MuscleMeat

Karma afschaffen? (1 bezoeker)

karma afschaffen

  • goed idee: karma moet weg

    Stemmen: 2 18,2%
  • slecht idee: vind karma een geweldige vinding

    Stemmen: 4 36,4%
  • karma kan me niets schelen

    Stemmen: 5 45,5%

  • Totaal stemmers
    11

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Moeten we karma afschaffen?

Langzamerhand vind ik het een beetje de spuigaten uitlopen met het karma.. beschuldigingen over en weer van het negatief karma geven, doelbewust veel lollige topics plaatsen.

Ik kan me vergissen, maar ik denk dat er met mij toch wel mensen zijn, die het weliswaar een leuke boel vinden, maar moeite krijgen de serieuzere onderwerpen er tussenuit te vissen..

Het is hier verdorie geen coïtus-forum.. we willen wat LEREN.

OK, ook ik vind het vaak mateloos interessant, maar het zou leuk zijn als de boel wat in evenwicht komt.

En ik denk dat het weghalen van de karma-optie hier zou kunnen helpen...

Ben ik de enige die er zo over denkt?

Espi
 
het id achter karma is super, maar een kleiner groepje verwaande nesten maakt het kapot voor de rest. misschien is het dan gewoon beter of gewoon onmiddellijk de 'slechte' elementen te verwijderen...
 
eigenlijk wilde ik oorspronkelijk vragen of Oli geband kon worden.. of opgesloten in het gare hanenhok!
Zag een hoop antwoorden van hem op oude draden, die echt nergens op slaan..
Het was in het begin leuk, maar ik ga me langzamerhand flink ergeren.
In ieder geval kan de rest het goed scheiden: onzin in het gare hanenhok en de coïtus-afdeling en serieuzere zaken in andere afdelingen..

Espi
 
Karma houd het spannend :rolleyes:
 
Originally posted by Esperantisto
eigenlijk wilde ik oorspronkelijk vragen of Oli geband kon worden.. of opgesloten in het gare hanenhok!
Zag een hoop antwoorden van hem op oude draden, die echt nergens op slaan..
Het was in het begin leuk, maar ik ga me langzamerhand flink ergeren.
In ieder geval kan de rest het goed scheiden: onzin in het gare hanenhok en de coïtus-afdeling en serieuzere zaken in andere afdelingen..

Espi

Relaxxxxxxxx, steek een vredespijp(blow) met oli op en sluit vrede
 
waar kan je je wel niet druk om maken.
mensen zien het hier al een hele community ofzo. kom op zeg, je komt hier uiteindelijk om te leren, en sommigen kunnen hier nog wat lol samen trappen (he oli ;) )

maar mij boeit het égt niet.
 
Originally posted by Spike
het id achter karma is super, maar een kleiner groepje verwaande nesten maakt het kapot voor de rest. misschien is het dan gewoon beter of gewoon onmiddellijk de 'slechte' elementen te verwijderen...

Dat jij nog mod bent zeg :(
 
Misschien omdat de admin er net zo over denkt?

En het probleem is niet Karma.

Als de mand met appelen rot is gooi je niet de mand weg, maar de rotte appel die het voor de rest verpest.

Zelf ga ik niemand direct bannen, ik heb in het verleden genoeg problemen gehad met Mr X ed.

We gaan wel een nieuw systeem toepassen, als een moderator reden heeft om een member te bannen, of als deze duidelijk problemen veroorzaakt, dan zal deze mod een poll starten in het mod forum.

De uitslag bepaald het lot van die member, en de moderator zelf zal de mogelijkheid krijgen om die persoon te bannen.

Ik denk dat het maar eens tijd word dat sommigen hier gaan realiseren dat er net als IRL ook hier regels en een bepaalde gedragscode is die gerespecteerd dient te worden.
 
Het interreseert me vrij weinig. Het id achter karma is leuk, maar grapjurken als Oli weten het weer mooi te vernken met het rondsprijden van negative karma's zonder gegronde reden. Ben het met je eens Espi, kon in het begin ook goed lachen om Oli maar de laatste tijd begind zijn 'humor' mij ook geregeld te irriteren...

Kijk, het is niet erg om karma punten kwijt te raken, als r maar een goed kritiek bij staat waar je wat mee kunt. Als je negatieve karma's krijgt zonder afzender of redenering dan kun je daar vrij weinig mee en krijg je het gevoel dat iemand je gewoon zit te ****en...

