MuscleMeat

KCAL berekenen: kantoorbaan i.c.m. 4-5x per week sport (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sluwesjaak

Novice
Lid geworden
25 jan 2016
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
99kg
Vetpercentage
20%
Beste DBBers,

Ik probeer uit te vogelen wat mijn KCAL inname zou moeten zijn om af te vallen. Met mijn stats: M, 189 CM, 28 jaar, 101 KG kom ik volgens de Oxford methode op een BMR van 2.161 KCAL. Gezien ik 3 tot 5 keer per week sport gaat daar de sportiviteitsfactor x 1.55 overheen, waardoor mijn behoefte op 3.350 KCAL ligt.

Mijn doel is om af te vallen, als ik het advies opvolg om 20 a 25% minder te consumeren kom ik op een inname van 2.512 - 2.680 KCAL per dag.

Nu vraag ik mij af of dit klopt, aangezien ik een kantoorbaan heb waarbij ik daadwerkelijk zo'n 8 uur per dag zit. Soms kom ik er zelfs niet aan toe om 30 minuten te wandelen, waardoor ik mij afvraag of de KCAL inname door de sportiviteitsfactor niet te hoog is.

Ik train 1x per week vechtsport, waarbij het verbruik in 1.5 uur op zo'n 1.000 KCAL ligt. Daarnaast 3 tot 4 keer per week krachttraining van 75 minuten; dit heb ik globaal op zo'n 4 a 500 KCAL per training staan.

Kan ik deze KCAL inname hanteren of heeft iemand tips/ideeën om tot een betere berekening te komen?

BVD!
 
Bij mij klopte dit ook niet helemaal, zo'n bereking is steeds een uitgangspunt, geen exact getal.
Beste manier is dit 2 weekjes aankijken en dan verlagen/verhogen indien nodig, enekl zo kan je je exacte onderhoud bepalen:)
 
Ja daar was ik al bang voor, zo zonde van die 2 weken buffelen als het voor niks blijkt te zijn ;)
 
Maakt in principe ook niet uit of het klopt, het is maar een richtlijn.
In praktijk blijkt of je moet uppen of zakken, na een dag of 10 a 14 moet dat wel duidelijk zijn.

Gewoon 1x per week 's morgens na het ontlasten en voor het ontbijt even wegen (zonder kleding).
 
Ja daar was ik al bang voor, zo zonde van die 2 weken buffelen als het voor niks blijkt te zijn ;)
Het is niet voor niks, het is om beter te kunnen bepalen wat je onderhoud is en waar je onder moet gaan zitten. ;)
 
Back
Naar boven