AndroidHealthClinic

Kcal verhogen, waarmee? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Solway Firth

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
13 apr 2021
Berichten
2.661
Waardering
2.862
Lengte
1m73
Massa
70kg
Hallo allen, ik wil minimaal 200 kcal per dag meer gaan eten (ben nog beetje aan het uitvogelen mbt clean bulk). Ik eet nu 2,25xbw eiwit, 1,25xbw vet, 265 gr koolhydraten. Meer koolhydraten wil ik niet, eet ze pas vanaf de middag (na het trainen), op een bord groenvoer bij het ontbijt na. Zo ben ik ook op bovenstaande verdeling gekomen. Als ik meer/vroeger op de dag kh eet voel ik me futloos en opgeblazen, vandaar.
Mijn vraag aan jullie is of het veel uit zou maken of ik eiwitten of vetten verhoog. Graag jullie mening/ervaring
 
Als je iets wil verhogen zou ik de eiwitten kiezen
 
Dan kom ik grofweg op 3xbw eiwit. Is dat 'normaal'? Heb vroeger wel gebulkt maar niet met een vast schema, meer zoiets van 4 grote maaltijden van ca 800 kcal. Dat werkt nu dus niet meer..
 
Je kan t ook verdelen over eiwitten en vetten.
Als je al snel last hebt van opgeblazen gevoel dan kan ik me voorstellen dat hoog in eiwitten dat ook kan geven.
Kwestie van proberen.
 
Meer eiwitten helpen bij mij tegen het opgeblazen gevoel, gassen zeg maar haha. Hoe hoog in vet is nog 'normaal' in gr per kg bw?
 
Het is maar wat je normaal noemt.
Ik ken mensen die juist lekkerder gaan op meer vet en rond de 2 gr per kg bw zitten. Maar ook zat mensen die juist heel hoog in eiwit goed kunnen hebben.
Als je aan je minimale hoeveelheden van vet en eiwit komt, is het daarboven ook veelal wat voelt goed en valt goed. De kcal bepalen of je aankomt of afvalt.
Daarmee zeg ik uiteraard niet "eet maar lekker veel vet".
 
Proteïne is nuttiger dan vet wanneer je al genoeg vet eet om geen honger te krijgen, koolhydraten voor het trainen zou je juist het meest aan hebben. Ik denk dat hoe die je doen voelen meer ligt aan wat voor bron van koolhydraten je neemt, niet zo zeer koolhydraten op zich.

3gr/kg bw is niet gek voor proteïne. Is zelfs aangeraden door science-based internet figuren.
 
Ik heb echt nauwelijks kh nodig voor het trainen, eet savonds best goed (havermout en bak kwark met noten voor het slapen) en mis nooit energie ofzo. Ontbijt is voor mij shake, half uur later stuk vlees met veel groente. Uurtje later trainen, werkt perfect voor mij.
Ik ga eiwitten verhogen en evt vetten een beetje. Thanks!
 
Back
Naar boven