Fitness Seller

Karma: verplichten van onderbouwing bij het geven? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Scighera

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
7 mrt 2003
Berichten
1.057
Waardering
0
Ik heb gisteren 4x negatieve karma ontvangen, allemaal zonder enige vermelding van het waarom.

drie daarvan waren bij dat topic over een nekoefening:
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?threadid=4507

waarbij ik dus steeds reageerde op de oefening van de topicstarter, en niet op die van BOS. toen deze (BOS) later opmerkte dat hij hem anders bedoelde (op de rug) kreeg ik dus van drie users negatieve karma. terwijl ik de oefening verduidelijkte die de topicstarter bedoelde (voorover ipv op de rug)

negatieve karma 4 kreeg ik bij het topic over kaas
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?s=&threadid=4525
en dat op mijn eerste bericht, waar ik de vraag van de topicstarter beantwoorde door de voedingswaarde van de kaas te geven die hij dus wilde weten.
Waar ik dus beniewd naar ben waarom ik daarvoor negatieve karma ontving.

Mijn vraag: Kan het verplicht worden om een grond/onderbouwing tegeven voor een karma-beoordeling?

Dat is voor die persoon die de karma ontvangt handiger, omdat hij dan weet wat hij fout en goed heeft gedaan. (ben van 93 naar 68 gegaan)

Als ik loop te zeuren, sorry :D
 
In principe kan je dit technisch gezien nooit verplichten, om de eenvoudig reden dat men kan invullen wat men wil.
Als ik verplicht van een reden te geven dan zullen er zijn die schrijven 'geen commentaar' of dergelijke.

Wat je kan doen is een PM sturen naar de vermoedelijke persoon die je de karma gaf en deze vragen wat de reden was.
 
Misschien een idee om te kijken ofdat er personen zijn die er niet serieus mee omgaan en maar in het wilde weg negatieve karma lopen weg te geven.
???
 
kan, maar dan kan alleen de admin of een moderator zien, ik heb deze rechten hier niet
 
Originally posted by Scighera
kan, maar dan kan alleen de admin of een moderator zien, ik heb deze rechten hier niet

Klopt, maar zo bedoelde ik het ook.
 
Het probleem dat hier ontstaat komt door het annonieme karakter van karma. Ik denk niet dat het systeem zou werken als het niet annoniem was. Maar door die anoniemieteit is ook nooit te achterhalen wie er misbruik van maakt. Evenals democratie is dit ook niet een perfect systeem maar we kunnen er m.i. samen wel iets moois van maken.
 
Maar dat misbruik zal nooit erg doorwegen, aangezien niemand meer dan 10 x per dag kan stemmen en bovendien 10 maal op iemand anders moet stemmen voor hij/zij terug op dezelfde persoon kan stemmen.

Verder kan niemand achterhalen wie er misbruik maakt, de moderators niet, maar ikzelf ook niet.
We kunnen wel vermoeden wie er veel negatieve stemmen geeft maar zeker zijn niet.
 
Het is mij ook opgevallen dat ik ondanks het feit dat ik me afgemeld heb, toch nog anderen pos/neg karma kan geven.

Zelfs mensen die zich ook afgemeld hebben.
 
Klopt 3XL karma geven en krijgen kan je niet uitzetten, wat er gebeurd is dat jouw karma niet zichtbaar meer is voor anderen wanneer je deze uitschakeld (als je op het icoontje klikt krijg je de boodschap dat je niet meedoet), maar de puntentelling loopt gewoon door.
 
wordt idd. een hoop karma gegeven dat nergens opslaat, negatief karma als je iemand met zijn zoon feliciteerd, het is te triest voor woorden, blijkbaar zitten er toch een hoop pubers hier..

karma moet iets leuks zijn, als iemand echt een antwoord geeft dat meerwaarde heeft dat iemand daarvoor wat extra's krijgt.. menigeen gebruikt het om personen af te kraken die ze niet mogen, erg kinderachtig en ik hoop dat het in de toekomst beter gaat met het hele karma gebeuren..
 
Ik denk dat ik de neg. karma ga afschaffen...dat het laagste wat je kan krijgen 1 groen icoontje is...dat zou al deze problemen van de baan helpen...

Wat ik ook kan doen is het aantal stemmen dat nodig is voor een grijze of rode karma verhogen zodat men niet direct in die categorie valt.

Goed idee?
 
Ja dat maakt het voor mij ook wat positiever :D
 
Ik zal het doen als jullie (Olimantado en Bodyman) zich gaan gedragen op dit board, net zoals je op andere boards doet. Afgesproken?!?
 
Haal het negatieve idd. weg, dan kan je iemand wanneer je dingen waardeert daarvoor belonen en dat uit zich dan in groene blokjes.. negatieve wordt door een hoop gewoon misbruik van gemaakt, het is triest dat zo'n maatregel moet, maar er schijnen nogal wat pubers te zijn..
 
Originally posted by admin
Ik zal het doen als jullie (Olimantado en Bodyman) zich gaan gedragen op dit board, net zoals je op andere boards doet. Afgesproken?!?


Voor mij hoeft dat niet hoor T.... Wij doen toch niks verkeerd??
Je mag het altijd zeggen als ik wat fout doe, maar zonder tips is het voor mij moeilijk...
 
Originally posted by Scighera
Ik heb gisteren 4x negatieve karma ontvangen, allemaal zonder enige vermelding van het waarom.

Volgens mijn psychologische inzichten komt dat doordat je zo mager bent en de indruk geeft er alles wel over te weten. Dat stoot velen (denk ik) tegen de borst...
 
Re: Re: Karma: verplichten van onderbouwing bij het geven?

Originally posted by Olimantado


Volgens mijn psychologische inzichten komt dat doordat je zo mager bent en de indruk geeft er alles wel over te weten. Dat stoot velen (denk ik) tegen de borst...

Mijn ervaring leert anders als er iemand een magere betweter is ben ik dat wel ;) maar mijn karma vorderd gestaag !
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Olimantado



Voor mij hoeft dat niet hoor T.... Wij doen toch niks verkeerd??
Je mag het altijd zeggen als ik wat fout doe, maar zonder tips is het voor mij moeilijk...
Dat bedoel ik dus..als je het zelf al niet beseft :rolleyes:
 
Re: Re: Karma: verplichten van onderbouwing bij het geven?

Originally posted by Olimantado


Volgens mijn psychologische inzichten komt dat doordat je zo mager bent en de indruk geeft er alles wel over te weten. Dat stoot velen (denk ik) tegen de borst...

maar dan kan je toch nog genoeg kennis hebben. naar ik begrepen heb is hij duursporter en dus heeft hij niet als doel om zo groot mogelijk te worden. en dan heb je ook nog je genetische aanleg. ik bedoel, je kan zoveel weten maar als je dat niet zo in de praktijk kan brengen omdat je a) genetisch bent benadeeld of b) andere doelstellingen hebt of c) geen zin hebt om die theoretische kennis toe te passen, betekent dit dan dat je er niets over weet?
het enige wat er mager aan is, is de respons van diegene die daar een negatief karma op geven als je t mij vraagt.
opmn oude sportschool was ook en vent die was voedingsdeskundige maar man, die gast was zo mager als een latje. een keer blazen enweg was ie. reden: hij wou zich niet houden aan al die regels, maar hij had zekers veel kennis.
dus vind dat geen geldige reden, absoluut niet!!
 
Back
Naar boven