Fitness Seller

Kathlinoo's Log 🍑

Bezoekers in dit topic

Kun je dan niet beter overschakelen naar een (koper)spiraaltje ofzo. Dan ben je helemaal van die pil af.
Mirena kan wellicht ook nog. Volgens mijn vrouw een stuk prettiger dan zo’n ontsteking in je baarmoeder.
Ja maar het zijn net de hormonen die extra risico geven voor tromboses of vergis ik mij? Mijn vrouw is na haar hersenbloeding moeten overschakelen omdat ze geen hormonen meer mocht krijgen. En ze heeft eigenlijk geen last van het koperspiraaltje.
Op zich genoeg alternatieven maar ik vind/vond de pil toch de handigste en gemakkelijkste omdat ik dat gewoon continu doornam en elke maand dat gedoe skipte :')
Er is geen alternatief die dat doet helaas.

Hormoonspiraaltjes zouden geen verhoogd risico op trombose geven omdat dit maar één hormoon bevat (progestageen). Het is de combinatie van twee hormonen (oestrogeen + progestageen) dat de kans op trombose verhoogd, zoals bij de combinatiepil.
Er is wel een pil die geen oestrogeen bevat, misschien is dat ook nog een optie.
 
Op zich genoeg alternatieven maar ik vind/vond de pil toch de handigste en gemakkelijkste omdat ik dat gewoon continu doornam en elke maand dat gedoe skipte :')
Er is geen alternatief die dat doet helaas.

Hormoonspiraaltjes zouden geen verhoogd risico op trombose geven omdat dit maar één hormoon bevat (progestageen). Het is de combinatie van twee hormonen (oestrogeen + progestageen) dat de kans op trombose verhoogd, zoals bij de pil.
Volgens mijn vrouw is een spiraaltje het handigst. Alleen het inbrengen is geen feest. Gelukkig is dat maar eens in de 5 jaar ofzo.

Anyway, er zal wel een oplossing zij.
 
Volgens mijn vrouw is een spiraaltje het handigst. Alleen het inbrengen is geen feest. Gelukkig is dat maar eens in de 5 jaar ofzo.

Anyway, er zal wel een oplossing zij.
het is het handigst omdat je er 5 jaar lang niet over hoeft na te denken, maar het brengt ook wel gewoon complicaties met zich mee. fijn dat je vrouw geen last heeft, maar dat is nog steeds persoonsafhankelijk. ik ken genoeg vrouwen waar een spiraal niet het beste alternatief is.

Kathlinoo sterkte en inderdaad je zou kunnen kijken naar de minipil! dat zou ik in jouw geval ook eerder doen :)
 
De prikpil is toch ook een optie zonder verhoogde trombose kans?
 
Nou, dit heeft nog een staartje gekregen :o

Sinds september regelmatig nog last gehad van hartkloppingen en een “onwel” gevoel. 9 november was het dan weer zo erg dat ik terug naar het ziekenhuis ben moeten gaan. Weer aan de monitor gelegd, bloedonderzoeken gehad, ECG op de fiets,.. Geen resultaat. De cardioloog heeft toen beslist om een holter mee te geven om te kijken of dat wat opleverde. Daar konden ze wel zien dat mijn hart regelmatig “op hol sloeg” en dachten ze aan sinusale tachycardie of re-entry tachycardie. Dit wilden ze nog verder onderzoeken en daarom zou ik van 8 december tot en met 15 december opnieuw een soort holter moeten dragen.
In de tussentijd begon ik meer en meer last te krijgen van een pijnlijke borstkas en ik was continu buiten adem. Mijn trainingen duurden absurd lang omdat ik veel rust moest nemen tussendoor om terug op adem te komen.
Vorige week dinsdag werd ik midden in de nacht buiten adem wakker en had ik het gevoel dat ik niet meer “volledig” kon in- en uitademen waardoor ik maar niet terug op adem geraakte. Een supereng gevoel, dacht echt even dat ik ging stikken :o
De ochtend nadien terug naar de huisarts gegaan en deze vermoedde dat een longembolie de boosdoener was. Wéér terug naar het ziekenhuis voor een CT-scan van mijn thorax en daaruit bleek dat ik meerdere embolieën in mijn rechterkwab had zitten, waarbij één redelijk grote aan de uitgang van de longslagader, en een paar kleinere embolieën in mijn linkerkwab.
Vermoedelijk komen hier de hartproblemen ook vandaan; mijn hart moest veel sneller pompen om nog voldoende bloed naar mijn longen gepompt te krijgen (door voornamelijk de grote embolie in mijn longslagader).
Momenteel slik ik bloedverdunners om de embolieën opgelost te krijgen. Ze gaan ook nog verder onderzoeken wat de oorzaak precies is waarom ik dit ontwikkeld heb aangezien het nogal uitzonderlijk is dat iemand van mijn leeftijd, en zonder verdere risico’s, dit krijgt. Morgen wordt er een echo genomen van mijn benen om te kijken of ik daar geen diep-veneuze trombose heb zitten (wat ik sterk betwijfel) en er worden ook nog wat bloedonderzoeken gedaan.

Heb denk ik ondertussen 1.5 week niet meer getraind en heb ook geen idee wanneer dit terug gaat lukken, hopelijk snel. Heb goede dagen waarbij ik denk dat ik het volgende week wel weer rustig kan oppakken, en dan komt er zo'n verschrikkelijk slechte dag :emo:

Nog een beetje afwachten nu dus en na een tijdje eens rustig aan proberen.
Hey joh... Wat heb jij een pech. Je komt zo sterk over! Ik denk dat je er heel veel aan hebt dat je graag traint. Soms is het leven niet eerlijk. Maar heb vertrouwen. Dikke knuffel en ik hoop ik mag zeggen: "alles komt goed."
 
Volgens mijn vrouw is een spiraaltje het handigst. Alleen het inbrengen is geen feest. Gelukkig is dat maar eens in de 5 jaar ofzo.

Anyway, er zal wel een oplossing zij.
Ben er zelf niet zo happig op, heb ook veel horrorverhalen gehoord :bang:
Tuurlijk :)
het is het handigst omdat je er 5 jaar lang niet over hoeft na te denken, maar het brengt ook wel gewoon complicaties met zich mee. fijn dat je vrouw geen last heeft, maar dat is nog steeds persoonsafhankelijk. ik ken genoeg vrouwen waar een spiraal niet het beste alternatief is.

Kathlinoo sterkte en inderdaad je zou kunnen kijken naar de minipil! dat zou ik in jouw geval ook eerder doen :)
Die lijkt mij op het eerste zicht ook het beste (voor mij iig).
Dankjewel! :heart:

Ik moet momenteel sowieso nog minstens 15 weken bloedverdunners slikken, dus heb nog genoeg tijd om na te denken en wat te beslissen :p
Als ik eventueel toch levenslang die bloedverdunners moet slikken ga ik gewoon door met de combinatiepil gezien ik die lekker kan doornemen, het gevaar op trombose door de pil is dan sowieso uitgesloten.
De prikpil is toch ook een optie zonder verhoogde trombose kans?
Inderdaad, dat zou ook nog een optie zijn eventueel. Al is die wat minder handig omdat je om de zoveel weken naar de dokter moet lopen.
Hey joh... Wat heb jij een pech. Je komt zo sterk over! Ik denk dat je er heel veel aan hebt dat je graag traint. Soms is het leven niet eerlijk. Maar heb vertrouwen. Dikke knuffel en ik hoop ik mag zeggen: "alles komt goed."
Dankjewel :heart:
Ik probeer mezelf een beetje together te houden maar moet eerlijk toegeven dat ik het momenteel wel heel lastig heb. Ik voel me zowel fysiek als mentaal heel slecht. Vind het allemaal ook best wel eng, je hebt het gevoel dat je totaal niet meer kan rekenen op je lichaam, moeilijk te beschrijven.
Trainen was altijd wel een uitlaatklep, nu is dat dan ook weggevallen.
Dat ik amper slaap helpt ook niet mee: ben soms hele nachten wakker omdat ik liggend niet kan ademen, dat heeft toch ook wel een impact. Ben ondertussen ook weer heel wat gewicht kwijt omdat eten zowat niet lukt, hierdoor begin ik me dan nog zwakker en beroerder te voelen dan ik al ben. :emo:

Kortom; het is even één grote kutzooi, maar we moeten even doorbijten nu.
 
