MuscleMeat

Kathlinoo's Log 🍑

Bezoekers in dit topic

Volgens mij werkt het testosteron alleen bij die knaap met blauwe shirt, die andere guppies zijn net 13 of zo. :laugh:
die lopen ook gelijk weg ( als het zo gaat dan hoeft het voor mij nie hoor) :laugh:
 
Facepulls zijn al beter zo ja. Je kunt ook nog verschillende kabelhoogtes proberen, vanaf net onder oog/schouder hoogte helpt ook daartegenin omhoog te trekken zonder dat het een upright row wordt.

Grip je het touw wel stevig met al je vingers eromheen net zoals een barbell/dumbbell? Lijkt een beetje alsof je het vooral bij je duim en wijsvinger 👌vasthoud. Grip heeft ook invloed op hoeveel kracht je kunt zetten/gewicht je kunt gebruiken.
 
Facepulls zijn al beter zo ja. Je kunt ook nog verschillende kabelhoogtes proberen, vanaf net onder oog/schouder hoogte helpt ook daartegenin omhoog te trekken zonder dat het een upright row wordt.

Grip je het touw wel stevig met al je vingers eromheen net zoals een barbell/dumbbell? Lijkt een beetje alsof je het vooral bij je duim en wijsvinger 👌vasthoud. Grip heeft ook invloed op hoeveel kracht je kunt zetten/gewicht je kunt gebruiken.
Moet je voor een face pull de cable niet net iets boven je ooghoogte zetten?

Toen ik bezig was dacht ik van wel maar als ik nu zo terug kijk ziet het er eigenlijk niet al te stevig uit :emo: Pink zit er niet eens helemaal om heen kennelijk.
IMG_20220803_160508.jpg
Nog een aandachtspuntje :o
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dezelfde grip (& kneeling) en als ik de ropes opentrek op 90 graden schouder/ arm en 90 graden schouder rug kom ik net met het middendeel van de rope op mijn neus

Vroeger had ik een verkeerde grip en deed ik een interne rotatie met 3x zoveel gewicht wat ook belangrijk meedeelde aan de scheur die ik door bench pressen kreeg

Beetje je rug "archen " zoals voor het bench pressen kan helpen je handen voor je elleboog te laten uitkomen

Zo heb ik geoefend allesinds doe het ook nog maar een week of 2 correct

Ik gebruik nu bands ook omdat dat makkelijker is voor mind muscle connection en gewichtsbepaling
 
Laatst bewerkt:
Ja ik zeg eerlijk ik zou wel kijken als zo een dame achter me stond
 
Moet je voor een face pull de cable niet net iets boven je ooghoogte zetten?
Moet, moet.. het zal ook wel kunnen, maar ik sta ook lager toe! Omdat je handen omhoog en achteruit moeten gaan vind ik het zelf fijner als de kabel dan van iets lager komt zodat je daar tegenover trekt en draait.
 
Nogal veel discussie over een facepull vind ik wel. Hoogte stel je gewoon in wat je best vind. Je trekt dat spel tot met je handen naast je oren, alsof je in een double back bicep pose zou staan. Zoals in je filmpje lijkt me gewoon goed.

Zoals filmpje van renaissance periodisation is ook perfect. Zijn filmpjes zijn best top quality wat info betreft. En heeft filmpjes over massas oefeningen. Gewoon doen wat best voelt voor jou, recht voor je of van onder vertrekken.
 
Nogal veel discussie over een facepull vind ik wel. Hoogte stel je gewoon in wat je best vind. Je trekt dat spel tot met je handen naast je oren, alsof je in een double back bicep pose zou staan. Zoals in je filmpje lijkt me gewoon goed.

Zoals filmpje van renaissance periodisation is ook perfect. Zijn filmpjes zijn best top quality wat info betreft. En heeft filmpjes over massas oefeningen. Gewoon doen wat best voelt voor jou, recht voor je of van onder vertrekken.
Dan wordt het een cable upright row, alleen staat die gast een stap verder achteruit. FP trek je van vlak boven je hoofd. Je gaat ook niet bankdrukken tot je keel. Dat heet een guillotine press
 
Moet je voor een face pull de cable niet net iets boven je ooghoogte zetten?

Toen ik bezig was dacht ik van wel maar als ik nu zo terug kijk ziet het er eigenlijk niet al te stevig uit :emo: Pink zit er niet eens helemaal om heen kennelijk.
Nog een aandachtspuntje :o
Denk dat je er zoveel variaties op hebt belangrijk is dat jij het goed voelt en het een fijne oefening vindt.
 
Nogal veel discussie over een facepull vind ik wel. Hoogte stel je gewoon in wat je best vind. Je trekt dat spel tot met je handen naast je oren, alsof je in een double back bicep pose zou staan. Zoals in je filmpje lijkt me gewoon goed.
Maar misschien ook eens twee touwen bevestigen, met 1 touw is de bewegingsruimte zo smal. Daardoor trek je ook naar buiten ipv naar achteren. Zeker als ts lange ledematen heeft.
 
Net zoals jij je benen volledig overslaat? :trollface:

Je hebt wel een punt trouwens. Facepulls zijn verre van essentieel en al helemaal geen eindeloze discussie waard.
Ligt eraan. Is je front / back niet mooi in balans. Heb je een slecht postuur. Wil je meer kracht in je pulls. De face pull biedt hier zeer zeker een uitkomst.

Het is geen mass builder. Wel een uitstekende support oefening die er voor kan zorgen dat je andere oefeningen weer effectiever pakt.

Maar het is inderdaad geen discussie waard verder. Waarom doe ik dit dan ook.
 
Romanian DL zag er prima uit hoor👌

Welk merk legging draag je op je facepull filmpje? Ik moet even weer een nieuwe partij aanschaffen😛
 
Romanian DL zag er prima uit hoor👌

Welk merk legging draag je op je facepull filmpje? Ik moet even weer een nieuwe partij aanschaffen😛
Alphalete amplify leggings. Heb er zo'n aantal en zitten echt super goed :clap:
(Over twee dagen is er weer een launch, zijn vrij snel uitverkocht altijd 💸)
 
Back
Naar boven