MuscleMeat

Kathlinoo's Log 🍑

Bezoekers in dit topic

Training 09.10.2022
Tijdens het RDL'en merkte ik dat ik mijn rug een beetje geïrriteerd heb met al die row oefeningen. Kan niet goed plaatsen of het een spierpijn is of een 'dit is niet normaal' pijn :emo: Anyway, voor de rest wel oké training. Bij RDL wel een beetje opgepast en niet te zwaar gegaan.

Training 11.10.2022
Romanian Deadlift
10 x 40 kg (wu)
10 x 60 kg
9 x 70 kg
hier begon ik het te voelen
5 x 70 kg
8 x 60 kg
8 x 60 kg
10 x 50 kg


Ging dus niet helemaal toppie maar okay, happens.

Kas Glute Bridge
10 x 130 kg
10 x 140 kg
10 x 130 kg
10 x 120 kg


Denk dat ik die KGB eindelijk een beetje begin door te hebben en er geen halve hip thrust van maak. Denk juist nog steeds wat teveel momentum

Lunge (dumbell)
De gewichten een beetje verlaagd gezien ik merkte dat mijn stap steeds kleiner werd en m'n quads de volledige oefening overnamen.
R:
11 x 20 kg
10 x 24 kg
14 x 22 kg kon er opeens nog 4 extra reps uit krijgen dus dan doen we dat

L:
10 x 22 kg
10 x 24 kg
10 x 22 kg


Leg extension
(Normaal Heels elevated squat maar geen zin in + weinig tijd)
10 x 52 kg
10 x 59
8 x 45 kg
zonder rust gezien ik heel snel door moest

Naar huis gewaggeld.
 
Laatst bewerkt:
Training 11.10.2022
Zijn we weer.

Maandje geleden een kleine operatie gehad, even van moeten herstellen maar ondertussen terug 'oud niveau' dus zullen terug wat verder loggen.
Momenteel nog steeds 63.5-64kg, 1700 kcal met 170E/106K/66V
IMG_20221123_125227.jpg
IMG_20221202_091037.jpg


Neem momenteel ook medicatie om mijn bloeddruk te verhogen, hopelijk gaat trainen daarmee ook beter.

Training LB1 29.11.2022
RDL

10 x 40 kg (wu)
10 x 60 kg
7 x 70 kg
10 x 50 kg
7 x 60 kg
9 x 60 kg


DB reverse lunge
R

15 x 22 kg
12 x 28 kg
12 x 30 kg

L
12 x 22 kg
12 x 28 kg
10 x 30 kg


SL HT
Pain in the ass om deze oefening op te stellen zonder landmine
R
13 x 25 kg
12 x 25 kg
13 x 30 kg

L
13 x 25 kg
13 x 25 kg
12 x 30 kg


SL lying leg curl - eccentric
10 x 27 kg
12 x 25 kg
10 x 26 kg


Leg extension
2 x 10 x 54 kg
10 x 45 kg


Training LB2 01.12.2022
HT

10 x 100 (wu)
10 x 140 kg
7 x 150 kg
8 x 150 kg
13 x 120 kg

Bulgarians
R

10 x 24 kg
10 x 28 kg
10 x 24 kg

L
10 x 24 kg
10 x 28 kg
10 x 24 kg


Back Extension
10 x 20 kg
10 x 20 kg

Kutoefening, krijg hier zoveel pijn van in m'n rug. Ga deze vervangen

Leg Press
2 x 10 x 155 kg ROM kon beter bij de eerste set
10 x 135 kg

45° kickback
2 x 9 x 20 kg

En straks een UB training :flex:
 
Laatst bewerkt:
Is SL HT niet juist makkelijk op te zetten met een schijf of db? Lijkt me wel een super nuttige variant.
 
Is SL HT niet juist makkelijk op te zetten met een schijf of db? Lijkt me wel een super nuttige variant.
Probeer maar eens schijven of dumbbells van 30 kg stabiel op één been te zetten :o
Deed het eerst met een kettlebell, dat gaat nog met dat platte ondervlak, maar die gaan maar tot 24kg helaas.
 
Oh op een been zal wel lastig zijn ja maar gaat het niet op dezelfde plek bij de heup/onderaan de buik?

1669972785328.png
 
Oh op een been zal wel lastig zijn ja maar gaat het niet op dezelfde plek bij de heup/onderaan de buik?

Bekijk bijlage 573071
Ik leg het op één been/heup zodat het ander been niet kan meehelpen zeg maar. Als je het gewicht op je beide heupen legt moet je al een veel zwaardere dumbbell erop leggen zodat de inspanning hetzelfde blijft voor dat been, als je begrijpt wat ik bedoel :roflol: En zo'n zware dumbbell ligt niet echt pijnloos op je heupen :o
Ik deed dit altijd met een BB en dan uitvoeren met één been.
Ja B-stance bedoel je dan vermoed ik? Heb ik ook een tijdje gedaan idd maar dat voelt toch anders. Vind dit wel een goede/leuke oefening om de medius te isoleren maar het opstellen is annoying :bang:
 
Je moet het doen op de manier hoe jij je het comfortabelst bij voelt
 
Je moet het doen op de manier hoe jij je het comfortabelst bij voelt
Het zou al wat tijd schelen als ze eens een deftig bankje zouden aanschaffen. Elke keer opnieuw sta ik op het punt om er eens achter te vragen, misschien maar eens echt een keer m'n puppyogen opzetten en het doen :emo:
Ze waren vanmiddag toevallig allerlei zaken aan het noteren wat vervangen moest worden, dus ik zag m'n kans, maar chickened out :roflol:
 
Kun je geen eoa formulier invullen met tips ?
 
Probeer maar eens schijven of dumbbells van 30 kg stabiel op één been te zetten :o
En als je dat al voor elkaar krijgt, heb je te weinig ruimte om te kunnen zakken

Met een enkelband, liggend met db tussen je voeten, of met back/leg extension machine kan je dat ook doen. Maar jou 'kennende' weet je dat wel
Vind die oefening zelf ook fijner met één been

Het zou al wat tijd schelen als ze eens een deftig bankje zouden aanschaffen. Elke keer opnieuw sta ik op het punt om er eens achter te vragen, misschien maar eens echt een keer m'n puppyogen opzetten en het doen :emo:
Ze waren vanmiddag toevallig allerlei zaken aan het noteren wat vervangen moest worden, dus ik zag m'n kans, maar chickened out :roflol:
Met puppyogen zeggen dat dit zo hard is voor je rug, en vragen of zij niet een beter idee hebben? 😇 Gewoon de woorden in de mond leggen, en heel verrast reageren als ze jouw idee aandragen? 😇

Ben jij nu zo belachelijk sterk met je ht, of ben ik zo slap?
 
Kun je geen eoa formulier invullen met tips ?
Niet dat ik weet nee. Denk dat er niets anders opzit dan mijn mond open te trekken.
En als je dat al voor elkaar krijgt, heb je te weinig ruimte om te kunnen zakken
Inderdaad, dat ook al.
Met een enkelband, liggend met db tussen je voeten, of met back/leg extension machine kan je dat ook doen. Maar jou 'kennende' weet je dat wel
Vind die oefening zelf ook fijner met één been
Heb het wel nog nooit geprobeerd met één been, wie weet is dat wel wat. Thanks!
Met puppyogen zeggen dat dit zo hard is voor je rug, en vragen of zij niet een beter idee hebben? 😇 Gewoon de woorden in de mond leggen, en heel verrast reageren als ze jouw idee aandragen? 😇
I can try :roflol: Sinds ik hier ben beginnen hip thrusten met m'n zelfgemaakt bankje zie je meer en meer mensen dit ook doen, dus ik ben zeker niet de enige die er baat bij zou hebben iig. (Een hipthrust machine ipv bankje zou het helemaal compleet maken natuurlijk héhé.)
Ben jij nu zo belachelijk sterk met je ht, of ben ik zo slap?
Het is wel één van m'n betere oefeningen :p Kreeg tijdje terug 170 kg nog omhoog voor een paar reps, maar vrees dat mij dat momenteel ook niet meer lukt :o
Dingen die je niet verwacht op een bodybuilding forum.
Haha, denk buiten het bodybuilding forum ook niet. Maar heb zo'n lage bloeddruk dat ik regelmatig bijna out ga tijdens het trainen :emo: Had nu sinds een paar weken ook pijn op mijn borstkas en steken op de plek van mijn hart, dus toch maar even naar de dokter geweest. Vermoeden is dat mijn hart tijdens het trainen veel te hard moet werken om bloed rond te pompen door die lage bloeddruk dus hopelijk helpt dit.
 
Wellicht wat vlees eten om die bloeddruk omhoog te krijgen?

:trollface:
Ik heb hier al last van lang voordat ik vegan ben beginnen eten, maar nice try.
:orly:
 
Het is wel één van m'n betere oefeningen :p Kreeg tijdje terug 170 kg nog omhoog voor een paar reps, maar vrees dat mij dat momenteel ook niet meer lukt :o
deed je even terug ook niet 180 kilo?
 
Back
Naar boven