Fitness Seller

Kennelly does it again

Bezoekers in dit topic

haha ja doet me denken aan één van de grappigste uitspraken die ik hier ooit gelezen heb, zei één of andere kerel "ja met al die suits en shirts en zo dat kan je toch niet meer drugfree noemen ?"

Hahaha, dat vind ik wel een goeie, die houden we gezien het topic er gewoon in.
Powerliften met suits is doping...haha...:D;)
 
Ik ben wel voor kniebandages en riem uiteraard, voor de rest nix. ;)

Wat is het verschil met suits of shirts?

Heb zelf niets tegen gear, gebruik het zelf ook graag op wedstrijd (dan lijkt de wedstrijd niet op gewoon maxen in de gym) maar ik gebruik het buiten de wedstrijd zo min mogelijk.
Ik vind ook wel, net als velen hier, dat sommige federaties overdrijven met hun regels over gear en uitvoering. Het zou allemaal zoals in de IPF moeten zijn: enkel single-ply en goedgekeurd gear en duidelijke uitvoering van de oefening.
 
Wat is het verschil met suits of shirts?

Heb zelf niets tegen gear, gebruik het zelf ook graag op wedstrijd (dan lijkt de wedstrijd niet op gewoon maxen in de gym) maar ik gebruik het buiten de wedstrijd zo min mogelijk.
Ik vind ook wel, net als velen hier, dat sommige federaties overdrijven met hun regels over gear en uitvoering. Het zou allemaal zoals in de IPF moeten zijn: enkel single-ply en goedgekeurd gear en duidelijke uitvoering van de oefening.

Ik ben voor kniebandages omdat dit een medisch nut heeft.
Knieën zijn gevoelige scharnierpunten waar enorm veel stress op komt bij een steeds hogere belasting.
Dus als je top-setjes gaat buigen, vind ik bandages ok.
Hetzelfde verhaal voor de riem, om de onderste wervels in positie te houden bij top-setjes, dus ook medisch nut, zonder dat je nu met deze hulpmiddelen een beduidend hoger gewicht aankan.

Dan vindt ik die pakjes, die ongetwijfeld ook voor stabiliteit zorgen, maar een deel van spierfuncties overnemen, medisch gezien geen nut hebben.
Nee als je sterk bent dan til je gewoon RAW, klaar.
Kijk es naar het bankdrukken, komen ze als een soort Frankenstein het podium op, gaat echt nergens over.
Vraag dan een spotter of die 25% mee wil tillen ???....haha...bespaart je een hoop geld ook nog.

Die pakken zijn gewoon gemaakt om meer gewichten te kunnen beuren en dat kan oplopen tot 25% :eek:.
Weg ermee.......echte kerels hebben geen pakken nodig om iets op te beuren.:D
 
Zoe zie ik het ook. Bandages en riem zijn beschermingsmiddelen en shirts en suits zijn hulpmiddelen (ook al hebben ze ook een enigzins beschermende werking).
Een shirt/suit gebruik je toch om meer te tillen dan je lichaam zelf kan dus je lijkt sterker dan je bent. Ik wil weten wat ik kan tillen en niet wat mijn shirt/suit kan tillen.
 
Ik ben voor kniebandages omdat dit een medisch nut heeft.
Knieën zijn gevoelige scharnierpunten waar enorm veel stress op komt bij een steeds hogere belasting.
Dus als je top-setjes gaat buigen, vind ik bandages ok.
Hetzelfde verhaal voor de riem, om de onderste wervels in positie te houden bij top-setjes, dus ook medisch nut, zonder dat je nu met deze hulpmiddelen een beduidend hoger gewicht aankan.

Dan vindt ik die pakjes, die ongetwijfeld ook voor stabiliteit zorgen, maar een deel van spierfuncties overnemen, medisch gezien geen nut hebben.
Nee als je sterk bent dan til je gewoon RAW, klaar.
Kijk es naar het bankdrukken, komen ze als een soort Frankenstein het podium op, gaat echt nergens over.
Vraag dan een spotter of die 25% mee wil tillen ???....haha...bespaart je een hoop geld ook nog.

