MuscleMeat

Karnemelk!

Geoffke

Advanced Bodybuilder
Waardering
0
Doordat ik niet goed tegen lactose kan moet ik melkproducten uit mijn
dieet bannen.
D.w.z geen melk, kwark , alleen de whey van optimum kan ik verdragen...
Maar goed, heb nu de oplossing gevonden op mijn probleem.

Karnemelk! Er zit geen lactose in, maar lactase.
Die lactase helpt zelfs lactose verteren,
en lactase is niet slechtverteerbaar zoals lactose.
Bovendien is karnemelk gezonder en nuttiger dan gewone melk.
En toch nog 33g eiwit per L.

Dus misschien wel een goede tip voor mensen die lactose intollerant zijn

Geoffke, als je kwark en yoghurt laat uitlekken ben je ook de meeste lactose kwijt.. die zit volgens mij nl. in de vloeistof.
In karnemelk zit echt niet veel lactase meer, dat is het enzym.
De bacteriën hebben lactose wel al omgezet, vandaar dat het zuur is.. en vandaar ook dat kwark en yoghurt ook wel goed zijn voor je.

Uitlekken gaat makkelijkst met apart opzetfilter met zo'n papieren filter er in.
's nachts in koelkast zetten en dan heb je 's ochtends ook (minder zure) kwark of yoghurt.
Van yoghurt blijft minder over.. dus af en toe aanvullen.
Als je het dan weer opeet, kun je er nog wat vloeistof aan toe voegen anders is het veel te droog. Kan ook gewoon water zijn...

Espi

ahaaa. dus dan klopt het wanneer ik zeg dat ik allergisch ben voor koeienmelk, dat ik dan wel kwark, joghurt, enz. mag eten?

Geoffke zei:
Doordat ik niet goed tegen lactose kan moet ik melkproducten uit mijn
dieet bannen.
D.w.z geen melk, kwark , alleen de whey van optimum kan ik verdragen...
Maar goed, heb nu de oplossing gevonden op mijn probleem.

Karnemelk! Er zit geen lactose in, maar lactase.
Die lactase helpt zelfs lactose verteren,
en lactase is niet slechtverteerbaar zoals lactose.
Bovendien is karnemelk gezonder en nuttiger dan gewone melk.
En toch nog 33g eiwit per L.

Dus misschien wel een goede tip voor mensen die lactose intollerant zijn

brada i feel u..ik ben ook lactose intolerant..dit is niet fijn omdat ik bigcats' aanradens veel meer melk ben gaan drinken dan eerst..op begin ging het wel maar daarna begon ik de symptonen van melk-intolerantie op te merken..

ik heb overigens melk en kwark niet geheel uit mijn dieet verbannen..klein glaasje melk voor slapen en nog steeds dagelijks 500 ml kwark..kwark die overigens al dagen in de koelkast staat alvorens op te eten

Ik ben volgens mij ook lactose intollerant. Van melk en whey krijg ik diaree van.
Maar kwark en karnemelk, heb ik nergens last van.

Misschien stomme vraag, maar is er lactose vrije melk die wel naar melk smaakt. Dus geen sojamelk ofzo. Want ik ken een meid die is lactose intollerant... maja.... als de toetjesmaker die ik ben mag ik graag chocolade mousse maken, maar nu vroeg ik me af of er lekkere te maken is met lactose vrije melk ofzo.

Je kunt er wel een medicijn voor nemen met lactase.

Die zure melkprodukten (eventueel uitlaten lekken dus) zoals karnemelk, yoghurt , kwark, cottage cheese/huttenkaas/hüttenkäse en kefiryoghurt kunnen sowieso wel.

Je zou bijv eens zo'n pakje mousse kunnen gebruiken, waar je niet mee hoeft te koken. Ik dacht dat die wel bestaan. Dan gebruik je gewoon yoghurt (evt. eerst uitgelekt over koffiefilter en aangelengd met gewoon water).

Espi

Terug
Naar boven