MuscleMeat

Kcal inname bij T3

Bezoekers in dit topic

Gingerbreadman

DBB Koekje
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
18 mei 2008
Berichten
3.353
Waardering
732
Lengte
1m80
Massa
98kg
Vetpercentage
10%
Het belangrijkste effect van T3 lijkt te zijn; het verhogen van de hoeveelheid energie die de cel gebruikt. Dus een factor in de basale stofwisseling.
Dit, los (of in samenhang) van de mobilisatie en afbraak van vetten.

Nu gebruiken we T3 soms als ondersteuning bij het cutten. Het zorgt dus voor een verhoging van de stofwisseling wat dus sneller in een kcal tekort zou moeten resulteren. Iets dat we, als het goed is, al gecreëerd hebben met een dieet gericht op cutten.

Nu vraag ik mij af in hoeverre T3 je basale stofwisseling verhoogt.
Als ik in een cut 3000kcal nodig heb en T3 toe voeg, wat mijn stofwisseling versnelt, ben ik dan niet sneller door m'n energie heen waardoor ik op een te groot te kort kom? Iets dat ik ook zonder T3 zou kunnen creëeren door bv op 2800kcal te gaan zitten.
Of is dat verschil te verwaarlozen en is het doel vooral, net als clen, gericht op het aanspreken van de beta receptoren? Want als het slechts voor een betere verbranding zorgt (ipv een verhoogde) dan zou het ook in de bulk nuttig kunnen zijn..
 
T3 verhoogt je metabolisme( ook eiwit synthese geloof ik) 50mcg in de bulk werkt perfect om minder vet bij te komen
 
T3 verhoogt je metabolisme( ook eiwit synthese geloof ik) 50mcg in de bulk werkt perfect om minder vet bij te komen

Maar minder kcal eten tijdens de bulk komt dan toch op hetzelfde neer?
 
Mijn ervaring met T3 is dat wanneer ik het neem ik minder snel vet bij kom dan wanneer ik het niet neem. En ik kan ook meer junk eten
 
Mijn ervaring met T3 is dat wanneer ik het neem ik minder snel vet bij kom dan wanneer ik het niet neem. En ik kan ook meer junk eten
In zowel cut als bulk?
Zo ja, is datvolgens jou dan werkelijk aan de T3 te danken?
Ik nam het alleen in de cut.

Ben dus op zoek naar de onderbouwing/ontkrachting of je met een scherper dieet dezelfde resultaten kan hebben zonder T3 dan wanneer je een standaard cut hanteert met T3.
Als het alleen om de verhoging van he basale stofwisseling gaat, zou je sec gezien zonder T3 maar een lager kcal, dezelfde resultaten moeten kunnen behalen als met een iets hoger kcal zonder T3. Je kcal verbruik/tekort blijft dan immers het zelfde.
Als T3, net als clen, daadwerkelijk op beta receptoren werkt, dan snap ik de keuze.
 
Komt door de T3 ja, 100%.
 
In.
Leuke vraag en ik heb niet het antwoord. Maar mijn bro (sis) redenatie. Ik denk dat het verschilt: verhoogde stofwisseling (door T3) ten opzichte van minder kCal inname.
Met T3 is het meer in en meer uit. Dus meer 'keuze' voor het systeem hoe de voedingsstoffen aan te wenden. Daarbij is het met T3 denk ik makkelijker, omdat je je hongergevoel meer kunt onderdrukken met meer eten. Plus je bent beweeglijker door de dag heen, dus je doet meer met je spieren.
 
t3 is ideaal voor mensen met weinig eetlust.

ecto's dus :trollface:
 
Met alleen een replacement dose of iets hoger kan je al down regulatie tgv (langdurig) in een energietekort zitten deels voorkomen en dus het dalen van je TDEE, dat is al gunstig. Positief effect van zo'n dosis op eiwitsynthese/spiermassa betwijfel ik eigenlijk, maar daar kan iemand anders misschien nog iets over toevoegen.

Redelijk supra fysiologische dosissen t3 zijn eerder negatief dan positief wat je mossel betreft, wat deels de reden is dat vaak gezegd wordt dat je geen t3 moet gebruiken zonder aas.
 
Als T3, net als clen, daadwerkelijk op beta receptoren werkt, dan snap ik de keuze.

T3 stimuleert volgens mij synthese van bepaalde receptor proteines waardoor er meer b receptor binding sites komen.
 
Met alleen een replacement dose of iets hoger kan je al down regulatie tgv (langdurig) in een energietekort zitten deels voorkomen en dus het dalen van je TDEE, dat is al gunstig. Positief effect van zo'n dosis op eiwitsynthese/spiermassa betwijfel ik eigenlijk, maar daar kan iemand anders misschien nog iets over toevoegen.

Redelijk supra fysiologische dosissen t3 zijn eerder negatief dan positief wat je mossel betreft, wat deels de reden is dat vaak gezegd wordt dat je geen t3 moet gebruiken zonder aas.
Tnx voor je input.
Dus ik creeer door T3 meer bruikbare energie op een zelfde kcal inname. Maak ik dat uit je woorden op?
 
Big cat noemde het altijd een Nutriënt Pusher. Hij zal hier ongetwijfeld een stuk met tekst en uitleg hebben staan.
 
t3 tijdens bulk kan ik meer eten en word minder snel vet en t3 tijdens cut kan ik ook meer eten.
 
t3 tijdens bulk kan ik meer eten en word minder snel vet en t3 tijdens cut kan ik ook meer eten.

Tuurlijk, daar is t voor toch?:D
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Big cat noemde het altijd een Nutriënt Pusher. Hij zal hier ongetwijfeld een stuk met tekst en uitleg hebben staan.
Oke oke. Eens even opzoeken.
 
Back
Naar boven