Die pakken zijn gewoon gemaakt om meer gewichten te kunnen beuren en dat kan oplopen tot 25% :eek:.
Weg ermee.......echte kerels hebben geen pakken nodig om iets op te beuren.:D


Onthou wel even dat het vele jaren ervaring kost en veel trainen met suits om zoveel er uit te halen zoals kennelly dat doet. Het is echt niet dat je voor de 1ste keer zo pak aandoet en meteen 50 kg meer kan drukken. De eerste keer in zo pak haal je waarschijnlijk niet eens meer dan 5-10 kg extra eruit. Dus ik vind het eigelijk 2 verschillende dingen. Ik vind het in ieder geval geen benchpressing meer. Het gaat er nu meer om wie het meeste uit ze pak kan halen en daar het beste in is. Beetje net zoals wie het beste kan leren schieten met een Ak47 (is maar een voorbeeld). Tuurlijk zijn die kerels ook erg sterk in RAW pressen maar kennelly is op dit moment niet de sterkste RAW presser ter wereld (Dat is scott mendelson) en toch mag hij zichzelf werelds sterkste bencher noemen? Klopt iets niet aan...
 
wanneer en wat heeft kennelly raw gedrukt dan waardoor hij minder drukt dan mendelsson, veel zal het niet schelen. Denk niet dat hij 1rm raw gaat proberen ivm blessures. Veel zal het niet schelen tussen de 2, dus het gewicht in de filmpje moet je niet zien als alleen maar sterk door zn suit
Als je de vergelijking maakt met andere sporten waarin het lichaam ook minder doet door equipment, bijv baanwielrennen. (helm,suit,fiets etc). Nu kan je zeggen dat je het indrukwekkender vindt als iemand het doet op de oude fiets van je oma, maar zo zijn de regels nou eenmaal, je verlegd steeds de grenzen van de sport.
 
Ik ben voor kniebandages omdat dit een medisch nut heeft.
Knieën zijn gevoelige scharnierpunten waar enorm veel stress op komt bij een steeds hogere belasting.
Dus als je top-setjes gaat buigen, vind ik bandages ok.
En schouders zijn geen gevoelige 'scharnierpunten' dan ???
Op dat vlak zijn shirts evengoed schouderbeschermers (= medisch nut, dus toegelaten in jouw visie)
Bovendien, ik heb op een ander forum gelezen dat Kennely blijkbaar niet voor het raw record gaat omdat hij bang is op blessures. Lijkt me best logisch met een +300kg bench, maar hierbij wordt komt dat medisch nut van shirts en suits wel weer naar boven.

Hetzelfde verhaal voor de riem, om de onderste wervels in positie te houden bij top-setjes, dus ook medisch nut, zonder dat je nu met deze hulpmiddelen een beduidend hoger gewicht aankan.
Ik haal anders 20 kg uit men riem hoor, niet bepaald veel meer maar kan wel het verschil maken. Bovendien als je echt een beastly sterke core hebt, heb je die riem niet nodig maar toch aanvaard je die wel ;)
Zie het verschil dus nog steeds niet.

Zoe zie ik het ook. Bandages en riem zijn beschermingsmiddelen en shirts en suits zijn hulpmiddelen (ook al hebben ze ook een enigzins beschermende werking).
Een shirt/suit gebruik je toch om meer te tillen dan je lichaam zelf kan dus je lijkt sterker dan je bent. Ik wil weten wat ik kan tillen en niet wat mijn shirt/suit kan tillen.

Spreek je jezelf nu niet een beetje tegen Viking?
Je wil ZELF het gewicht tillen maar je gebruikt wel bandages en riem omwille van de bescherming terwijl die best ook wel enkele kg's toevoegen. Verder zeg je ook dat suits en shirts ook een beschermende functie hebben (wat zeker zo is) dus ja, what's the difference?
Dan kunnen alle PL'ers ook zeggen dat ze het voor de bescherming dragen hoor.
Ofwel doe je het volledig raw ofwel gebruik je ook gear maar verlies je ook je recht om te zeggen dat shirts en suits een vorm van vals spelen zijn.

Trouwens, wat is jullie mening dan over magnesium of hars bij Strongman wedstrijden? Ook een hulpmiddel waardoor je meer gewicht aan kan maar geen medisch nut, net als koersfiets zoals Eznir zegt en net zoals die zwempakken die zwemmers tegenwoordig gebruiken en net als suits en shirts bij powerliften.
 
