Fitness Seller

Sticky Kcal voor kcal het ongezondste wat je kan eten: transvet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
15 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
55.010
Waardering
3.205
Hoewel bij velen al bekend, is het voor anderen wellicht een belangrijke boodschap die ik graag nog eens in de aandacht breng. Kcal voor kcal is transvet (ook wel gehard plantaardig vet) het schadelijkste wat je kan eten. In volgend filmpje wordt één en ander opgeklaard over dit uiterst schadelijke vet.


Lees ook eens de Wiki's:

http://en.wikipedia.org/wiki/Trans_fat
http://nl.wikipedia.org/wiki/Transvet
 
Was er al bekend mee. Iets dat iedereen zeker op de hoogte van moet zijn.
 
Dank Big T, mooie eye-opener zeker vwb de grenzen die door de fabrikanten worden opgezocht. Kleiner dan 0,5 gram (per 100 gram) kan bij aantal produkten toch nog aardige inname van transvetten betekenen. Staat dan helaas niet direct zichtbaar op het etiket.
 
Zit transvet in pizza?
 
Zit transvet in pizza?
Altijd op de doos kijken, denk het wel maar misschien zijn er ook zonder...

Heb zelf van de week nog een sausje uit mijn schema gegooid vanwege dit, bleek er per keer gewoon 5 f*cking grammen van die troep in te zitten :eek:
 
okej maar hoe heet dat dan als je op de verpakking kijkt?? Waar moet je op letten??

-Erik
 
okej maar hoe heet dat dan als je op de verpakking kijkt?? Waar moet je op letten??

-Erik
- Gehard plantaardig vet (vaakst gebruikt)

of

- transvet

Dat kan je wel eens vinden bij de voedingswaarden, maar gewoonlijk staat het verstopt tussen de ingrediënten!
 
Mm dus op de verpakking staat gewoon transvet?? Nooit gezien eigenlijk, zal es op gaan letten!!!
 
Dank Big T, mooie eye-opener zeker vwb de grenzen die door de fabrikanten worden opgezocht. Kleiner dan 0,5 gram (per 100 gram) kan bij aantal produkten toch nog aardige inname van transvetten betekenen. Staat dan helaas niet direct zichtbaar op het etiket.

Dit is een filmpje uit Amerika he, zou het in Nederland net zo zijn met de regel, iemand?
 
Altijd op de doos kijken, denk het wel maar misschien zijn er ook zonder...

Heb zelf van de week nog een sausje uit mijn schema gegooid vanwege dit, bleek er per keer gewoon 5 f*cking grammen van die troep in te zitten :eek:

wtf dat is niet al te zuinig! :eek:
 
Dit is een filmpje uit Amerika he, zou het in Nederland net zo zijn met de regel, iemand?
In Nederland/België/Europa is het eigenlijk slechter gesteld dan in de VS...

In New York zijn deze vetten verbannen uit de voeding, hier nog niet. De VS was de eerste om de voedingsproducenten te verplichten dit op de verpakking te zetten, Europa volgde pas later. Het is echt een schande dat het nog steeds niet verboden is. De overheid vindt het blijkbaar niet belangrijk genoeg...
 
Erg informatief filmpje Big T.

Ik walg echt van de voedingsindustrie, dat ze die troep durven te verkopen.. ****ing belachelijk. Ze zouden transvet gewoon moeten verbieden in Nederland, net als Arnold heeft gedaan in California.

En wat ik me nog steeds afvraag: zit er nou transvet in calve pindakaas? Het staat er niet op iig, maar in Nederland zijn ze niet verpicht om het te vermelden dacht ik..
 
Laatst bewerkt:
Ik eet toch geen bewerkte rommel, no problemo voor mij dus.
 
De fans van de voedingsproducenten gaan maar elders spelen.
 
nog nooit van het woord transvet gehoord:P eet tog bijna nooit dat soort dingen
 
Is het niet zo dat dit wel meevalt als je erbij sport?
 
KFC in Nederland gebruikt dus ook geen transvetten meer ? of alleen usa?
 
nog nooit van het woord transvet gehoord:P eet tog bijna nooit dat soort dingen

Transvet zit in bijna alles bewerkte voedingsmiddelelen he, dus chips, koekjes, maar ook in junkfood, alles wat gefrituurd is van de snackbar, mcDonalds, etc.

Als je dat allemaal niet eet dan is er niets aan de hand, houden zo.
 
Is het niet zo dat dit wel meevalt als je erbij sport?


Probleem is juist dat transvetten heel moeilijk door het lichaam verwerkt kunnen worden, daardoor hopen ze zich op in je lichaam, in je aderen, en slibben je aderen dicht. Sporten gaat het verwerkingsproces niet versnellen, dus dat helpt niet.
 
Back
Naar boven