Fitness Seller

Gestopt Keessie's Contest Houtblok (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

KeesNaNa

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
8 jun 2010
Berichten
1.412
Waardering
88
Lengte
1m70
Massa
70kg
Vetpercentage
11%
:wave:

Ik ben Kees Koolmees.

Ik heb besloten om ook maar mee te doen aan de contest, niet voor de prijzen, maar voor de motivatie. Ik beschouw mezelf niet echt als een BB'er, maar zit wel in een cut die op het moment in een dipje zit. Dus wellicht dat deze contest me een steuntje in de rug kan geven.

Wat background info:

Ik ben nu zo'n jaar en 9 maanden aan het trainen. Het eerste half jaar ging ik eens in de week een beetje k*tten, beetje aankloten en zo. Daarna ging ik wat serieuzer bezig, een goed splitschema gezocht en 3 tot 4 keer in de week, meer bezig met voeding e.d. Dus ik train nu serieus iets langer dan een jaar, ongeveer. Ik train meestal in een split, heb ook Rippetoe gedaan (beviel goed). Ik train op dit moment: rug/biceps/buik op de ene dag, borst/schouders/triceps op de andere. Daarbij wat cardio.

Nope, geen benen. Ik heb in het verleden wel benen getraind (SQ & DL) en ik ging al snel uit mijn broeken groeien. Not cool. Dit zal wel weer een flamewar worden, maar ik wil graag nog in normale broeken passen. ;)

Ik ben eigenlijk altijd al met sport bezig geweest, ik heb getennist, gevoetbalt, veel gefietst en nu dit dus. Ik ben op het moment 19 jaar, zo'n 72kg op 170cm met ongeveer 9% vp? Dat is in ieder geval wat mijn vp-meter aangeeft maar volgens mij is het iets hoger. Het doel is in ieder geval om wat cut-ervaring op te doen en goed droog te komen staan. Ik heb mezelf tot doel gesteld om op 6% te komen, maar ik weet tegelijkertijd niet precies hoe dat er uit gaat zien. Zoals gezegd, ik ben geen BB'er, dus ik wil eigenlijk ook niet zo'n sicke aders hebben.

Mijn grootste obstakel? Ik studeer aan het HBO & werk daarnaast bijna fulltime. Ik heb een kantoorbaan waar ik elke dag het beste uit mezelf wil halen, dus dat is redelijk vermoeiend. ;) Ik moet dus vooral 's avonds trainen en dat vind ik prima, maar in combinatie met het cutten is het wel erg... k*t. Ik voel me vaak slap, futloos en krijg snel hoofdpijn e.d. Maar ja.

Mijn verdere 'krachtstats' in de cut:

Deadlift: 2x150kg
Benchpress: 2x100kg
Squat: in een grijs verleden 2x5x105kg

Ik vind kracht niet echt boeiend, probeer ook eigenlijk nooit mijn 1RM uit. Deadlift zit nog wel veel meer in, maar doe ik voornamelijk op volume. Ik ben vooral de laatste paar weken al moe voordat ik begonnen ben met trainen. Slap excuus natuurlijk. ;)

Voeding? 's ochtends een shake + brinta, 's middags noodgedwongen een boterham of zes (meestal tegen 1 uur, sterf dan al van de honger :P), vervolgens niks tot een uur of zes. Vanaf zes probeer ik verspreid wat kip, rijst en groente naar binnen te werken en vervolgens kwark om een uurtje of 11. Dan slapen.

Ik zou dolgraag mijn voeding beter doen, maar ik heb overdag gewoonweg geen tijd om te eten. Ik ga vrijwel dagelijks kapot van de honger (ook in de bulk), dus echt focussen op trainingen kan ook niet. Maar goed, ik heb nog steeds doelstellingen dus ik wil er nog steeds voor gaan, hoe lang het ook duurt.

Vragen kun je altijd stellen, ik ga proberen vrij regelmatig te loggen. Ik ben altijd slecht in het onthouden van mijn trainingen, maar ik zal mijn best doen. :)


EDIT: FOTO'S. (Best moeilijk om in je eentje te maken, haha.)





Foto's zijn k*t maar het beste dat ik op dit moment in mijn eentje kan maken. Aandachtspunten genoeg lijkt me, laat maar horen. ;) Kritiek is altijd goed.

IMG_0309 - kopie.JPG


IMG_0312 - kopie.JPG


IMG_0321 - kopie.jpg
 
Tja, je moet ook je beentjes showen op de contest pic. Dus ja, je moet het zelf weten, maar zou toch wat aan die beeentjes doen. Maar goed dat doe je niet.

Succes met de contest. D8 altijd dat je ergens achter in de twintig was trouwens :P
 
Tja, je moet ook je beentjes showen op de contest pic. Dus ja, je moet het zelf weten, maar zou toch wat aan die beeentjes doen. Maar goed dat doe je niet.

Succes met de contest. D8 altijd dat je ergens achter in de twintig was trouwens :P

Achter in de twintig? Ha, waarom dat? :P

Benen... tja. Ik weet wel dat ik me met die opmerking niet echt populair ga maken hier. :P Maar goed, dit log is vooral voor eigen motivatie. En ik vind persoonlijk mijn benen absoluut dik genoeg, geen enkel probleem mee. 62cm omtrek is meer dan genoeg voor mijn lengte. ;)
 
Sicke aders heb je altijd als je droog bent, BB of niet (en aanleg natuurlijk, maar lijkt me sterk dat iemand met of zonder veel spieren op 6% geen aders heeft?)

En honger in de bulk = eten? :D

Veel succes ik volg je.

trouwens, een beginfoto? :D
 
Sicke aders heb je altijd als je droog bent, BB of niet (en aanleg natuurlijk, maar lijkt me sterk dat iemand met of zonder veel spieren op 6% geen aders heeft?)

En honger in de bulk = eten? :D

Veel succes ik volg je.

trouwens, een beginfoto? :D

Ja, in de bulk vreet ik me 's avonds flink vol, maar ook dan heb ik overdag geen tijd. Van 8 tot 6 krijg ik sowieso maar 2 maaltijden binnen (ontbijt en lunch) en vanaf dan kan ik pas 'BB' gaan eten.

En foto's komen er aan.

---------- Toegevoegd om 22:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:27 ----------

Foto's toegevoegd.
 
rug loopt achter. Je front ziet er best goed uit
 
rug loopt achter. Je front ziet er best goed uit

Dankje. Ik had echter wel de indruk dat mijn rug beter was dan front, misschien door de foto? Mijn rug is in ieder geval veel leuker om te trainen.

Tips?

Ik doe nu deadlift, pull-ups bw+weights en rows (one arm meestal, soms t-bar, misschien terug naar barbell/pendlay rows?)
 
Keessie, succes man ik volg!
Je foto´s zien er beter uit dan ik verwachtte btw.:)
 
Dankje. Ik had echter wel de indruk dat mijn rug beter was dan front, misschien door de foto? Mijn rug is in ieder geval veel leuker om te trainen.

Tips?

Ik doe nu deadlift, pull-ups bw+weights en rows (one arm meestal, soms t-bar, misschien terug naar barbell/pendlay rows?)
misschien vertekent de foto een beetje.
Oefeningen zien er goed uit voor de rug, lekker basic. 3 oefeningen doe je dus? dat is misschien ietsje weinig je kan best 4 doen hoor
 
Thanks Marcel!

@baksteen. In de bulk doe ik ook vier oefeningen. Nu in de cut trek ik dat nauwelijks. Ik ben meestal al kapot na het deadliften alleen al, haha. Maar in de bulk ga ik dat zeker weer doen.
 
Succes met de contest Kees.
Je benen zien er goed uit, goede genen.
 
Puur uit interesse; waarom cut je bij deze stats?

Succes met je contest kerel!
 
Puur uit interesse; waarom cut je bij deze stats?

Succes met je contest kerel!

Dankje!

Het antwoord op je vraag is eigenlijk tweeledig:

- Ik heb niet als doel een massamonster te worden. Ik wil lean massa, met een goede conditie. Waarschijnlijk tussen de 75 / 80 kg op een vetpercentage dat enigszins vast te houden is. Ik vind het moeilijk om te zeggen wat mijn doel is omdat ik niet precies weet hoe 75kg, 80kg of 85kg er op mijn frame uit gaat zien, begrijp je? De 'spiegel' is in ieder geval belangrijker dan de getalletjes voor me. Ik wel een tijdje last gehad van 'bigorexia', vooral toen de eerste kilo's eraan vlogen, maar daar heb ik nu geen last meer van.

- Daarnaast is dit mijn eerste cut, ik wil graag weten wat het nu precies inhoudt. Ik wil het gewoon ervaren en daarnaast wil ik weten welk vetpercentage ik mooi vind, kan bereiken en kan vast houden. Ik zie het dus als een leertraject, wat dat betreft.

Ik ga voorlopig in ieder geval qua vetpercentage zo laag mogelijk. Bang om massa te verliezen ben ik niet zo, omdat er niet zo veel te verliezen valt en omdat ik het ook niet zo boeiend vind. Ik heb het na een tijdje bulken toch wel weer terug.

Waarschijnlijk nog twee dikke maanden cutten, juni en juli dus. Dan doe ik augustus lekker rustig aan en ga ik vanaf september weer (clean)bulken. Dat is het globale plan. :)
 
Ben benieuwd hoe je het gaat doen.. Foto's zien er al redelijk goed uit! Succes.
 
Thanks, jij ook!
 
succes, ik vind ook dat je er niet verkeerd uitziet!
 
Thanks! Paar procent eraf en ik ben tevreden. Jij ook succes! :)
 
Pfooooeeee knaltraining vandaag gehad! Na al weken k*ttraining na k*ttraining te hebben gehad, door moeheid en honger, vandaag besloten ff flink te eten voor de training. Ik had niet echt super geslapen, maar goed, een flinke bak rijst maakt veel goed. Ff samen getrained met een jongen die ik niet echt goed ken, maar we konden elkaar wel mooi een beetje aanmoedigen.

Barbell Bench Press
8x 70
8 x 80
5 x 90 (nog nooit gedaan)
5 x100 + 1 x100 met hulp (:eek:)
8 x 90 laatste paar beetje met hulp (:eek:)

Incline dumbbell press
8x24
8x28
6x30
6x30
10x24

Dumbbell Flies
8x16
8x18
8x20 slechte vorm
8x16
8x16

Cable flies
10x15
10x20
10x25
5x30

Borst wel zo'n beetje op.

Dips
8xbw
8xbw+5
6xbw +5
8xbw

Triceps al op, haha.

Rope pushdown
10x35
10x45
10x50
10x55

Heerlijke training. Echt blij met 5x100kg, zeker niet verwacht dat dat zou lukken. Bij de zesde was ook maar een beetje spot nodig. Super! Cardio maar ff over geslagen, had al last van mijn kuit en morgen Emporium.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven