AndroidHealthClinic

Kathlinoo's Log 🍑

Bezoekers in dit topic

• Bulkupdate

Ondertussen heb ik zo'n 31 weken gebulkt.
    Gewicht is van 58.5 kg naar 67.1 kg gegaan, zitten dus "bijna" op de kaap van +10 kg :piggy:
    Als dit aan deze snelheid doorgaat zal ik waarschijnlijk weer rond de 73 kilo eindigen in december. Hopelijk wel met een wat lager vetpercentage dan 32% :emo:
    Screenshot_2025-04-30-08-53-00-19_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Shape is best nog oké, ook een stuk leaner dan vorige bulk op 67 kilo. Het helpt misschien wel mee dat ik deze keer mijn vetten relatief laag houd.

kijk: https://www.youtube.com/watch?v=SMjUwt1EWeU

Screenshot_2025-04-28-16-42-30-89_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg
    Nu had ik een drietal weken geleden een minicut gepland die in mei zou starten omdat ik het bulken een beetje zat begon te worden. Hier en daar zag ik ook weer behoorlijk wat vet verschijnen (voornamelijk weer op m'n heupen en onderrug) en ook nul eetlust; ontbijten om 9u en geen honger of trek meer tot een uur of 17.
    Natuurlijk moet mijn lichaam m'n planning weer volledig in de war schoppen en dropt het opeens een behoorlijke hoeveelheid vocht oid waardoor alles er weer een stuk beter uit ziet :emo:
    Bijgevolg weer beginnen twijfelen aan mijn geplande minicut maar denk dat ik hem toch ga doorzetten, ook om de zin in het bulken (en honger) weer even terug te krijgen.

Gezien het echt een mini-mini-cut zou worden zit ik eraan te denken om nog eens een RFL cycle te doen, deze keer wel maar voor een week of 3.
    Als ik dan toch een minicut doe om mijn eetlust terug wat op te wekken kan ik evengoed ook dat klein randje vet er weer af proberen krijgen en meteen all-in gaan imo. Wil sowieso (minstens) tot het einde van het jaar doorbulken, maar kan vrij moeilijk inschatten of ik dit na deze mini-cut in één ruk ga kunnen doen of dat ik er toch nog ergens een mini-cut tussen ga steken. We shall see.

Training
    De trainingen gaan erg goed en ik kan elke week wel wat PR's zetten. Zie behoorlijk wat progressie in de gewichten die ik kan liften en heb zelfs de DB's uitgespeeld bij de SL RDL. :grinny:
    Sinds januari wel overgestapt naar een soort PPL schema. Had het idee dat mijn UB misschien wel baat kon hebben bij wat extra volume, dus heb ik één UB dag opgesplitst in een push- en pulldag.
    • Maandag: LB
    • Dinsdag: Push
    • Woensdag: Pull
    • Donderdag: Rust (of wat kuiten + abs)
    • Vrijdag: LB
    • Zaterdag: UB
    • Zondag: Rust (of wat kuiten + abs)
    Ja, meer UB dan LB, waar gaan we dit schrijven :o
    Bevalt wel goed, en heb de indruk dat ik ook wat UB gains heb gemaakt :)

M'n trainingsvolume ga ik wel even (drastisch) naar beneden gooien als ik weer zou starten met RFL: 3x per week een FB training. Intensiteit hoog houden en het volume laag.
    Ook geen cardio buitenuit m'n 10-12k stapjes.

Word spontaan hetero

• Lovely
    • Haha
    • Pinokkio
    Waarderingen: Kathlinoo, Chase en Loca
    A scientific approach to crash dieting
    Klinkt wel interessant om dat zo aan te pakken voor een korte periode inderdaad en zo een bulk wat langer vol te houden zonder door te draaien :roflol: Als ik het goed begrijp heb je dat eerder gedaan op die manier, hoe beviel dat en leverde het op wat je er toen van verwachtte?
    Ik was vanmorgen nog eens goed in de spiegel aan het kijken en heb beslist dat ik de minicut toch maar (weer) ga uitstellen. Ja, heb wel weer wat vet op m'n heupen zitten maar de rest valt goed mee dus zou nergens op slaan. Wil er zoveel mogelijk spiermassa opplakken deze bulk dus als minicut's niet nodig zijn moet ik ze ook niet doen.
    Kan goed zijn dat ik er over twee weken weer totaal anders over denk tho, wat een mindfuck deze sport :roflol:
    Haha zo herkenbaar die mindfucks! Door jouw post heb ik ook weer helemaal zin om te gaan bouwen na het cutten! Maar een (mini)cut is aan je shape te zien echt niet nodig hoor!

