MuscleMeat

Keel klikt tijdens slikken eten

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanasoufi

Cool Novice
Lid geworden
28 sep 2021
Berichten
128
Waardering
24
Lengte
1m56
Massa
43kg
Vetpercentage
10%
Hallo iedereen!

Op donderdag dronk ik wat instant soep. Er zat een grote gedroogde groente in die niet goed gaar was. Ik heb het per ongeluk ingeslikt. Toen raakte ik in paniek. Wat als het vastloopt?! Dus ik drenkte een stuk brood in olijfolie en begon het op te eten. Ik slikte het stuk brood echter te hard door, want ik voelde een paar seconden een scherpe stekende pijn in mijn keel. Hoe dan ook, ik ging later naar bed, en had verder geen klachten.

De volgende ochtend zat ik aan het ontbijt. Terwijl ik het eten doorslikte, hoorde ik mijn keel klikken. Het deed geen pijn, maar was zo vervelend en maakte me bang. Ik raakte weer in paniek en belde mijn dokter. De assistente beantwoordde mijn oproep en verzekerde me dat ik me geen zorgen hoefde te maken, ze dacht dat de binnenkant van mijn keel misschien gezwollen of beschadigd was, maar dit zal vanzelf genezen en de klik zal binnen 48 uur verdwijnen. Ze raadde me aan mijn keel te koelen door ijslolly's te eten. Dus ik deed.

Het is 96 uur geleden en de klik is er nog steeds elke keer als ik een stuk voedsel doorslik. Ik kreeg ook een extra klik aan de linkerkant van mijn keel, hoogstwaarschijnlijk gespannen spieren, omdat ik door deze situatie gestrest raakte. De extra klik die ik ontwikkelde, stoort me wanneer ik eet, drink of gewoon droog slik of speeksel. Door dit alles ontwikkelde ik ook een globus-sensatie.

De extra klik die ik zelf heb ontwikkeld door gespannen te zijn, zal uiteraard verdwijnen zodra ik me ontspan. Maar hoe wordt het andere klikgeluid/gevoel opgelost? Moet ik in mijn keel worden geopereerd?

Ik ben doodsbang, hopelijk heeft iemand een idee hoe schade in een keel kan worden gerepareerd?
 
Vanwaar het idee om hiervoor midden in de nacht een account aan te maken op een krachtsport forum?
 
Vanwaar het idee om hiervoor midden in de nacht een account aan te maken op een krachtsport forum?
Omdat dit forum zo vol met kennis zit, meer dan een gemiddeld arts die er uren voor geleerd heeft
 
Goed verzonnen joh.
 
Kan wat weefselschade zijn. Wacht twee weekjes en ga daarna desnoods alsnog naar je huisarts als je je er zo aan ergert.
 
Kan wat weefselschade zijn. Wacht twee weekjes en ga daarna desnoods alsnog naar je huisarts als je je er zo aan ergert.

Maar duurt weefselschade herstel zo lang? Twee weken?
 
Maar duurt weefselschade herstel zo lang? Twee weken?

Ik heb door een reacie op een hooikoorts aanval mijn keel kapot gehoest en heb nu sinds 4.5 week weer enig stemgeluid ..
Geen arts bezocht maar gewoon rust , veel drinken enz en het hersteld vanzelf
 
Ik heb door een reacie op een hooikoorts aanval mijn keel kapot gehoest en heb nu sinds 4.5 week weer enig stemgeluid ..
Geen arts bezocht maar gewoon rust , veel drinken enz en het hersteld vanzelf

Oke, ik wacht het rustig af. Kon je wel eten?
 
Kan je wel gewoon drinken?

Ja, ik drink en eet gewoon...het is of doodgaan door verhongeren of door stikken/longontsteking. Wel eet ik met oordopjes + muziek in. Dan hoor ik die klikgeluiden niet, helaas voel ik ze nog wel tijdens het slikken.

Eten is dus niet meer leuk, maar meer noodzaak.
 
Overigens... als je te overdreven slikt en erop let kan t zijn dat je je tong (achterste deel) te hard tegen je gehemelte aanzuigt. Komt je tong daarna los dan kan je een klikkend geluid horen.
Dit komt vaak voor bij stress. Tong tegen gehemelte drukken.
Misschien daar eens op letten.
 
...het is of doodgaan door verhongeren of door stikken/longontsteking

Doe jij een drama of een acteer opleiding ? Je praat jezelf vanalles aan
 
Ja, ik drink en eet gewoon...het is of doodgaan door verhongeren of door stikken/longontsteking. Wel eet ik met oordopjes + muziek in. Dan hoor ik die klikgeluiden niet, helaas voel ik ze nog wel tijdens het slikken.

Eten is dus niet meer leuk, maar meer noodzaak.
Je zal niet verhongeren en laat staan stikken. Tenzij je je tong afsnijdt.

Minder op letten. Geloof me... eten en drinken met een flinke longontsteking is pas echt moeizaam....
 
Dit is een troll
 
Ik begrijp nu jouw reactie in het topic :roflol:
Ik heb geen drugs meer nodig voor plafonddienst. Jij ook niet zag ik, gefeliciteerd nog.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven