Fitness Seller

Sticky Kcal voor kcal het ongezondste wat je kan eten: transvet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

thx voor vid, goed om te weten. Tis hedendaags zo moeilijk vermijden
 
Bedankt voor de info
 
Behoort kokosolie dus ook tot transvet?
 
Zag vandaag op een verpakking van de Lidl Pindakaas dat ze de term "plantaardige olie en vetten" hebben aangepast naar "zonnebloemolie, geheel gehard palmvet".
Oftewel, Vita D'or pindakaas bevat voortaan ook (gelabeld) transvet.
 
Beetje oplettend was ik al, maar altijd prettig om weer even op scherp gezet te worden.
Thnx!
 
Tip: Quino pindakaas bij de Hoogvliet. 28gram eiwitten per 100gram dacht 1,19 per pot.
90%pinda's, palmolie, palmvet, suiker, zout. Staat op het label vermeld.
 
Tip: Quino pindakaas bij de Hoogvliet. 28gram eiwitten per 100gram dacht 1,19 per pot.
90%pinda's, palmolie, palmvet, suiker, zout. Staat op het label vermeld.

MyProtein pindakaas, 100% pinda's (met vlies). 4 euro per kilo in aanbiedingen, wat even duur is als ongezouten pinda's in de supermarkt ;).
 
Zag vandaag op een verpakking van de Lidl Pindakaas dat ze de term "plantaardige olie en vetten" hebben aangepast naar "zonnebloemolie, geheel gehard palmvet".
Oftewel, Vita D'or pindakaas bevat voortaan ook (gelabeld) transvet.
Waarschijnlijk bevatte die altijd al transvet, maar zijn ze nu pas erover op de vingers getikt. Als zelfs Calvé het bevat dan de goedkopere merken zeker.
 
Palmvet wordt ook veel gebruikt tegenwoordig.
 
Ik ga maar is stoppen met bacon eten!
 
Is er inmiddels al wat veranderd? Is er nu wel pindakaas dat je gewoon kunt eten? Of moet ik mn eigen pindakaas gaan maken? -_-
 
Is er inmiddels al wat veranderd? Is er nu wel pindakaas dat je gewoon kunt eten? Of moet ik mn eigen pindakaas gaan maken? -_-

Wij gebruiken voor onze zoon van 1 een pindakaas van "de kleine keuken".
Ingrediënten: pinda's. Verder zit er niets in. Is een klein potje staat in de jumbo bij de afdeling voor kleine kindjes.
 
Er zijn tegenwoordig heel wat "100% pinda" pindakazen op de markt, die van de kleine keuken is daar inderdaad één voorbeeld van.
 
Ik vind het zelf lekkerder wanneer je het zelf gemaakt hebt, vooral als die net uit de hakmolen komt en nog warm is, hnnnggg. Voordeel is ook dat het gelijk goed gemixt is, en je niet met een laagje olie bovenop zit. En het is ook aardig goedkoop, 84 cent voor 250g ongezouten pinda's bij de jumbo.
 
Potje op de kop zetten en het olie laagje is dan weg zegt me zus.
 
Persoonlijk vind ik die 100% pindakaas niet zo lekker. Zo irritant dat het aan je gehemelte blijft plakken!
 
Back
Naar boven