XXL Nutrition

kcal bij bulken

Bezoekers in dit topic

Daniel Uffen

Novice
Lid geworden
26 mei 2019
Berichten
11
Waardering
1
Lengte
1m95
Massa
89kg
Hallo,

Sinds ik serieus met fitness bezig ben gebruik ik een BMR exel bestandje die ik op dit forum heb gevonden.
Je hoeft enkel je leeftijd, gewicht, lengte en activiteitsfactor in te vullen en er rollen zo getallen uit wat je moet eten tijdens cutten, bulken of onderhoud erg handig en gebruik dit dan ook voortdurend.

Nu is mijn vraag ik wil nu gaan bulken, moet ik dan bij elke weging (wou dit om de week doen) het gewicht veranderen in het exel bestand? als ik nu wil bulken zou ik 3557kcal moeten eten volgens mijn laatste weging.

graag hoor ik van jullie.
 
Nee.
Hou gewoon de kcal aan die je nu eet, controleer je gewicht elke week en kijk naar de stijgende lijn.
Kom je 0.2-0.5 kg per week aan dan blijf je op dat aantal kcal zitten.
Kom je te snel aan dan verlaag je iets. Je wil nl niet teveel vet aanzetten neem ik aan.
Stagneert je gewicht dan hoog je weer op met ca. 200-250 kcal.

Het kan namelijk zijn dat je de ene week wat aankomt. De week erna niet of weer wat afvalt en de week erop er weer wat bij.
Je gewicht fluctueert dus hou het eerst een maandje constant en kijk wat het doet.
 
Nee.
Hou gewoon de kcal aan die je nu eet, controleer je gewicht elke week en kijk naar de stijgende lijn.
Kom je 0.2-0.5 kg per week aan dan blijf je op dat aantal kcal zitten.
Kom je te snel aan dan verlaag je iets. Je wil nl niet teveel vet aanzetten neem ik aan.
Stagneert je gewicht dan hoog je weer op met ca. 200-250 kcal.

Het kan namelijk zijn dat je de ene week wat aankomt. De week erna niet of weer wat afvalt en de week erop er weer wat bij.
Je gewicht fluctueert dus hou het eerst een maandje constant en kijk wat het doet.

ben 11 augustus begonnen om op mijn ouderhoud te eten dit is 2800kcal met gewicht van 89,2kg (kwam van 2000 en heb dit met stapjes van 200 verhoogt)
dit heb ik tot 21aug volgehouden om het wat dagen te geven om mijn lichaam te laten wennen aan meer kcal en heb het toen langzaam weer verhoog met 200 om langzaam naar de bulk te gaan wat uit het excel bestand kwam namelijk 3557kcal.

Ik zit nu op 3200kcal en kan nu ook wat meer gewichten pakken (had natuurlijk al wel wat opgebouwd sinds de cut).
 
En wat deed je gewicht in die tijd?
 
En wat deed je gewicht in die tijd?

deze is wel omhoog gegaan, had normaal gesproken weeg ik altijd in de ochtend met een lege maag maar de laatste weging was na het ochtend eten even snel en dat was 93kilo ofzo weet het niet meer precies.
Morgen ochtend ga ik er opnieuw op.
 
Hoeveel stijgt je gewicht per week?
Hou dat ook bij.
Anders weet je nog niets.
 
Hoeveel stijgt je gewicht per week?
Hou dat ook bij.
Anders weet je nog niets.

Zal ik doen, vanaf morgen ga ik dan ook elke week wegen en noteer ik dit ook.
Ik eet zoveel mogelijk clean, gaat er wel eens wat lekkers in maar dat hou ik wel beperkt.
 
Afgelopen zaterdag geworden en kwam uit op 93,5kg. Op 22 augustus had ik me ook gewogen en was toen 89,2kg, betekend dat het iets te snel gaat denk ik, ik wil echter niet te snel aankomen zodat ik vet aanzet.
de 21e ga ik er opnieuw opstaan en dan post ik het hier opnieuw.
 
Ja dat gaat wel heel snel, zou 2-300 kcals minder eten
 
Back
Naar boven