XXL Nutrition

Kcal per dag berekening klopt niet. Wat doe ik fout?

Bezoekers in dit topic

Ik had dit probleem ook. Ik heb toen mijn activiteitsfactor van 3 (3-5 x p.w sporten) naar 2 gedaan 1-3 x p.w sporten. Hierbij klopte de berekening wel heb ik gemerkt (ook al sport ik 4x in de week).

Bereken het eens opnieuw met als activiteitenfactor 2. Ik gebruikt trouwens
Katch-McArdle Formule BMR = 370 +(21.6 * LBM in kg) of klik hier en gebruik de onderste formule.
Bedankt! Dat zal ik doen idd.

Drink je ook genoeg water? 2-3 liter per dag?
Nee. ik drink zeker te weinig. Probeer ik wel meer te doen, maar uit mezelf doe ik het niet zo snel en een systeem heb ik nog niet :-)
 
Een systeem heb je niet nodig om water te drinken. Drink zodra je opstaat gelijk een halve liter water, doe dit nog 3x per dag en je zit al op de 2 liter. Alles wat je extra doet (heb je dorst? vul dan een flesje met water) is alleen maar goed. Zolang je maar niet boven de 8 liter gaat heb ik begrepen. Enige nadeel is dat je elk half uur moet pissen. :)
 
Een systeem heb je niet nodig om water te drinken. Drink zodra je opstaat gelijk een halve liter water, doe dit nog 3x per dag en je zit al op de 2 liter. Alles wat je extra doet (heb je dorst? vul dan een flesje met water) is alleen maar goed. Zolang je maar niet boven de 8 liter gaat heb ik begrepen. Enige nadeel is dat je elk half uur moet pissen. :)
haha ik dacht het nog braaf over de dag te verdelen (in kleinere porties), maar op zich zo in 3x wegtanken is inderdaad makkelijker (denk ik).
 
-Meet je voeding scherp
-Meet je voortgang scherp

Meer heb je niet nodig. "Mijn berekening is verkeerd". Ja dus? Dan ga je toch niet opnieuw berekenen alsof een bepaalde formule heilig is? Pas gewoon aan. je Je weet nu iig wat te hoog is en dat het lager moet.
 
Back
Naar boven