AndroidHealthClinic

Kathlinoo's Log 🍑 (4 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Omdat je geen bovenbenen wilt trainen? Want volgens mij zat er niet veel quads in je schema.
Nee klopt, ben echt alleen gericht op glutes, hamstrings en die side muscles, tensor fascia lata, abduction oefeningen.
 
Dom zo krijg je onbalans in je lichaam en verhoogt risico op blessures.
 
Flikker nu eens op uit dit topic man mafketel.

Kathlinoo ban hem maar ik word helemaal ziek van die man.
 
Dan mag ze mij ook bannen geen probleem.
 
Training 29.07.2022 LB3
Training 01.08.2022 LB1 blok 2
Romanian Deadlift

Ging niet zo heel lekker/soepel deze keer. Heb wat last van mijn onderrug waardoor ik onbewust mijn rug wat kromde tijdens de beweging + was ook moeilijk concentreren met die kinderspeeltuin achter mij.
12 x 30 kg (warm up)
4 x 70 kg
4 x 70 kg
8 x 65 kg
7 x 60 kg
7 x 60 kg


Alternating forward step lunge
12 x 0 kg
16 x 4 kg
16 x 4 kg

Gaat eruit denk ik, step lunges is niet mijn ding.

Single Leg Hip Thrust (kettlebell)
12 x 20 kg
15 x 20 kg
15 x 24 kg


Lying Leg Curl - eccentric method
10 x 18 kg
10 x 20 kg
10 x 23 kg

Niet goed voor mijn ego dit

DB squat - heels elevated
10 x 18 kg
10 x 20 kg
10 x 24 kg


Training 02.08.2022: UB1 blok 1
Shoulder press (machine)

16 x 9 kg (wu)
10 x 26 kg
VPR + 4
10 x 24 kg
10 x 23 kg


Lateral Raise (machine)
10 x 35 kg VPR + 3
9 x 35 kg
10 x 32 kg


Seated Row (cable)
10 x 39 kg PR + 3kg
10 x 36.6 kg
7 x 36.6 + 3 x 32 kg


Face Pull (cable)
de face pull.. Ik heb hier serieus 12 sets zitten doen denk ik om te oefenen (zal ze niet allemaal loggen) :roflol: Deze beweging voelt heel raar om de één of andere reden maar dat kan ook gewoon aan mij liggen omdat ik hem eerst gewoon totaal verkeerd deed (of nog steeds doe lol). Heb het nog steeds niet echt onder de knie maar het trekt al meer op een echte face pull I guess? :o
10 x 9 kg
12 x 9 kg
10 x 9 kg
8 x 23 kg
(ik had de pin blijkbaar verkeerd teruggestoken)
10 x 9 kg
Ano_281122
rip gewichten idd:emo:
Mijn rechterarm wilt ook wat minder meewerken dan links kennelijk :p


vntl liet zien dat je ook een face pull 'langs onder' kan doen, die heb ik ook even geprobeerd.

Straight Arm Rope Pulldown
10 x 27 kg
10 x 23 kg
10 x 23 kg


Preacher Curl
Normaal hammer curls maar bezet. Ook geen idee hoe zwaar die kleine EZ bar is dus die heb ik maar niet meegeteld.
3 x 10 x 5 kg

Triceps Extension (machine)
10 x 36 kg
10 x 36 kg
10 x 32 kg


En vanmiddag LB2 :)
 
Laatst bewerkt:
Training 01.08.2022 LB1 blok 2
Romanian Deadlift

Ging niet zo heel lekker/soepel deze keer. Heb wat last van mijn onderrug waardoor ik onbewust mijn rug wat kromde tijdens de beweging + was ook moeilijk concentreren met die kinderspeeltuin achter mij.
12 x 30 kg (warm up)
4 x 70 kg
4 x 70 kg
8 x 65 kg
7 x 60 kg
7 x 60 kg


Alternating forward step lunge
12 x 0 kg
16 x 4 kg
16 x 4 kg

Gaat eruit denk ik, step lunges is niet mijn ding.

Single Leg Hip Thrust (kettlebell)
12 x 20 kg
15 x 20 kg
15 x 24 kg


Lying Leg Curl - eccentric method
10 x 18 kg
10 x 20 kg
10 x 23 kg

Niet goed voor mijn ego dit

DB squat - heels elevated
10 x 18 kg
10 x 20 kg
10 x 24 kg


Training 02.08.2022: UB1 blok 1
Shoulder press (machine)