Dat van express veel lollige topics aan maken ben ik het echter minder mee eens. Het gare hanenhok is bedoeld voor onzinnige dingen. Dat mensen als, bv. Steve, daar veel topics aan maken en daarvoor ook veel karma krijgen is misschien een beetje moeilijk te verdragen voor mensen die dagen aan een reply boordevol informatie hebben gewerkt, en daar uiteindelijk een magere karma aan over houden. Maar zo gaat dat nou emaal. Als, zoals Espi al zegt, de lijn tussen chat & conversatie en de rest van het board maar duidelijk is. Je hoeft dit gedeelte niet te lezen, maar als je eerlijk bent moet je toegeven dat je het toch wel leuk vind om te lezen. Er zijn ook genoeg jongens die alleen het steriode board lezen en daar rondhanen die je nooit ergens anders ziet. Zij hebben geen klachten over het gare hanen hok.

Lees gewoon hetgene waar je interesses liggen en als je, je ergerd aan dit gedeelte van het board, blijf r dan gewoon weg. Maybe word r tegewoordig in verhouding meer BS gepost, maar zoals admin al zei; r word ook meer nuttige info gepost, de verhouding is gewoon anders gaan liggen.
 
Originally posted by admin
Misschien omdat de admin er net zo over denkt?

En het probleem is niet Karma.

Als de mand met appelen rot is gooi je niet de mand weg, maar de rotte appel die het voor de rest verpest.


Ach als je mij wilt bannen sta ik er open voor je zou mij ook kunnen vragen hier niet meer te posten daar sta ik ook open voor je zegt het maar het is jouw board
 
Ik heb het niet specifiek over 1 persoon maar spreek in het algemeen.

Lees de rest van de post ook eens, heb nog wat toegevoegd.
 
ik snap et niet hoor.

als jij (admin) problemen met iemand hebt, dan ban je em tog gewoon. het is jou board, dus dat is tog heel simpel.

(niet dat ik wil dat bepaalde mensen geband worden) maar dit constante gezeik er over slaat ook nergens op.
 
Dat vindt ik wel een tof idee maar misschien zou je de optie "24 uur de tijd om afscheidt te nemen" erbij kunnen doen?

En waarom geen poll in het chat&conversatie forum
 
eens met admin. de rotte appels eruit.

iig oli maakt soms een beetj té onzinning imo :/
 
Originally posted by Bodyman
Dat vindt ik wel een tof idee maar misschien zou je de optie "24 uur de tijd om afscheidt te nemen" erbij kunnen doen?

En waarom geen poll in het chat&conversatie forum

Dit dan zodat iedereen kan stemmen
 
Originally posted by zoutzak
ik snap et niet hoor.

als jij (admin) problemen met iemand hebt, dan ban je em tog gewoon. het is jou board, dus dat is tog heel simpel.

(niet dat ik wil dat bepaalde mensen geband worden) maar dit constante gezeik er over slaat ook nergens op.
Ik weet het, maar in het verleden heb ik daar slechte ervaringen mee.

Bovendien krijg je dan van die leuke uitspraken naar je hoofd als:

"Met Olimantado of Mr X is niets mis, het is maar hoe je ze aanpakt."

(zal geen verdere namen noemen maar het is iemand die iedereen wel goed kent, en die gerespecteerd wordt)

Nou, ik denk niet dat ik hen veel benadeeld heb (beiden niet, integendeel) maar als je ze bant omdat ze hier de boel verzieken, dan ben je wel de boeman voor bepaalde leden.
 
ja is zo. ik heb het kritiek hierover op andere boards gelezen.

maar vraag jezelf af; voor wie verziek je het dan, voor wie ben je de 'boeman'?

mensen die hier serieus iets willen leren of elkaar iets bijbrengen hebben er weinig last van lijkt me.

diegenen die hier alles in het doel stellen van zoveel mogelijk karma krijgen of juist de boel verzieken, die zullen erover lopen klagen.

ik denk dat het uiteindelijk lonend zal zijn.

maargoed, het is jouw beslissing; ik vind dat hier genoeg over gepraat is, dus zal ik ook verder mn mond erover houden.
 
Wat ik nog wil toevoegen: als iemand dan wordt geband met overeenstemming van 18 moderators, is het moeilijk om te ontkennen dat er echt iets mis wat met die persoon...

Ook al krijg deze het voor elkaar om op andere boards zich vreemdgenoeg wel te gedragen.
 
Originally posted by Esperantisto
eigenlijk wilde ik oorspronkelijk vragen of Oli geband kon worden..


Espi, hoe oud ben jij eigenlijk?? Je vond het blijkbaar allemaal enorm grappig, tot ik ook wel eens een grapje over jou maakte, dan heb je liever dat ik geband word opeens... :p
 
Originally posted by Spike
het id achter karma is super, maar een kleiner groepje verwaande nesten maakt het kapot voor de rest. misschien is het dan gewoon beter of gewoon onmiddellijk de 'slechte' elementen te verwijderen...


En ik wilde vandaag nog wel terug vrienden met je worden en je alles vergeven van de karma's... :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven