MuscleMeat

kcal naar vet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

spiertje16

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
6 dec 2004
Berichten
10.641
Waardering
0
ben pas geleden met een nieuwe bulk gestart en lukt aardig goed maar helaas gaat me bf een beetje te hoog (denk ik)
vooral op mn gezicht merk ik dat ik bijna een tweede kin krijg???
is niet erg goed volgens mij
me kcal zitten erg hoog dat wel rond de 1000 tot soms 1500kcal boven me behoefte
heb me vetiname beperkt tot 60/70 gram per dag
en me carbs zitten rond 700
ben hiermee wat aardig gegained 4 kilo in 5weken +-
nu is me vraag is het mogelijk dat doordat ik zo hoog in de kcals zit het is om gaan zetten in vet???
en is dat mogelijk van kcal---->vet
greetz spiertje
 
volgens mij eerder de kh aangezien je laag zit in je vet per dag
teveel aan kh zet ook om in vet als je het niet verbrand
 
vind vind je nogal hoog in je koolhydraten zitten, ga eens terug naar de 400 ofzo.
hoe zit je met je eiwitten? moet wel een beetje in balans zijn allemaal.
en ja, als je een overschot aan kcal binnen krijgt, wordt dat omgezet in vet.
 
hoe kunnen carbs nou naar vet worden omgezet
 
Zoals ik je al zei Mo :D

Toen je tegen me zei dat je vetten zoveel mogelijk beperkt had en veel carbs at, merkte ik al dat je het niet helemaal begreep. Je moet niet denken dat alleen vetten lichaamsvet kunnen worden, maar teveel kcal in het algemeen wordt lichaamsvet. Vetten beperken zou ik juist niet doen neem gewoon je lijnzaadolie en wat vetten uit je voeding. Als je bf te snel stijgt zou ik dus iets meer je kcals laten zakken.
 
te hoog in je calorieen dan he......
 
Voor jouw gewicht is dit genoeg:

3000 kcal
225 gram eiwitten
375 gram koolhydraten
65 gram vetten

Zie dit maar als een richtlijn...als je na een maandje niet zwaarder bent doe je er 500 kcal bij enz.
 
spiertje16 zei:
hoe kunnen carbs nou naar vet worden omgezet
Hoe ben je ooit aan die 700grams carbs voor jezelf gekomen? Veels teveel. Simpele redenatie: meer kcal binnen krijgen dan je verbruikt = aankomen, minder kcal binnen krijgen dan je verbruikt = afvallen, als jij kcaloverschotten van 1000 of zelfs 1500 per dag hebt ga je zeker aankomen, van die 4kg die je ''gegaind'' hebt zal het grootste deel vet zijn, betekend alleen maar meer cutten en denken dat je van carbs geen vet aan kan zetten ja, dan heb je nog veel te leren

@Corazon
Mooie richtlijn :thumbs:
 
Gorilla-Man zei:
Hoe ben je ooit aan die 700grams carbs voor jezelf gekomen? Veels teveel. Simpele redenatie: meer kcal binnen krijgen dan je verbruikt = aankomen, minder kcal binnen krijgen dan je verbruikt = afvallen, als jij kcaloverschotten van 1000 of zelfs 1500 per dag hebt ga je zeker aankomen, van die 4kg die je ''gegaind'' hebt zal het grootste deel vet zijn, betekend alleen maar meer cutten en denken dat je van carbs geen vet aan kan zetten ja, dan heb je nog veel te leren

@Corazon
Mooie richtlijn :thumbs:
helemaal mee eens!!
 
een pond tot een kilo spier per maand aankomen bij een gelijkblijvend vet% is al best mooi (geeft een resultaat van 6 - 12 kilo per jaar), alles wat je meer groeit is vet. Dus 4 kilo in 5 weken... als het anderhalve kilo spier is (dan is het al erg veel), heb je nog steeds 2,5 kilo vet erbij, ja dan gaat je vet% wel stijgen (en waarschijnlijk is de verhouding op zijn gunstigst zelfs 1 kilo spier - 3 kilo vet).

De rest heeft het al gezegd, eet minder.
 
spiertje16 zei:
hoe kunnen carbs nou naar vet worden omgezet

Lees de sticky's eens. Beetje schandalige vraag voor iemand die hier al een hele tijd zit..
 
Brutez zei:
Lees de sticky's eens. Beetje schandalige vraag voor iemand die hier al een hele tijd zit..

om precies te zijn luidt het antwoord op de vraag: hoe kunnen carbs nou naar vet worden omgezet

de novo lipogenesis

(en ik weet niet in hoeverre dit een voor de hand liggende vraag is en deze in de stickies behandeld wordt)
 
ik krijg met het bulken ook een bolle kop. Mede daarom kijk ik erg uit naar volgend jaar, hopelijk wordt mijn hoofd wat smaller na het cutten.

Ontopic: minder eten idd. Hoeveel eiwitten neem je nu?
 
@brutez ja ja ik weet het maar moest het gewoon toch effe weten want ik zie nergens staan dat waarom ik een plofkop aan het krijgen ben is dat genetisch ?daar was het eerder voor bedoeld
@corazon probleem is ik groei niet op 3000kcals
en als ik 3500 kcal eet zit ik zowiezo al op de 500 gram carbs
eiwitten zitten op de 200gram
 
spiertje16 zei:
@brutez ja ja ik weet het maar moest het gewoon toch effe weten want ik zie nergens staan dat waarom ik een plofkop aan het krijgen ben is dat genetisch ?daar was het eerder voor bedoeld
@corazon probleem is ik groei niet op 3000kcals
en als ik 3500 kcal eet zit ik zowiezo al op de 500 gram carbs
eiwitten zitten op de 200gram

Ok haal dan je koolhydraten uit betere bronnen, want je vertelde me dat je het bijvoorbeeld uit cornflakes haalt. Ga dan liever voor havermout, brinta, pasta, rijst, bruin brood en aardappelen. Als je dan nog steeds te snel vet wordt ligt het zeker weten aan de hoeveelheid kcal.

Btw hoe weet je dat je niet groeit op 3000 kcal.. je vertelde me ook dat je in de spiegel keek of je groeide of niet. Je kan niet per dag of per week zien of je groeit zoiets moet je per maand bekijken op de weegschaal. In de spiegel kan je wel in de gaten houden of je vetpercentage stijgt en voor spierwinst zou ik de weegschaal in de gaten houden.
 
Corazon zei:
Ok haal dan je koolhydraten uit betere bronnen, want je vertelde me dat je het bijvoorbeeld uit cornflakes haalt. Ga dan liever voor havermout, brinta, pasta, rijst, bruin brood en aardappelen. Als je dan nog steeds te snel vet wordt ligt het zeker weten aan de hoeveelheid kcal.
is goed man
thnx alweer het wijze advies:D ;)
 
Back
Naar boven