16 x 9 kg (wu)
10 x 26 kg
VPR + 4
10 x 24 kg
10 x 23 kg


Lateral Raise (machine)
10 x 35 kg VPR + 3
9 x 35 kg
10 x 32 kg


Seated Row (cable)
10 x 39 kg PR +3
10 x 36.6 kg
7 x 36.6 + 3 x 32 kg


Face Pull (cable)
de face pull.. Ik heb hier serieus 12 sets zitten doen denk ik om te oefenen (zal ze niet allemaal loggen) :roflol: Deze beweging voelt heel raar om de één of andere reden maar dat kan ook gewoon aan mij liggen omdat ik hem eerst gewoon totaal verkeerd deed (of nog steeds doe lol). Heb het nog steeds niet echt onder de knie maar het trekt al meer op een echte face pull I guess? :o
10 x 9 kg
12 x 9 kg
10 x 9 kg
8 x 23 kg
(ik had de pin blijkbaar verkeerd teruggestoken)
10 x 9 kg
Bekijk bijlage 564112
Mijn rechterarm wilt ook wat minder meewerken dan links kennelijk :p

vntl liet zien dat je ook een face pull 'langs onder' kan doen, die heb ik ook even geprobeerd.
Ano_281122 rip gewichten idd :emo:

Straight Arm Rope Pulldown
10 x 27 kg
10 x 23 kg
10 x 23 kg


Preacher Curl
Normaal hammer curls maar bezet. Ook geen idee hoe zwaar die kleine EZ bar is dus die heb ik maar niet meegeteld.
3 x 10 x 5 kg

Triceps Extension (machine)
10 x 36 kg
10 x 36 kg
10 x 32 kg


En vanmiddag LB2 :)
in het filmpje ziet je rug en netjes recht uit, niks kroms aan
 
Onze leg press in de basic is ook stuk, maar er was laatst een monteur van technogym en kennelijk hebben die ook een personeelstekort althans dat zij die en duurt wachten op materiaal ook lang.
De fabriek in China van het materiaal lag in lockdown.
 
Dom zo krijg je onbalans in je lichaam en verhoogt risico op blessures.
Ik denk dat ik bovenbenen best wel meetrain in de andere oefeningen?
Merk dat die juist heel hard groeien snel omdat ze snel de focus willen overpakken van billen en de rest..
 
Gaat eruit denk ik, step lunges is niet mijn ding.
ik snap je helemaal :p als je op dezelfde plek staat is het gewoon heel onhandig, ik doe het liefst walking lunges ipv alternating lunges. maar dan moet je wel de ruimte hebben ervoor.
@vntl liet zien dat je ook een face pull 'langs onder' kan doen, die heb ik ook even geprobeerd.
ik doe het ook op die manier! ik heb gemerkt dat dat wat meer helpt met de juiste positie te krijgen
 
Back in😅
Die face pulls werken goed bij mijn recovery van de rotator cuff

Kathlinoo
Grip is het zelfde bij mij.
En je trekt goed naar je gezicht op +-90 graden
Voor mijn externe rotatie te versterken voer ik het uit zodat mijn handen de schouders bereiken voor de ellebogen.. als je snapt wat ik bedoel

Schouders goed achteruit trekken en rug licht achterover

Zo heb ik ze leren uitvoeren en dat werkt goed voor mijn herstelling dankzij bench press scheur
 
Je bent prachtig goed bezig ga zo door !
 
Leuk topic , k ga volgen
Dankjewel :wave:
ik snap je helemaal :p als je op dezelfde plek staat is het gewoon heel onhandig, ik doe het liefst walking lunges ipv alternating lunges. maar dan moet je wel de ruimte hebben ervoor.
Is misschien geen goede oefening voor lange mensen zoals ons, we zijn te instabiel :p Vind walking ook veel beter/makkelijker, wellicht ga ik ze weer vervangen voor deze.
ik doe het ook op die manier! ik heb gemerkt dat dat wat meer helpt met de juiste positie te krijgen
Het voelde ook wat meer "natuurlijker" ofzo (?), niet alsof je je schouder uit de kom moet trekken om die beweging voor elkaar te krijgen :o Ga ze alle twee een tijdje proberen en kijken welke het beste bevalt denk ik.
Back in😅
Die face pulls werken goed bij mijn recovery van de rotator cuff

Kathlinoo
Grip is het zelfde bij mij.
En je trekt goed naar je gezicht op +-90 graden
Voor mijn externe rotatie te versterken voer ik het uit zodat mijn handen de schouders bereiken voor de ellebogen.. als je snapt wat ik bedoel

Schouders goed achteruit trekken en rug licht achterover

Zo heb ik ze leren uitvoeren en dat werkt goed voor mijn herstelling dankzij bench press scheur
Ja, in één van de filmpjes kwam dat ook aan bod volgens mij. Dat lukte nog niet zo goed, mijn ellebogen zijn altijd eerder dan mijn handen :emo: Oefening baart kunst :o
Dit is inderdaad best een goeie cue voor die beweging. Je handen de "race" laten winnen van je ellebogen.


Ja hè, blijft geen zak van over die manier.
Was idd even een bummer :roflol:
Back to the baby weights.
DecentTinyAfricanwildcat-small.gif

Je bent prachtig goed bezig ga zo door !
Thanks :grinny:
 
Volgens mij werkt het testosteron alleen bij die knaap met blauwe shirt, die andere guppies zijn net 13 of zo. :laugh:
 
Back
Naar boven