Inderdaad, dat zou ook nog een optie zijn eventueel. Al is die wat minder handig omdat je om de zoveel weken naar de dokter moet lopen.
Elke 3 maanden en je kan hem aansluiten laten zetten zonder tussendoor ongesteld te worden.
 
het is het handigst omdat je er 5 jaar lang niet over hoeft na te denken, maar het brengt ook wel gewoon complicaties met zich mee. fijn dat je vrouw geen last heeft, maar dat is nog steeds persoonsafhankelijk. ik ken genoeg vrouwen waar een spiraal niet het beste alternatief is.

Kathlinoo sterkte en inderdaad je zou kunnen kijken naar de minipil! dat zou ik in jouw geval ook eerder doen :)
Ik ken iemand die zwanger is geworden met een spiraaltje.
 
Elke 3 maanden en je kan hem aansluiten laten zetten zonder tussendoor ongesteld te worden.
Ow, dat wist ik niet. In dat geval heb ik dat er wel voor over :P
Beterschap en sterkte!:aai:

Niet alleen bondscoaches, virologen en epidemiologen, het forum blijkt ook vol te zitten met (hobby)gynaecologen. :D
Dankjewel :heart:
Waardeer het wel dat mensen meedenken. Dat van steks wist ik bijvoorbeeld niet en ging ik ook nooit opgezocht hebben omdat ik het al zowat had afgeschreven :eyes:
Ik ken iemand die zwanger is geworden met een spiraaltje.
Dat kan natuurlijk bij elke vorm van anticonceptie alsnog gebeuren, helaas 😅
 
Ow, dat wist ik niet. In dat geval heb ik dat er wel voor over :P

Dankjewel :heart:
Waardeer het wel dat mensen meedenken. Dat van steks wist ik bijvoorbeeld niet en ging ik ook nooit opgezocht hebben omdat ik het al zowat had afgeschreven :eyes:

Dat kan natuurlijk bij elke vorm van anticonceptie alsnog gebeuren, helaas 😅
Of mijn vrouw heeft mij weer eens iets wijs gemaakt.
 
Beterschap en sterkte!:aai:

Niet alleen bondscoaches, virologen en epidemiologen, het forum blijkt ook vol te zitten met (hobby)gynaecologen. :D
Sommigen zijn nu eenmaal bijna omniscient.
 
Het is een beetje persoonsafhankelijk lees ik.

Kan niet ontkennen dat ik dat nog niet overwogen heb :roflol:
Maar zelfs dan worden nog 2-5 per 1000 vrouwen zwanger :').

Kan best... maar ik had 0 zwemmertjes bij mijn laatste test :p Dus dan moet jij je niet laten steriliseren hé :p
 
Op zich genoeg alternatieven maar ik vind/vond de pil toch de handigste en gemakkelijkste omdat ik dat gewoon continu doornam en elke maand dat gedoe skipte :')
Er is geen alternatief die dat doet helaas.

Hormoonspiraaltjes zouden geen verhoogd risico op trombose geven omdat dit maar één hormoon bevat (progestageen). Het is de combinatie van twee hormonen (oestrogeen + progestageen) dat de kans op trombose verhoogd, zoals bij de combinatiepil.
Er is wel een pil die geen oestrogeen bevat, misschien is dat ook nog een optie.
Spiraal werkt lokaal, dus je krijgt sowieso veel minder binnen

Sterkte trouwens. Erg nare berichten! :(
 
Nodig jij jezelf nu uit of? XD
1638869344077.png
 
Kan best... maar ik had 0 zwemmertjes bij mijn laatste test :p Dus dan moet jij je niet laten steriliseren hé :p
Gast letterlijk wat de fuck
Gedraag je man rare pervert
 
Back
Naar boven