MuscleMeat

Kathlinoo's Log 🍑

Bezoekers in dit topic

Training 01.08.2022 LB1 blok 2
Trainingen gaan best goed. Met UB maak ik ook nog steeds progressie dus me happy :)
Denk dat ik een beetje mijn draai gevonden heb met hoe ik het beste UB kan trainen. Heb sinds kort ook meer 'gevoel' in mijn rug, vroeger voelde ik mijn rug nooit werken en dat is nu wel het geval (al is het maar lichtjes).
Krijg nu wel in de gaten dat mijn linkerbeen ook wat zenuwproblemen heeft (totaal niet vergelijkbaar met UB tho, no biggie), ergens niet verrassend want dat been had tijdens mijn revalidatieperiode continu last van elektriciteitsschokjes. Was enigszins verbaasd dat ik daar nooit echt problemen mee heb ondervonden.

Gewicht is een beetje all over the place. Gemiddeld momenteel 66 kg.
Gewicht trend 22.08.png
Had het gevoel dat ik wel een beetje "leaner" (rond mijn middel) ben op dit gewicht dan vorig jaar, dus uit nieuwsgierigheid eens gekeken naar wat de metingen toen waren :)
1661153098496.png


Baby Oblique
Screenshot_2022-08-22-09-36-54-23_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg

Training LB2 18.08.2022
Hip Thrust

Normaal 1&1/4e rep maar ik had nog eens zin om te kijken of ik een PR kon zetten met de normale hip thrust. Binnenkort HT wedstrijd met vntl dus moet een tandje bijsteken :fluit:
12 x 60 kg (wu)
5 x 150 kg
3 x 160 kg
PR
4 x 160 kg VPR
3 x 160 kg
10 x 110 kg
dat is opeens licht :p
12 x 120 kg

Bulgarian Split Squat
L:
7 x 30 kg
10 x 30 kg
10 x 28 kg
R:
10 x 30 kg
10 x 30 kg
10 x 28 kg


Good morning (zittend)
Normaal deed ik hier back extension maar onze back extension is kut. Krijg daar nooit een goede houding op dus vervangen door een good morning. Vraagt nog wat oefening maar vind ik wel een leuke.
10 x 20 kg
6 x 25 kg
8 x 25 kg


Leg Press
3 x 10 x 135 kg Vorige keer een PR kunnen zetten met 155 kg maar mijn benen waren helemaal dood :o

45° standing kickback
2 x 15 x 9 kg

Training LB 3 20.08.2022
Squat

Ik had de squat hier vervangen voor een reverse hack squat in de smith. Hier ook mee begonnen deze training maar vind het toch geen ideale oefening. Onze smith is ook verticaal (geen angle) waardoor die beweging niet helemaal oké gaat vgm. Wist toen even niet wat in de plaats doen dus toch maar weer gesquat :emo:Het wel heel licht gehouden zodat ik een beetje mijn vorm kon oefenen.
10 x 40 kg
8 x 40 kg
7 x 45 kg
8 x 40 kg
8 x 40 kg


Was aan het denken om misschien zo'n losse elastiek rond mijn benen te draaien zodat ik voel wanneer mijn knie naar binnen beginnen klappen en ik dat meteen kan corrigeren.

Reverse Lunge
R:
10 x 22 kg
10 x 24 kg
10 x 24 kg
L:
10 x 22 kg
10 x 24 kg
9 x 24 kg


Kas Glute Bridge
10 x 130 kg
11 x 120 kg
11 x 120 kg


Seated Leg Curl
10 x 56 kg PR
10 x 52 kg
10 x 45 kg


Leg Extension 1&1/4e rep
10 x 50 kg VPR Gefrituurd
10 x 47 kg
10 x 47 kg


Straight leg extra range abduction (lying)
2 x 20 reps

Training UB 21.08.2022
Shoulder press (machine)
12 x 9 kg (wu)
6 x 29 kg + 4 x 24 kg PR

8 x 27 kg
10 x 24 kg


Lateral Raise (machine)
10 x 36 kg PR

9 x 34 kg
9 x 34 kg


Seated Row (cable)
10 x 32 kg
10 x 41 kg PR
12 x 39 kg

Rear Delt Machine
3 x 10 x 39 kg VPR

Lat Pulldown

10 x 36.5 kg
9 x 36.5 kg
12 x 34.5 kg


Bicep Curl (machine)
10 x 24 kg
10 x 24 kg
9 x 23 kg


Tricep Extension (machine)
10 x 36 kg
10 x 32 kg
10 x 34 kg
 
Laatst bewerkt:
Wel vermakelijk op de vroege ochtend, maar een filmpje van de squat maak je van opzij ;)
Maar van mij mag je deze versie blijven posten :cool:
 
Wel vermakelijk op de vroege ochtend, maar een filmpje van de squat maak je van opzij ;)
Maar van mij mag je deze versie blijven posten :cool:
Mijn probleem ligt bij mijn knieën die naar binnen klappen + mijn heupshift en dat zie je niet van opzij.
 
Laatst bewerkt:
Had het gevoel dat ik wel een beetje "leaner" (rond mijn middel) ben op dit gewicht dan vorig jaar, dus uit nieuwsgierigheid eens gekeken naar wat de metingen toen waren :)
Goed bezig hoor! Gaat lekker :thumb: Hopelijk blijft het gevoel in je linker been bij "no biggie"
 
Ik hoop dat bovenstaande mening niet gemeend was
 
Mijn probleem ligt bij mijn knieën die naar binnen klappen + mijn heupshift en dat zie je niet van opzij ;)
Wat minder gewicht gebruiken, en zakken alsof je gaat zitten. stack wat plates op de grond van ~25cm hoog, en als je die met je billen aantikt kom je weer omhoog.
Doe je Low bar of high bar ?
Hier het verschil

 
Was aan het denken om misschien zo'n losse elastiek rond mijn benen te draaien zodat ik voel wanneer mijn knie naar binnen beginnen klappen en ik dat meteen kan corrigeren.
ik heb dit in het begin gedaan toen ik ging leren squatten en het hielp me wel! nu doe ik dat niet meer en kan ik het gelijk corrigeren zonder er bewust aan te denken. je kan het altijd proberen, het kan iig geen kwaad.
 
Goed bezig hoor! Gaat lekker :thumb: Hopelijk blijft het gevoel in je linker been bij "no biggie"
Thanks! Ik vermoed van wel, anders had ik wel al sneller last gehad :p
Jouw probleem is eerder mentaal.
Heeey, zijn jij en de stemmetjes in je hoofd ook weer van de partij! Welkom :hello:
Wat minder gewicht gebruiken, en zakken alsof je gaat zitten. stack wat plates op de grond van ~25cm hoog, en als je die met je billen aantikt kom je weer omhoog.
Doe je Low bar of high bar ?
Hier het verschil

Ik doe een low bar squat en ik zie niet echt in wat een box squat gaat helpen aan het probleem dat Ă©Ă©n been zwakker is dan het ander waardoor mijn knie naar binnen klapt en mijn heupen shiften.. Dat gebeurt evengoed als ik een box squat doe.
ik heb dit in het begin gedaan toen ik ging leren squatten en het hielp me wel! nu doe ik dat niet meer en kan ik het gelijk corrigeren zonder er bewust aan te denken. je kan het altijd proberen, het kan iig geen kwaad.
Ik ga het eens proberen idd, kan geen kwaad en wie weet helpt het wel :D
 
Back
Naar boven