XXL Nutrition

Katch-McArdle: training in activiteitsfactor?

Bezoekers in dit topic

Interesting :coffeepc:
 
Wat zou MET zijn van kansloos forumwarrior spelen op DBB???
 
goed topic!
ik had me juist in mijn activiteitsfactor verdiept. ik heb sinds een maand of 7 een voedingsprogramma berekend(ja, 6 maaltijden netjes verdeeld met complexe carbs en genoeg lean protein en goede vetten), maar ik had al de indruk dat dat met die 1.55 enzo niet goed werkte bij mij.(kan trouwens ook nooit kloppen).
ik heb nu BMR berekend met katch en dan enkel x 1.2 gedaan voor mijn (licht)werk. hierop heb ik mijn voeding berekend. dan ben ik naar METS gaan kijken en zit op kleine 400kcals voor kt, dus neem ik op KT-dagen een post wo shake van 400kcals.
benieuwd of ik nu zo wat massa kan opbouwen zonder teveel vet???
 
goed topic!
ik had me juist in mijn activiteitsfactor verdiept. ik heb sinds een maand of 7 een voedingsprogramma berekend(ja, 6 maaltijden netjes verdeeld met complexe carbs en genoeg lean protein en goede vetten), maar ik had al de indruk dat dat met die 1.55 enzo niet goed werkte bij mij.(kan trouwens ook nooit kloppen).
ik heb nu BMR berekend met katch en dan enkel x 1.2 gedaan voor mijn (licht)werk. hierop heb ik mijn voeding berekend. dan ben ik naar METS gaan kijken en zit op kleine 400kcals voor kt, dus neem ik op KT-dagen een post wo shake van 400kcals.
benieuwd of ik nu zo wat massa kan opbouwen zonder teveel vet???
Ik weet even niet meer waar het was, maar onlangs was er een topic hier waarin plaatjes van METs stonden en een beetje uitleg.

Ik heb al eens eerder een hartslag meter gebruikt voor KT en die kwam uit op 600, volgens die MET had ik ook 600:p

Maar zoals ik al eerder zei, om je BMR te berekenen zijn HB/KM wel goed, maar het grootste probleem, zeker als je redelijk actief bent, is je verbruik boven op je BMR te berekenen. Ik heb bv een dagje vrij, ik telde daar nooit extra kcal voor want ja, ik zit toch maar wat te roken en computeren. Maar toch sta je een paar keer per uur op om wat te pakken oid, even pissen, wat eten pakken, radio harder zetten en headbangen, weet ik veel wat allemaal.

Ik ben sowieso van mening dat er nog aardig wat grijze gebieden zijn. Nu train ik op vrije dagen 's morgens, dat zal toch wel een ander effect op je BMR voor de rest van de dag hebben dan dat je de hele dag op je reet zit en 5 uur 's middags trained.

Dus ja, probeer de belangrijkste dingen als eventueel fietsen naar werk/school, werk/school zelf en je KT goed te berekenen en zeker niet te onderschatten. BMR berekenen dmv die formules is een goede schatting, maar om nou te struikelen over 50kcal meer of minder terwijl de kans dat je 200kcal te weinig uitrekend met een activeit, come on. Gewoon de weegschaal en spiegel gebruiken en klaar is kees.

Overigens denk ik dat ik ergens toch nog gigantisch veel verbruik want ik kan het niet laten om ongeveer 3000 keer per dag toch een klein handje nootjes te pakken om er dan de volgende dag achter te komen dat ik de dag ervoor op 3 nootjes na een zak heb leeg heb gevroten. Maar gewicht blijft het zelfde, en dat op rustdagen... wtf??? Ben mooi van november '09 tot 2 maanden terug van 68 naar 80KG gegaan, ik was al superdroog, nu goede spierdefenitie en eigenlijk nog altijd droog (10% of minder), maar ik zit nu anderhalve maand al op een plateau en heb dikwijls 200kcal er boven op gedonderd, ik snap er de ballen van. Ik snap dat je op een gegeven moment wat meer moet eten als je aankomt, maar eerst kom ik goed aan en daarna niks. Ik was dan wel altijd al erg skinny, dus zal voor het grootste gedeelte ook gewoon gewicht zijn wat je gewoon hoort te hebben.

Maarja, ik heb dus net weer verhoogd dus kijk het nog 2 weken aan, anders ga ik dus op een dag van alleen maar computeren en 1,5 uur KT naar 3250kcal en op werkdagen met KT 4000+. Wil wel net boven onderhoud eten maarja, dat betekend dus wel dat ik wil aankomen natuurlijk, maar niet te vet. Maar op deze manier gaat dat redelijk k*t op zn zachtst gezegd, zeker omdat ik dus niet weet waar dat extra kcal verbruik vandaan komt:(
 
ik struikel niet over 50kcals, maar als ik elke dag 2800kcals eet kom ik vet bij(en ook spieren). dus nu eet ik 2400 op rustdagen en op trainingsdagen nog een pwo-shake van 400kcals.
 
@joe beton: wat zijn je stats dan ??? want vet worden op 2800kcals is best zeldzaam in onze sport..
 
@joe beton: wat zijn je stats dan ??? want vet worden op 2800kcals is best zeldzaam in onze sport..
nu terug 77kg ik had gecut tot 73kg,9% op 12 mei(voor de verlof hé)
vroeger deed ik zeer zwaar werk en reed ik met de koersfiets.(ook veel stress)
nu doe ik geen zwaar belastend werk meer (en in de opbouw geen cardio), misschien dat dat er iets mee te maken heeft
ik train nu 4x/week kt en af en toe met fiets naar werk en ik kom dus bij op 2800 kcals
 
een bump van 6 jaar:cool: het vet % is heel lastig te berekenen, maar in dit geval is de spiegel je beste vriend, kijk wat voor je werkt en probeer hier op verder te gaan. leer je eigen lichaam kennen en leer wat je lichaam nodig heeft. :loopband::wl:
 
Back
Naar boven