AndroidHealthClinic

Sticky Kcal voor kcal het ongezondste wat je kan eten: transvet

Bezoekers in dit topic

Wauw, echt schandalig van de overheid om dit op de dag van vandaag niet te verbieden!
Zo weinig mensen in Nederland zijn bewust van dit onderwerp..
En het staat inderdaad eerder bij de "Ingrediënten" dan op de "Voedingswaarde per 100 x".
Ik ga er bij elke boodschap beurt op lette, pfff....
Helemaal vergeten, deze kt transvetten! grrr!
 
Zelfs bij mijn bijbaan in een restaurant wist geen van de koks wat transvet was..
 
Een klein zakje franse frietjes bevat al 3.5 gram, een zakje magnetron popcorn maar liefst 10 gram.....

Even zoeken..
Ah, op mijn pakje magnetronpopcorn staat alleen maar plantaardige olie.
Maar is het in nederland verplicht om het op de verpakking te zetten? (in de ingrediënten of dat tabelletje?).
Want anders eet ik dat nooit meer o_o Magnetronpopcorn is mijn favoriete snack.
 
Boven de 1 gram is het verplicht om het erop te zetten.
Albert Heijn doet het standaard,de andere niet.
Kijk ook naar de ingredienten lijst transvet wordt ook gehydrogeneerde olie,gehard vet genoemd.

---------- Toegevoegd om 08:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:11 ----------

Ik heb een tip. Kennen jullie de film Fathead. Geweldig leerzame en grappige documentaire. Moet je zeker eens zien
Helaas niet te koop in Nederlandse (web)winkels. Wel in USA. Dus mocht je daar naar toe gaan dan moet je eens kijken of je hem daar kan kopen. Wel goede meenemen die hier in Europa kan worden afgespeeld.

http://www.fathead-movie.com/

Hij zal ook wel ergens te downloaden zijn.
 
max 1 en% aan transvet is toegestaan... je hebt gelukkig nog wat speling ;-)
 
Oook de kipfilet bij C1000 bevat dit..;)
 
delete profile
 
Laatst bewerkt:
zoo lekker makkelijk gezegd. ik vraag me nu af wat ik wel mag eten. Nou jongensss dat word kwark en tonijn voor de rest van ons leven!

Whaha, heb jij geen inbeeldingsvermogen ofzo?

Anyway, ik let er al jaren op en de enige vorm die ik nog weleens binnen krijg is via Calvé pindakaas, waar ik dan per keer ook echt veel van eet. Gelukkig koop ik vaker een pot gemalen pinda's bij de natuursuper of op de markt dan Calvé.

Voor degene boven mij die het had over vleesvervangers: Als het een goede vleesvervanger is, zoals Vivera of Tivall heb ik er niet zo'n probleem mee. Ik zit nu ook een bonenburger van Vivera te eten, gewoon als snack, lekker man! Ik zou ze niet gebruiken ipv vlees, maar als extraatje, als je ze lekker vind.
Ik ben volgens mij dubbelraar want ik weiger om vleesvervangers te bakken. Ik eet ze rauw :p
 
Is dierlijk vet nou beter om mee te frituren dan plantaardig vet?
Heb ergens gelezen dat arachide olie (plantaardig) een goeie keuze zou zijn.
 
Kon het niet vinden, waarschijnlijk over heen gelezen/gekeken.

Maar vanaf hoeveel gram is transvet merkbaar schadelijk?
en
Hoe lang duurt je lichaam erover om 1gram transvet af te breken en is dit proces op een bepaalde manier te versnellen?
 
Zit er transvet in Macdonalds/Kfc ?

srs vraag
 
Mcdonalds iig niet, kfc weet ik niet.
 
Zit er transvet in Macdonalds/Kfc ?

srs vraag

En of er transvetten inzitten. KFC is zelfs voor de rechter gedaagd daardoor.

nog een leuk stukje:

Fritolay is niet de enige fabrikant die jokt over de samenstelling van zijn producten. Burger King, Subway, Wendy’s en KFC vertellen ook in de media dat ze transvetvrij zijn. [bantransfats.com]. De informatie op hun sites vertelt iets anders.
Subways Double Meat Steak and Cheese bevat nog een hele gram transvet, en ook de Double Jr. Cheeseburger Deluxe van Burger King is niet transvetvrij. De Triple Sandwich van Wendy’s with everything and cheese bevat 3,5 gram transvet volgens Wendy's' website.

[wendys.com] KFC jokt het hardst van allemaal: KFC's Chicken Pot Pie bevat maar liefst veertien gram transvet. In het broodje van de hamburgers alleen al zit 3,5 gram. [yum.com]. Een snack voor mannen en vrouwen met bloedvaten van teflon.

http://www.ergogenics.org/amerika/transfat.html
 
Mac is dus wel safe ?

Jammer man, kfc is wel lekker.
 
waar zijn nou al die nichten die steeds zeggen: 'je gaat overal dood aan tegenwoordig' en zich niks van aan trekken?
 
Grote hoeveelheden fructose zijn idd niet gewenst. Stapelen zich op in de lever en hebben dan de neiging om rechtsreeks opgeslagen te worden als vet. Voor de spieren een onbruikbare suiker die eerst moet worden omgezet.

Hoe zit het eigenlijk met broodbeleg?
broodbeleg bijv kipfile is meestal iets vetter dan normale gebakken kipfile.

Zit er in broodbeleg ook transvetzuren?
 
Hoe zit het eigenlijk met broodbeleg?
broodbeleg bijv kipfile is meestal iets vetter dan normale gebakken kipfile.

Zit er in broodbeleg ook transvetzuren?
Heb er nog geen vermelding van zien staan op de pakjes, en het is in principe verplicht. Normaal zit er alleen plantaardige olie in. Maar ik heb ze niet allemaal nagekeken, dus opletten wat je koopt.

Even vermelden trouwens dat Becel en alle andere margarines nog altijd niet volledig transvetvrij zijn. Er zit nog steeds <1gram in per 100 gram. Dat is veilig, maar dus niet clean.
 
Back
Naar boven