Laatst bewerkt:
Dat hangt er vanaf vanuit welk standpunt je het bekijkt. Ik snap je punt wel en ik vind zelfs dat je gelijk hebt want eigenlijk moet je ook volledig raw liften. Dat doe ik zelf momenteel ook. bandages heb ik nog nooit gebruikt en mijn riem gebruik ik eigenlijk ook bijna nooit meer (zit me meer in de weg en ik haal er niks extra's uit). De enige reden waarom ik een tijd mijn riem gebruikte was als mijn rug niet zo stabiel aanvoelde in de periode na mijn hernia maar dat is inmiddels niet meer nodig.
Maar ik heb niet gezegd dat shirts en suits een vorm van valsspelen zijn want als iedereen het gebruikt is het geen valsspelen tenslotte. Alleen mijn persoonlijke mening is dat de gewichten die verplaatsd worden een vertekend beeld geven over wat iemand op eigen kracht kan en daar hou ik zelf gewoon niet van. Het is net als in de formule 1 dat degene die het meeste geld te besteden heeft aan materiaal en die de meeste technische kennis heeft ( in dit geval over shirts/suits) wint. Dat heeft imo weinig meer met de basis te maken. Maar nogmaals, dat is mijn persoonlijke mening. Ik blijf graag zo dicht mogelijk bij de basis en ik heb gewoon niks met al die fancy shit. Dat verklaart waarschijnlijk ook waarom ik zelf highland games doe ;)
 
Dat hangt er vanaf vanuit welk standpunt je het bekijkt. Ik snap je punt wel en ik vind zelfs dat je gelijk hebt want eigenlijk moet je ook volledig raw liften. Dat doe ik zelf momenteel ook. bandages heb ik nog nooit gebruikt en mijn riem gebruik ik eigenlijk ook bijna nooit meer (zit me meer in de weg en ik haal er niks extra's uit). De enige reden waarom ik een tijd mijn riem gebruikte was als mijn rug niet zo stabiel aanvoelde in de periode na mijn hernia maar dat is inmiddels niet meer nodig.
Maar ik heb niet gezegd dat shirts en suits een vorm van valsspelen zijn want als iedereen het gebruikt is het geen valsspelen tenslotte. Alleen mijn persoonlijke mening is dat de gewichten die verplaatsd worden een vertekend beeld geven over wat iemand op eigen kracht kan en daar hou ik zelf gewoon niet van. Het is net als in de formule 1 dat degene die het meeste geld te besteden heeft aan materiaal en die de meeste technische kennis heeft ( in dit geval over shirts/suits) wint. Dat heeft imo weinig meer met de basis te maken. Maar nogmaals, dat is mijn persoonlijke mening. Ik blijf graag zo dicht mogelijk bij de basis en ik heb gewoon niks met al die fancy shit. Dat verklaart waarschijnlijk ook waarom ik zelf highland games doe ;)

:D Zo is dat! goed verwoord.
 
En schouders zijn geen gevoelige 'scharnierpunten' dan ???
Op dat vlak zijn shirts evengoed schouderbeschermers (= medisch nut, dus toegelaten in jouw visie)
Bovendien, ik heb op een ander forum gelezen dat Kennely blijkbaar niet voor het raw record gaat omdat hij bang is op blessures. Lijkt me best logisch met een +300kg bench, maar hierbij wordt komt dat medisch nut van shirts en suits wel weer naar boven.

Schouders zijn wel gevoelige scharnierpunten, maar zware benches kun je ook zonder pak doen.
Zware squats genieten sneller de voorkeur met bandage en riem.
Deze zijn er in eerste instantie om de gewrichten te ondersteunen. Het feit dat iemand dan daarbij ineens beduidend meer kan tillen geeft al aan dat z'n gewrichten en core niet sterk genoeg zijn.

Hoeveel jongens zie je in de sportschool een bench-suit aantrekken omdat ze "zwaar" gaan banken, niet veel wel??
Vaker zie je iemand een riem en bandages omdoen bij "zware" squatsessies.
Nee je wil excuses gaan gebruiken om maar niet raw te hoeven pl-en

Ik haal anders 20 kg uit men riem hoor, niet bepaald veel meer maar kan wel het verschil maken. Bovendien als je echt een beastly sterke core hebt, heb je die riem niet nodig maar toch aanvaard je die wel ;)
Zie het verschil dus nog steeds niet.

Hierb geef je van jezelf al toe dat je geen sterke core hebt.
Ik zou zeggen trainen die hap.

En dat je die riem gebruikt is om druk op te bouwen aan de binnenste buikwand.
Deze zorgt ervoor dat de wervels op hun plek blijven. Best wel handig als je 300+ deadlift, toch?

Trouwens, wat is jullie mening dan over magnesium of hars bij Strongman wedstrijden? Ook een hulpmiddel waardoor je meer gewicht aan kan maar geen medisch nut

Hars is in principe alleen toegestaan bij de stones, omdat de ballen rond van vorm zijn en soms nogal zanderig. Om dan zo'n steen van 120kg en meer in je handen en armen te houden is een hele opgave.

Al eens geprobeerd? :D

net als koersfiets zoals Eznir zegt en net zoals die zwempakken die zwemmers tegenwoordig gebruiken en net als suits en shirts bij powerliften.

Nee, die fiets is de sport zelf net als de halterstang, of je nou een oude of nieuwe gebruikt. Dit zijn twee totaal verschillende sporten die je niet met elkaar kan vergelijken.

Ik ben het helemaal met Viking eens dat powerliften RAW moet zijn zodat de sterkste echt de sterkste is en niet degene met de beste materiaalkeuze of mogelijkheden.
 
Onthou wel even dat het vele jaren ervaring kost en veel trainen met suits om zoveel er uit te halen zoals kennelly dat doet. Het is echt niet dat je voor de 1ste keer zo pak aandoet en meteen 50 kg meer kan drukken. De eerste keer in zo pak haal je waarschijnlijk niet eens meer dan 5-10 kg extra eruit.

Ja, daarom begin ik ook niet aan zo'n suit. Kost aardig wat geld en ik vindt RAW gewoon meer charmes hebben.
Goed bij Powerliften is het nu eenmaal zo, maar bij strongman zou het echt verboden moeten worden.
Weg met suits en andere peppy ondersteunende pakjes en shit.

Strongman zijn rouwdouwers en beukers, die geven niet om een scheurtje hier en daar en al helemaal niet om uiterlijk vertoon.
Je herkent ze zo in de sportschool, je mag ze niet spotten bij zware setjes. Worden ze chagrijnig van....zelf tillen en anders maar neerkletteren, maar iig alles zelf...haha :p Moet je dus al helemaal niet met gave popy ondersteunende pakjes aankomen....toch?
 
Even puristisch zeiken: Bandages en belts zijn wel degelijk "gear". Tenminste als je gear definieert als "een kunstmatig hulpmiddel dat op de een of andere manier aan het lichaam is verbonden ten bate van de prestatieverhoging".

Belts en bandages verbeteren met name interne druk en zogeheten "tissue" leverage en kunnen wel degelijk significant bijdragen aan een lift, mits je ze op de juiste manier gebruikt. (Scheelt bij mij bij de squat echt 10-15kg)

Veel mensen weten dit niet, maar tijdens de introductie van belts (old school tijden) werden ze alleen maar gebruikt als lift-enhancing-gear en NIET ter bescherming. Dat is er later pas bij bedacht! Overigens die "beschermende"werking van een belt trek ik al jaren in twijfel, maar goed, dat is een andere discussie.

Ik vind dan ook dat redeneringen voor het gebruik van gear vaak te veel "in het straatje" van de lifter worden geplaatst.(en dan praat ik niet zozeer over belt en bandages maar over de extremere vormen van gear).

"Ik gebruik een bench shirt omdat dit mijn schouder gewricht beschermd wanneer ik met enooorme gewichten werk".

De argumentatie is dan altijd ten faveure van het gebruik van gear terwijl je, als je het omdraait, ook kunt zeggen:
Als ik die gear niet gebruik, kan ik veel minder gewicht aan en is derhalve de kans op blessures ook veel kleiner.
Blijkbaar is dat gewoon wat mijn spieren en gewrichten aankunnen, punt.

