Fitness Seller

kcal behoefte uitrekenen

Bezoekers in dit topic

danoontje2000

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
79kg
Vetpercentage
17%
hey mensen, ik heb mijn kcalbehoefte uitgerekent via menshealth.nl en kwam uit rond de 3100kcal uit. maar nu moet ik wat vet verliezen en wat meer spieren krijgen. met cutten verlies je vet maar groeien je spieren ook minder. hoeveel kcal zou ik per dag moeten eten om toch vet te verliezen maar nog steeds genoeg spiergroei te hebben??
en hoeveel vetten, koolhydraten en eiwitten adviseren jullie dat ik dan op een trainingsdag eet en drink

15 jaar, 175cm, 87kg, BF gok ik rond de 18-20%

Je zal moeten kiezen... óf vet verliezen óf spieren bouwen.

Vet verliezen betekend een kcal deficit... dus onder onderhoud eten. Dan groeien spieren niet. Je verliest ook altijd wat spiermassa. Maar door niet te ver onder onderhoud te gaan zitten zal je mogelijk minder spieren verliezen.

Spieren bouwen betekend boven onderhoud eten.. en dus aankomen. Bij aankomen is spiermassa zal je ook altidj wat vet gainen.

Dus het is toch kiezen. Als je vet kwijt wil zou ik zeggen ga 200-300 kcal onder je onderhoud zitten. Voeg eventueel nog wat cardio toe.

• Topic Starter Topic Starter
Je zal moeten kiezen... óf vet verliezen óf spieren bouwen.

Vet verliezen betekend een kcal deficit... dus onder onderhoud eten. Dan groeien spieren niet. Je verliest ook altijd wat spiermassa. Maar door niet te ver onder onderhoud te gaan zitten zal je mogelijk minder spieren verliezen.

Spieren bouwen betekend boven onderhoud eten.. en dus aankomen. Bij aankomen is spiermassa zal je ook altidj wat vet gainen.

Dus het is toch kiezen. Als je vet kwijt wil zou ik zeggen ga 200-300 kcal onder je onderhoud zitten. Voeg eventueel nog wat cardio toe.

cardio wordt n beetje moeilijk. maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag train ik. woensdag en zaterdag meot ik werken van 4 tot 7 en heb dan al spierpijn van dagen ervoor. ik ga gewoon voor de 2800kcal op trainingsdagen. is dat goed zo?
en hoeveel kcal zou het avondeten moeten zijn? 600kcal?

Gewoon proberen. :) je onderhoud kan je toch alleen maar bepalen door te eten.
Als je afvalt met 2800 is het goed. Kijk gewoon een paar weken aan. Val je niet af dan ga je nog 200 kcal omlaag.

Avondeten moet je inschatten. Weeg het een keer af.. dan weet je het. ;)

• Topic Starter Topic Starter
Gewoon proberen. :) je onderhoud kan je toch alleen maar bepalen door te eten.
Als je afvalt met 2800 is het goed. Kijk gewoon een paar weken aan. Val je niet af dan ga je nog 200 kcal omlaag.

Avondeten moet je inschatten. Weeg het een keer af.. dan weet je het. ;)

oke thnx. ik ga voor te beginnen maar uit van 600kcal avondeten

hey mensen, ik heb mijn kcalbehoefte uitgerekent via menshealth.nl en kwam uit rond de 3100kcal uit. maar nu moet ik wat vet verliezen en wat meer spieren krijgen. met cutten verlies je vet maar groeien je spieren ook minder. hoeveel kcal zou ik per dag moeten eten om toch vet te verliezen maar nog steeds genoeg spiergroei te hebben??
en hoeveel vetten, koolhydraten en eiwitten adviseren jullie dat ik dan op een trainingsdag eet en drink

15 jaar, 175cm, 87kg, BF gok ik rond de 18-20%

Ga de eerste tijd op onderhoudsbehoefte zitten. De spiermassa groeit een beetje en je verliest langzaamaan vet. (dat noemen ze tegenwoordig recompen)
Zodra je vetpercentage flink lager is zal dit niet meer zo makkelijk gaan. Dan zal je echt meer moeten eten om spiermassa op te bouwen.

Als je een periode op onderhoudsbehoefte zit dan zie je ook wat je lichaam doet op die berekening en of je berekening een beetje klopt. Van daaruit kan je dan altijd de voeding verhogen of verlagen per 250 of meer caloriën.

Terug
Naar boven