• Feest
    Waarderingen: Kathlinoo
    Klinkt wel interessant om dat zo aan te pakken voor een korte periode inderdaad en zo een bulk wat langer vol te houden zonder door te draaien :roflol: Als ik het goed begrijp heb je dat eerder gedaan op die manier, hoe beviel dat en leverde het op wat je er toen van verwachtte?
    Ik heb dat wel al vaker gedaan idd, ik denk een keer of 5-6 ondertussen. Ik vind het een heel handige manier om effectieve mini-cuts te doen. Merendeel stond hier de eerste keer op z'n achterste poten te roepen dat ik veel spiermassa ging inleveren, maar ik ben koppig dus heb mijn plan toch doorgezet :p

Ik was er sowieso van overtuigd dat je op deze manier vrij weinig spiermassa ging verliezen dus had ik ook voor de volledigheid een DEXA gedaan voor en na de cyclus. Ben even de resultaten terug moeten gaan zoeken:
    Mijn LBM is toen met 0.011 kg gezakt. En 3 kilo vet verloren in die 6 weken.

Dus ja, als ik ergens tijdens mijn bulk beslis om een mini-cut te doen zal het wel weer op de RFL manier zijn.
    Haha zo herkenbaar die mindfucks! Door jouw post heb ik ook weer helemaal zin om te gaan bouwen na het cutten! Maar een (mini)cut is aan je shape te zien echt niet nodig hoor!
    Als je de mindfucks buiten beschouwing laat is bulken ook wel echt leuk. Je maakt progressie in de gym, je hebt veel energie, je voeding is over het algemeen ook interessanter.
    Wanneer ik erop terugkijk heb ik echt veel te veel tijd verspild door geen deftige bulks te doen. Ik ben nu, wat zal het zijn, een vijftal jaar aan het "trainen" en dit is de tweede keer dat ik echt bulk :o

• Bicep
    Waarderingen: Alisa
    Ik heb dat wel al vaker gedaan idd, ik denk een keer of 5-6 keer ondertussen. Ik vind het een heel handige manier om effectieve mini-cuts te doen. Merendeel stond hier de eerste keer op z'n achterste poten te roepen dat ik veel spiermassa ging inleveren, maar ik ben koppig dus heb mijn plan toch doorgezet :p

Ik was er sowieso van overtuigd dat je op deze manier vrij weinig spiermassa ging inleveren dus had ik ook voor de volledigheid een DEXA gedaan voor en na de cyclus. Ben even de resultaten terug moeten gaan zoeken:

Dus ja, als ik ergens tijdens mijn bulk beslis om een mini-cut te doen zal het wel weer op de RFL manier zijn.

Als je de mindfucks buiten beschouwing laat is bulken ook wel echt leuk. Je maakt progressie in de gym, je hebt veel energie, je voeding is over het algemeen ook interessanter.
    Wanneer ik erop terugkijk heb ik echt veel te veel tijd verspild door geen deftige bulks te doen. Ik ben nu, wat zal het zijn, een vijftal jaar aan het "trainen" en dit is de tweede keer dat ik echt bulk :o
    Wat houdt de methode in het kort in? Of heb je een link om het te lezen, klinkt interessant!

Ik heb dat wel al vaker gedaan idd, ik denk een keer of 5-6 keer ondertussen. Ik vind het een heel handige manier om effectieve mini-cuts te doen. Merendeel stond hier de eerste keer op z'n achterste poten te roepen dat ik veel spiermassa ging inleveren, maar ik ben koppig dus heb mijn plan toch doorgezet :p

Ik was er sowieso van overtuigd dat je op deze manier vrij weinig spiermassa ging inleveren dus had ik ook voor de volledigheid een DEXA gedaan voor en na de cyclus. Ben even de resultaten terug moeten gaan zoeken:

Ik denk dat je ook gewoon heel veel erg goed op orde hebt, dan kom je prima weg met zo een agressieve maar korte cut. Veel mensen is alles net voldoende dan ga je gauw inleveren qua spiermassa.

• Heart
    Wat houdt de methode in het kort in? Of heb je een link om het te lezen, klinkt interessant!
    Het is een redelijk kort boek, 130tal pagina's waar heel het protocol wordt beschreven: https://store.bodyrecomposition.com/shop/rapid-fat-loss-handbook/

Als ik het heel kort moet omschrijven eet je gewoon enkel protein, al de rest haal je uit je dieet.
    Je berekent het aantal gram protein dat je moet binnen krijgen, wat bij mij 130 gram is (= 520 kcal) en de vetten en koolhydraten houd je onder 20-30 gram elk (180 kcal + 80 kcal = 260 kcal).
    In het totaal eet je in mijn geval zo'n 800 kcal.