Om deze reden train ik altijd naakt (neeeeeeej geen foto's), zodat ik zeker weet dat ik mijn skelet en spierstelsel geen onbedoeld voordeel van iets verkrijgen.;)
Zonder dollen, ik train zo RAW as sushi (dus ook geen Belt), kan daardoor niet zwaar gaan als eventueel mogelijk is, maar ik heb in de afgelopen 20+ jaar nooit noemenswaardige blessures gehad door krachttraining. (wel door andere activiteiten)

Ik trainde vroeger echt nooit met belts en bandages. Een belt is voor mij nu, na mijn rugblessure een must (alleen bij zwaar gaan).

Je ziet de gastjes maar al te vaak al met een strakke riem lopen bij een setje dumbbellcurl van 8kg, ik krijg daar jeuk van echt waar.
Dus in dat opzicht helemaal mee eens.
Maar wil iemand gewichten gaan handelen vanaf zo'n 90% van je repmax. dan adviseer ik wel om een belt te dragen en bij de squat evt. kniebandages.
 
"Ik gebruik een bench shirt omdat dit mijn schouder gewricht beschermd wanneer ik met enooorme gewichten werk".

De argumentatie is dan altijd ten faveure van het gebruik van gear terwijl je, als je het omdraait, ook kunt zeggen:
Als ik die gear niet gebruik, kan ik veel minder gewicht aan en is derhalve de kans op blessures ook veel kleiner.
Blijkbaar is dat gewoon wat mijn spieren en gewrichten aankunnen, punt.

Als gear werkelijk alleen ter voorkoming van blessures zou zijn dan zou er denk ik ook geen discussie zijn want die paar extra kg's die er dan uitgehaald worden zijn te verwaarlozen. Het discussiepunt ontstaat pas als mensen dus dankzij hun gear extreme gewichten gaan "tillen" die ze normaal zonder totaal niet in beweging krijgen of in ieder geval niet zonder direct iets te scheuren.

Maar nogmaals, dat is mijn persoonlijke mening.
 
Hahaha, dat vind ik wel een goeie, die houden we gezien het topic er gewoon in.
Powerliften met suits is doping...haha...:D;)

idd, Textieldoping :D

maar het heeft toch echt overeenkomsten zou ik zeggen zeker met die extreme shirts, het bevordert dus de prestatie maar het is niet echt veiliger. Voor het schoudergewricht misschien,maar met gewichten werken die men feitelijk niet onder controle heeft leidt er wel toe dat het gewicht alle kanten op gelanceerd word (weliswaar de ook de goede, als je geluk hebt of je shirt-techniek goed geraffineerd hebt) en dat heeft echt al wel eens tot ongelukken geleid ik zie dat zelf wel eens gebeuren. Ook loopt de bloeddruk tijdens een beurt nog hoger op met al die pakken zodat er wel eens een adertje scheurt...
 
Reactie van Kennely over dezelfde discussie als hier ;)

Ryan Kennelly - ZZZZZZZZZ OHhhhh! Ah well, that's a bodybuilding forum so go figure. They don't like shirts. No big deal. I can do it either way and I will in the future. I won't break the raw record for the internet warriors but I'll break it for myself. I agree with their debate, but I also think that fake tanning paste, escilene injections, synthol and calf implants are just as bad. ( Wink wink ) we all do what we have to do to be the best at what we do.

Sean Katterle - When will you go after Mendelson's all time raw bench record?

Ryan Kennelly - When the price is right and when it gets the right spotlight. An event will come along that will be high profile and high paying and then I'll be there. The Arnold main stage would be great. The NFL Super Bowl halftime show would be better haha.

Voor het hele interview [Link niet meer beschikbaar]

Achja, zelf vind ik RAW ook een stuk boeiender en vooral leuker om te zien
 
Hoeveel jongens zie je in de sportschool een bench-suit aantrekken omdat ze "zwaar" gaan banken, niet veel wel??
Vaker zie je iemand een riem en bandages omdoen bij "zware" squatsessies.

Denk dat dit meer te maken heeft met;

1. Wetenschap van de suits en shirts. Hoeveel mensen in de gym weten waar een suit/shirt voor dient en hoeveel 'denken te weten' waar een riem en bandages voor dienen.
2. Geld. Shirts zijn vrij duur

Verder kan ik je wel volgen in je standpunten. Het mooiste zou zijn als er in NL een RAW PL bond komt. Jaja, nog een bond er bij ;)
 
Back
Naar boven