen!

pfffff...hier word ik zooo moe van he......pffff
pffffffffffff
grr pfff

**** de haters. Karl is de man!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

erg mooi, maar blijven ademen ! :D
 
boogie zei:
omfg!HATERSSSSSS!!!

Karl breekt jullie hoofden met zn blote handen!

pfffff...hier word ik zooo moe van he......pffff
pffffffffffff
grr pfff

**** de haters. Karl is de man!

ik zei het!!!!!!!!!!!!!!!!ik zei het!!!!!!!!!!!!!!!!ik zei het!!!!!!!!!!!!!!!!ik zei het!!!!!!!!!!!!!!!!ik zei het!!!!!!!!!!!!!!!!ik zei het!!!!!!!!!!!!!!!!ik zei het!!!!!!!!!!!!!!!!ik zei het!!!!!!!!!!!!!!!!ik zei het!!!!!!!!!!!!!!!!ik zei het!!!!!!!!!!!!!!!!ik zei het!!!!!!!!!!!!!!!!ik zei het!!!!!!!!!!!!!!!!ik zei het!!!!!!!!!!!!!!!!ik zei het!!!!!!!!!!!!!!!!ik zei het!!!!!!!!!!!!!!!!ik zei het!!!!!!!!!!!!!!!!ik zei het!!!!!!!!!!!!!!!!ik zei het!!!!!!!!!!!!!!!!ik zei het!!!!!!!!!!!!!!!!:D

maar als ie gewichten gevaarlijk vindt...???
 
RobertHosper zei:
ik zei het!!!!!!!!!!!!!!!!ik zei het!!!!!!!!!!!!!!!!ik zei het!!!!!!!!!!!!!!!!ik zei het!!!!!!!!!!!!!!!!ik zei het!!!!!!!!!!!!!!!!ik zei het!!!!!!!!!!!!!!!!ik zei het!!!!!!!!!!!!!!!!ik zei het!!!!!!!!!!!!!!!!ik zei het!!!!!!!!!!!!!!!!ik zei het!!!!!!!!!!!!!!!!ik zei het!!!!!!!!!!!!!!!!ik zei het!!!!!!!!!!!!!!!!ik zei het!!!!!!!!!!!!!!!!ik zei het!!!!!!!!!!!!!!!!ik zei het!!!!!!!!!!!!!!!!ik zei het!!!!!!!!!!!!!!!!ik zei het!!!!!!!!!!!!!!!!ik zei het!!!!!!!!!!!!!!!!ik zei het!!!!!!!!!!!!!!!!:D

maar als ie gewichten gevaarlijk vindt...???

maar hij zegt zelf:

Wanneer je 3x per week sport, dan is het goed om daarin te varieren. De meeste mensen doen 3x per week hetzelfde. Vaak zijn dit vormen van cardiofitness. Vooral nu het mooi weer wordt, zetten veel mensen hun fitnessabonnement in de koelkast en gaan ze buiten sporten. Alles wat je hebt opgebouwd in de afgelopen maanden aan spiermassa en kracht raak je weer kwijt! Wandelen, fietsen, tennis, golf, skaten, zwemmen, voetballen zijn allemaal vormen van cardiofitness. Op zich is dat heel goed maar voor je gezondheid mag krachttraining niet ontbreken in je schema! Je moet toch proberen om naast cardiotraining (of dat nu binnen of buiten gebeurt minimaal 2x per week aan krachttraining doen. Als je het in de zomerperiode rustiger aan tilt doen, ga dan terug naar ten minste 1x per week krachttraining. Ook hier geldt: afwisseling prikkelt je lichaam.

hoezo zijn gewichten gevaarlijk dan...
 
Is Karl Noten die kerel die je altijd bij goedemorgen Nederland ziet ochtendgymnastieken?
 
Back
Naar boven