Dan zijn er nog bepaalde supplementen die je moet nemen; oa kalium, calcium, omega's (EFA's), sodium en dan zal ik er vast eentje vergeten zijn.

Cardio is off-limits en je moet je trainingsvolume zo laag mogelijk houden, maar de intensiteit wel zo hoog mogelijk.
    Ik ging van 3.8k naar 2.3k in 3 dagen tijd, 5 weken lang, 84.5->79 en toen na kcal weer omhoog binnen korte tijd wel weer rond 81
    Dat valt nog mee naar RFL standaarden toch.
    Als je een LBM hebt van 143 lbs kom je eerder uit op 1404-1534 kcal als je het protocol volgt?

Reden: rekenfoutje
    • Like
    Waarderingen: Alisa en Tommyx

:roflol:

Werkt blijkbaar nog altijd @Tommyx :P
    Screenshot_2025-05-02-13-06-49-96_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

• Haha
    • Heart
    Waarderingen: Nicky! en Tommyx
    . Ik zat op een gegeven moment te snacken op een krop ijsbergsla met bouillon over :roflol:

:eating: 😭

Nope, geen ambities voor wedstrijden. Maar vind zo'n progressiepics(/filmpjes) wat leuker dan die standaard armen-vooruitstekende-transformatie pics. :o
    Van 9 maart tot nu:
    Van 99 naar 94,5 kg afgevallen.
    Weinig kracht verlies.
    Dit is dan wel weer chill! Deze keer gaat cutten ietsje makkelijker na een paar keer ervaring. Ik heb nu eventjes pauze en eet in ieder geval even genoeg carbs (tompoezen) en proteine, maar dan zet ik door t/m half juni. Voelt ook fijner om iets lichter te zijn.

:eating: 😭

Dit is dan wel weer chill! Deze keer gaat cutten ietsje makkelijker na een paar keer ervaring. Ik heb nu eventjes pauze en eet in ieder geval even genoeg carbs (tompoezen) en proteine, maar dan zet ik door t/m half juni. Voelt ook fijner om iets lichter te zijn.
    Gaat lekker dan toch, veel succes!

• Like
    Waarderingen: Mister B
    Ik zal een beetje op de rand zitten vermoedelijk. Na mijn cut zat ik net in category 1, dus nu met (bijna) 10 kilo extra zal ik wel weer naar 2 zijn gesprongen :p

Dankjewel!

A scientific approach to crash dieting :p

Ik was vanmorgen nog eens goed in de spiegel aan het kijken en heb beslist dat ik de minicut toch maar (weer) ga uitstellen. Ja, heb wel weer wat vet op m'n heupen zitten maar de rest valt goed mee dus zou nergens op slaan. Wil er zoveel mogelijk spiermassa opplakken deze bulk dus als minicut's niet nodig zijn moet ik ze ook niet doen.
    Kan goed zijn dat ik er over twee weken weer totaal anders over denk tho, wat een mindfuck deze sport :roflol:

Om het probleem met mijn eetlust proberen op te lossen heb ik mijn voedingsschema een beetje aangepast: de kcaldense zaken wat omhoog gegooid zodat het volume in het totaal vermindert. Ik heb wel vaker periodes dat mijn eetlust wat minder is, gaat ook meestal gepaard met een slechtere periode qua misselijkheid en duizeligheid, dus die is over x dagen/weken misschien ook gewoon weer voorbij.
    1746079461742.png
    1746079487282.png

Heb ook vervroegd weekend vanaf vandaag, dus denk dat ik een extra dag naar Strength House ga, zin in :hoody:

Doe Axelle de groetjes van die Rookworst

Ik zal een beetje op de rand zitten vermoedelijk. Na mijn cut zat ik net in category 1, dus nu met (bijna) 10 kilo extra zal ik wel weer naar 2 zijn gesprongen :p

Dankjewel!

A scientific approach to crash dieting :p

Om het probleem met mijn eetlust proberen op te lossen heb ik mijn voedingsschema een beetje aangepast: de kcaldense zaken wat omhoog gegooid zodat het volume in het totaal vermindert. Ik heb wel vaker periodes dat mijn eetlust wat minder is, gaat ook meestal gepaard met een slechtere periode qua misselijkheid en duizeligheid, dus die is over x dagen/weken misschien ook gewoon weer voorbij.
    1746079461742.png
    1746079487282.png

Heb ook vervroegd weekend vanaf vandaag, dus denk dat ik een extra dag naar Strength House ga, zin in :hoody:

Ik snap de mindfuck wel, maar op basis van jouw foto's sta je er nog relatief droog bij! Ik zie ook duidelijk progressie tov de voorgaande jaren!

• Heart
    Terug
    Naar boven