MuscleMeat

Keratosis pilaris

Bezoekers in dit topic

fredje1800

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
19 feb 2020
Berichten
957
Waardering
855
Lengte
1m85
Massa
100kg
Vetpercentage
14%
Ik heb sinds kort wat last van Keratosis Pilaris op me armen. Heeft iemand van jullie hier ook last van en zo ja, is er iets wat jullie geholpen heeft het wat te minderen?
 
Goed hydrateren,scrubben,peelen,... kan met standaard bodylotions of huidolie al verlichtend werken. Zijn geen behandelingen voor maar trekt vlotter weg op die manier.
 
Goed hydrateren,scrubben,peelen,... kan met standaard bodylotions of huidolie al verlichtend werken. Zijn geen behandelingen voor maar trekt vlotter weg op die manier.
Bedankt. Over scrubben lees ik alleen nog wat tegenstrijdige verhalen, maar kan altijd proberen.
 
Ken het niet. Maar een exfoliant (bv salicylzuur) is doorgaans wat fijner voor de huid dan een scrub. Geen idee of dat daarbij ook geldt
 
1x in de week scrubben, verder zorgen dat het goed hydrateert is. Gebruik een huidolie of crème zonder alcohol. Zelf van kleins af aan gehad en is een paar jaar geleden ineens verdwenen🤷‍♀️
 
Ken het niet. Maar een exfoliant (bv salicylzuur) is doorgaans wat fijner voor de huid dan een scrub. Geen idee of dat daarbij ook geldt
Voor je gezicht is dit inderdaad veel beter! Meestal zit keratosis pilaris op de bovenarmen en bovenbenen, daar kan je wel een grove scrub voor gebruiken.
 
Ken het niet. Maar een exfoliant (bv salicylzuur) is doorgaans wat fijner voor de huid dan een scrub. Geen idee of dat daarbij ook geldt
Ja klopt Salicylzuur lees je veel over voor Keratosis. Dank je voor het mee denken!
 
1x in de week scrubben, verder zorgen dat het goed hydrateert is. Gebruik een huidolie of crème zonder alcohol. Zelf van kleins af aan gehad en is een paar jaar geleden ineens verdwenen🤷‍♀️
Fijn om te horen dat het voor jou verdwenen is. Ik ga met scrubben beginnen en kijken wat dat doet. Ik heb het nooit eerder gehad en ineens ontdekte ik ze op me triceps.
 
1x in de week scrubben, verder zorgen dat het goed hydrateert is. Gebruik een huidolie of crème zonder alcohol. Zelf van kleins af aan gehad en is een paar jaar geleden ineens verdwenen🤷‍♀️
Hoe lang scrubde jij zo een plek dan als ik vragen mag? Ik doe maak gewoon cirkelvormige bewegingen 1 minuut lang per arm.
 
Hoe lang scrubde jij zo een plek dan als ik vragen mag? Ik doe maak gewoon cirkelvormige bewegingen 1 minuut lang per arm.
Ik time het nooit, maar 1 minuut op 1 plek lijkt me nogal funest voor je huid als je dat vaak doet😅 Ik snap dat je er vanaf wil, maar het zijn verhoornde haarzakjes. Dat kost tijd
 
Ik time het nooit, maar 1 minuut op 1 plek lijkt me nogal funest voor je huid als je dat vaak doet😅 Ik snap dat je er vanaf wil, maar het zijn verhoornde haarzakjes. Dat kost tijd
Ok dan ga ik het iets korter doen. Ik ben verder totaal niet thuis met deze methode’s.
 
Ok dan ga ik het iets korter doen. Ik ben verder totaal niet thuis met deze methode’s.
Nee, snap ik ook hoor. Het lijkt me ook heel vervelend als je er nooit last van hebt gehad en het ineens op komt zetten. Zelf zag ik er uit alsof ik chronisch kippenvel had😂
 
Nee, snap ik ook hoor. Het lijkt me ook heel vervelend als je er nooit last van hebt gehad en het ineens op komt zetten. Zelf zag ik er uit alsof ik chronisch kippenvel had😂
Gelukkig valt het nog redelijk mee. Maar als het ff weg kan dan liever wel. Gelukkig is het bij jou uit eindelijk weggetrokken! En anders zet ik me armen wel vol met tattoo’s dan zie je het ook niet meer. :D
 
Een ureum zalf is daar het beste voor, 10% kan wat veel zijn maar he kan het prima “aanlengen” tijdens het aanbrengen met een basis creme, zalf of lotion.

Ik heb dat cremétje gehaald vandaag. Maar hoe vaak moet je dat gebruiken dan per dag/week? En in welk opzicht bedoel je 10% kan wat te veel zijn? Ik kan daar eerlijk gezegd weinig informatie over vinden. Dus misschien dat jullie hier wat meer over weten.
 
Gewoon rustig aan beginnen met dagelijks kleine hoeveelheden, of wat verdunnen met een andere creme. Te veel kan een prikkelend of branderig gevoel opleveren.

 
Gewoon rustig aan beginnen met dagelijks kleine hoeveelheden, of wat verdunnen met een andere creme. Te veel kan een prikkelend of branderig gevoel opleveren.

Dank je!
 
Back
Naar boven