MuscleMeat

Kcal innamen

Bezoekers in dit topic

Didiani

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
13 mrt 2011
Berichten
306
Waardering
14
Lengte
1m98
Massa
105kg
Vetpercentage
10%
Beste sporters,

Ik heb nu een aardig voedselschema voor de bulk alleen ik wil nu gaan cutten en het nog iets serieuzer aanpakken. Waardoor ik tegen wat vragen aan ben gelopen waarbij ik al een inschatting kan maken wat het antwoord is alleen ik zou het graag precies willen weten. Elk lichaam is anders natuurlijk en ik laat om de 3 weken meten wat de resultaten zijn mbt het voedselschema. Maar waar begin ik?

De verhoudingen die ik wil gaan aanhouden zijn 40/40/20 voor de cut en dan 350 kcal onder onderhoud.
Ik heb berekend dat mijn onderhoud 3600kcal zijn ( op basis van vvm dit is 90 kilo)
BRON: FITNESSJUNK.NL

Dus ik zou dan 3250kcal binnen moeten krijgen

Nu vraag zou ik graag willen weten of je dus op niet trainingsdagen minder kcal moet eten ivm de inspanningen van die dag? Hoeveel kcal zijn dat dan, dat is eigenlijk de vraag?

Niet trainingsdagen 2916kcal min 350kcal onder onderhoud? = 2566 Kcal


Dat is wel een aardig verschil maar werkt het op die manier? Of zit volkomen verkeerd te denken en moet ik het anders aanpakken?

Ik ben van plan 7 maaltijden te eten van 465Kcal (ik vind de eiwitten ook erg hoog ik kan waarschijnlijk maar 30-35 gram per 1a2 uur opnemen, (elk persoon is dat anders) en nu moet ik dus 46.5gram eiwit per maaltijd eten)
 
Trainingsdagen en niet trainingsdagen, er zit verschil in als je op de een HEEL actief bent en op de andere totaal niet.

Je moet natuurlijk meewegen dat op een 'rustdag' je lichaam nog veel energie verbruikt voor het herstel. Ik heb hier wel eens wat over gelezen, maar kan het niet meer terughalen. Over het algemeen vind ik (op internet) het advies om het constant te houden (dus 3250 Kcal ongeacht de dag).
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een gemiddelde nemen en dat per dag vreten of denk je dat je lichaam in uren/dagen telt?
 
Elke dag evenveel kcal eten of iets meer eten op iets actievere dagen kunnen allebei prima.

Als je de ene dag helemaal niks doet en de andere dag een triathlon maakt dat uit maar een beetje krachttraining zet wat dat betreft geen zoden aan de dijk.
 
Gewoon een gemiddelde nemen en dat per dag vreten of denk je dat je lichaam in uren/dagen telt?

Ja dat denk ik indd, dat je de voeding moet afstemmen op de activiteiten maar ik ga een gemiddelde per dag aan houden.
 
Smart man! Suc6!
 
Back
Naar boven