XXL Nutrition

Kcal behoefte

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
3 feb 2024
Lengte
1m60
Massa
44kg
Vetpercentage
16%
Beste allemaal,
Ik ben een vrouw van 21 en ik vraag me af of ik goed zit met mijn kcal inname om stabiel te blijven .

Om alles op een rijtje te zetten:
Ik ben een vrouw van 21 jaar oud, 160 en ik weeg 44 kilo . Mijn kcal inname is 2755 kcal en dit is mijn beweeg schema:

Iedere dag:
100 minuten wandelen per dag (6km / uur)
90 minuten hardlopen per dag ( 8-10km/uur)
60 minuten rustige oefeningen , niet intensief per dag

Ik vraag me af of mijn kcal inname hierbij niet te hoog ligt , zou iemand mij kunnen helpen?

Mijn doel: stabiel blijven in gewicht

Laatst bewerkt:
Kom je niet aan eet je meer of beweeg je minder, val je niet af eet of beweeg je meer. verlaag of verhoog naar wens met 250Kcals voor dag of 10-12 en bekijk dan je resultaat door dagelijks wgen(naakt bij opstaan en na wc-bezoek)

Wellicht een keer een rustdag zou ook geen luxe zijn. Meer is niet altijd beter. Qua kcal stuur je gewoon op de data, kom je niet aan dan verhoog je jou kcal. 44kg is tevens ook niet veel, dus zou toch proberen wat aan te komen.

Even cru gevraagd... gezien je overdadige beweeg schema en je lichte gewicht... heb je problemen met je voeding of problemen gehad?
Want elke dag zoveel trainen zonder rustdag is niet gezond. Die voedingsinname die je aangeeft zal je zeker nodig hebben bij zoveel training en je doel spiermassa op te bouwen.

Eet je dit al? Kom je aan?

Je doel is eigenlijk al wat tegenstrijdig, massa aankomen maar stabiel blijven. Het is of het een of het ander.
Als je massa aan wilt komen zou ik zeker je schema gaan aanpassen, hier ga je niks mee aankomen aangezien je veel teveel cardio activiteiten hebt. Tevens train/beweeg je veel te veel.

Maak eens een goed kt schema voor 4 dagen per week, 2 rustdagen en 1 dag dat je dan wat freestyled. Qua lengte en gewicht zou je met deze hoeveel voeding aanmoeten komen.
Je onderhoud ligt als je een hele zware actieve baan/leven hebt op 2421kcal per dag.

@ninadondergang meer eten. Je weegt 44kg als het waait buiten waai je weg. Als je moeite hebt met de hoeveelheid voeding die je dagelijks moet eten zijn daar ook tips in.

Je kan beter aankomen ipv stabiel blijven, je bent niet dik.

Mag ik vragen waarom je 100+90+60 = 250 minuten = ruim 4 uur per dag sport?

Er zijn dus nog steeds mensen die oprecht denken meer is beter.

Kom je niet aan eet je meer of beweeg je minder, val je niet af eet minder of beweeg je meer. verlaag of verhoog naar wens met 250Kcals voor dag of 10-12 en bekijk dan je resultaat door dagelijks wgen(naakt bij opstaan en na wc-bezoek)
@ninadondergang Het antwoord zit hierin verwerkt
arrow_top_15603.png

(als je aankomt eet je teveel, val je af eet je te weinig)

Reden: typo
Laatst bewerkt:
Sneller worden

Je woont je lichaam uit en gedraagt je alsof het normaal is.
Hoe denk jij sneller te worden van 90 min sjokken? Wie heeft je dit geadviseerd? Heeft diegene niets gezegd over herstellen na inspanning om vervolgens een betere inspanning te kunnen leveren?

Je woont je lichaam uit en gedraagt je alsof het normaal is.
Hoe denk jij sneller te worden van 90 min sjokken? Wie heeft je dit geadviseerd? Heeft diegene niets gezegd over herstellen na inspanning om vervolgens een betere inspanning te kunnen leveren?
Ik ben al jaren een topsporter….. ik sta onder begeleiding van sportproffesionals sinds mijn 7e

Leuk je berichten, maar dan zou ik met vragen daar aankloppen

Ik ben al jaren een topsporter….. ik sta onder begeleiding van sportproffesionals sinds mijn 7e
No offense, maar waarom vraag je dan hier, op een bodybuildingforum voedingsadvies? Is een sportdietist niet een betere optie?

Voor iemand die dit niet op topsport niveau doet sport je namelijk belachelijk veel en ben je veel te licht. Voor iemand die dat wel doet heb je enigszins de schijn tegen.

Succes!

Back
Naar boven