Fitness Seller

Kcal zwaar werk

Bezoekers in dit topic

Solway Firth

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
13 apr 2021
Lengte
1m73
Massa
72kg
Hallo misschien een beetje rare vraag.
Ik ga binnenkort een dagje zwaar werk verrichten in de tuin. Zware compacte grond affrezen en graven en naar de container kruien. Altijd lekker, al die extra kcal verbranden in de cut, maar ik wil geen deficit van 1000kcal, er moet natuurlijk ook weer getrained worden de dag er na.
Nou heb ik gelezen dat werk als houthakken ca 350 kcal p/u verbrand @70kg bw. Als dit enigszins klopt kom ik al gauw op >2000 kcal voor mijn dagje werk en dat is toch wel veel.
Zijn er mensen die hier toevallig ervaring mee hebben? Of ben ik nu een :mier: en kan ik beter gewoon een schatting maken en daar wat onder blijven?

OP
Solway Firth

Solway Firth

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
13 apr 2021
Lengte
1m73
Massa
72kg
Misschien handig om erbij te vermelden dat ik een paar weken geleden nog veel problemen had met mijn energiebalans, of hoe je het ook wil noemen. Cutten, laag bw en hard trainen hadden zijn tol geëist. Ben een beetje huiverig om straks weer in te kakken en progressie mis te lopen:bang:

ak

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
7 mei 2021
Lengte
2m30
Massa
160kg
Vetpercentage
> 50%
Misschien regent het die dag wel en kan je verkouden worden.

Godamm menn, je maakt het jezelf zo ingewikkeld dat je er haast niet van kunt slapen ofwa.

OP
Solway Firth

Solway Firth

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
13 apr 2021
Lengte
1m73
Massa
72kg
Misschien regent het die dag wel en kan je verkouden worden.

Godamm menn, je maakt het jezelf zo ingewikkeld dat je er haast niet van kunt slapen ofwa.
Klopt, aard van het beestje. Meestal kan ik het een plekje geven, maar dit blijft knagen :o

• Haha
Waarderingen: LJ

Steks

Gargantuan Beast
Lid geworden
21 feb 2017
Lengte
1m82
Massa
92kg
Gewoon de hele dag een hartslagmeter dragen. @PartyMarty kan je dan wel helpen met het bereken van het aantal calorieën dat je verbrand hebt.

PartyMarty

Ex-Chubtub
Elite Member
Lid geworden
25 nov 2021
Lengte
1m74
Massa
79kg
Gewoon de hele dag een hartslagmeter dragen. @PartyMarty kan je dan wel helpen met het bereken van het aantal calorieën dat je verbrand hebt.
mister rogers middle finger GIF

PartyMarty

Ex-Chubtub
Elite Member
Lid geworden
25 nov 2021
Lengte
1m74
Massa
79kg
Toen ik op de bouw werkte kon ik op een dag redelijk eenvoudig 3800-4200kcal eten zonder aan te komen... De hele dag fysiek werk tikt vlot door.
Gewoon goed eten, honger = meer eten, anders heb je zo'n kut werkdag.

Maar behalve dat, maak je het jezelf voor 1 zo'n dagje uitzonderlijk moeilijk en zit je inderdaad een beetje mieren te neuken :roflol:

OP
Solway Firth

Solway Firth

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
13 apr 2021
Lengte
1m73
Massa
72kg
kan ik beter gewoon een schatting maken en daar wat onder blijven?
Gezien de feedback zal dit het worden:D. Hartslagmeter of i.d. zou zeker een oplossing zijn, maar meteen weer een obsessie worden:gek:

gymRick

Cool Novice
Lid geworden
17 jun 2022
Lengte
1m78
Massa
86kg
Vetpercentage
13%
Als je er zeker van bent dat je veel meer gaat verbranden die dag dan eet je toch gewoon iets meer dan je normaal doet :eating:

OP
Solway Firth

Solway Firth

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
13 apr 2021
Lengte
1m73
Massa
72kg
Toen ik op de bouw werkte kon ik op een dag redelijk eenvoudig 3800-4200kcal eten zonder aan te komen... De hele dag fysiek werk tikt vlot door.
Gewoon goed eten, honger = meer eten, anders heb je zo'n kut werkdag.

Maar behalve dat, maak je het jezelf voor 1 zo'n dagje uitzonderlijk moeilijk en zit je inderdaad een beetje mieren te neuken :roflol:
En dan toch weer een antwoord waar ik op hoopte:D thanks! Dat vind ik het mooie aan dit forum, veel geleuter en af en toe iets zinnigs tussendoor:allright:

LJ

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
31 okt 2021
Lengte
1m67
Massa
57kg

Als je er zeker van bent dat je veel meer gaat verbranden die dag dan eet je toch gewoon iets meer dan je normaal doet :eating:
hij wil weten hoeveel hij dan precies kan eten en wat hij precies verbrandt :coffeepc:

Steks

Gargantuan Beast
Lid geworden
21 feb 2017
Lengte
1m82
Massa
92kg
Houd er ook rekening mee dat je de dagen er na minder actief zou kunnen zijn door de spierpijn.

Naar boven