Fitness Seller

Kcal onderhoud en of dit een goede formule is (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kqenn

Novice
Lid geworden
11 sep 2020
Berichten
12
Waardering
9
Lengte
1m93
Massa
100kg
Vetpercentage
16%
Hallo ik gebruik sinds kort voor mijn krachttraining en mijn caloriebehoefte een andere methode, mijn bmr is 2127, dit doe ik x 1.2, en dan kom ik op 2552.5, nu add ik hier 400 kcal verbruik bij voor mn krachttraining, en dan kom ik op 2950, als ik hier 300 bij doe kom ik op 3250 kcal, nu is mijn vraag aan jullie, is dit een betere formule om te hanteren voor mijn lean bulk? Of zal ik een algemenere caloriebehoefte gebruiken? Mijn stats zijn trouwens: 192 88kg. Ben trouwens 16, Hoeveel zouden jullie eten tijdens een lean bulk als jullie mij waren, en ook tijdens een cut? Moet ik dan 500 van de 2950 afhalen, en als ik cardio doe die kcal er gewoon bij eten?
link artikel kcal berekenen: https://fitguide.nl/bodybuilding/caloriebehoefte-berekenen-voor-bodybuilders/#stappenplan
 
Start gewoon op 2500kcal, val je af doe er 2/300kcal bij en kom je te snel aan haal je er wat kcals af.
 
In de spreadsheet in post 2 staat een onderhouds berekening.
De activiteitsfactor kan je invullen in de spreadsheet aan de hand van de hoeveelheid training die je doet. Staat ook allemaal uitgelegd.
Je hebt dan Katch mcardle en harris benedict voor onderhoud berekening (dat zijn de meest gebruikte... er zijn er wel meer)
Katch neemt het vet% mee en Harris Benedict niet. Over het algemeen zou ik zeggen ga ergens tussen deze waardes inzitten en kijk wat je gewicht doet met een week of 2 a 3. Kom je niet aan dan hoog je met zo een 200-300 kcal op zoals vntl ook zegt.
 
Back
Naar boven