AndroidHealthClinic

keto-dieet tips/advies?

Bezoekers in dit topic

gta4jwz

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 aug 2008
Berichten
6.815
Waardering
227
Lengte
1m77
Massa
88kg
Vetpercentage
15%
ik heb ff een keto dieet gemaakt ik hoop dat het ongeveer klopt:

maaltijd1:
kaas40+ 100gr
2visolie caps

maaltijd2:
1ei
kaas40+ 100gr

maaltijd3:
1ei
100gr zalmfilet

maaltijd4:
kaas40+ 100gr
1ei

maaltijd5:
komkommer 100gr

maaltijd6:
gehakt 200gr
kipfilet 100gr

maaltijd7:
kaas40+ 120gr


30% eiwit 200gr
0% koolydraten 1gr
70% vet 208 gr

totaal kcal: 2670 ( mijn onderhoud is 3220,kan 2670 dan wel?)

en ik heb ook nog casseine whey en gewone whey staan maar met water krijg ik kotsneigingen nou is mijn vraag is er ook melk zonder koolydraten?

en als ik op zaterdag refeed dag neem hoeveel moeten de verhoudingen zijn ik had gelezen vet heel laag en koolydraten iets hoger maar kan iemand mij zeggen hoe dit precies werkt?:)
 
Nogmaals, gebruik de CKD Calculator die je op deze pagina vindt: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=784518

Die geeft perfect aan hoeveel koolhydraten, eiwitten en vetten je nodig zal hebben tijdens je refeed.

De basics zijn:
_Tijdens de laatste 3 uur voor je depletion training eet je enkele stukken fruit om je leverglycogeen terug aan te vullen.
_Je depletiontraining is best een full-body training of een zware benentraining waarin je echt alles moet geven.
_Na je depletiontraining start je refeed voor 24 - 36 uur.
_Zorg ervoor dat je het aantal koolhydraten dat aangegeven wordt door die calculator behaald wordt. Bij mij is dit +/- 700gram wat ik relatief veel vind. Ik heb hiervoor dan ook 8 maaltijden nodig en zal hoogstwaarschijnlijk enkele kilo's zwaarder worden op een korte periode (vocht en glycogeen wel te verstaan).
_Eet niet té vettig. Door de grote hoeveelheid koolhydraten gaat je insuline constant hoog zijn, waardoor je gemakkelijker vatbaar bent voor vetwinst. Je moet trouwens aan je koolhydraten geraken en ga je daarbij nog eens vetten eten, ga je veel te hoog in kcal zitten, of ga je simpelweg niet genoeg carbs binnenkrijgen en gaat je spierglycogeen niet volledig terug aangevult geraken.
_Verwaarloos je eiwitinname niet.
_Begin je refeed met je PWO shake. Best begin je met 30gram dextrose en 30gram eiwit. Ook je eerste volledige maaltijd na je depletiontraining bevat liefst carbs met een hoge GI waarde.

Zero carb melk is trouwens deze: http://www.alprosoya.nl/producten-n...er_suiker_zonder_zout_1_liter.html?no_cache=1
 
tering gast 4x 100 gram kaas op een dag:eek:
probeer wat gevarieerder te eten.......
en ik zou meer groene groenten toevoegen dan alleen komkommer anders krijg je misschien problemen met je arie
 
Idd wat variatie in je voeding kan nooit kwaad.
Kaas heeft dan misschien wel de ideale eiwit/vet verhouding maar 400 gr is wel wat overdreven. Trouwens dagelijks 400 gr kaas gaat er langs je oren terug uitkomen denk ik :P
Probeer minstens 1x / dag vette vis te eten.
Probeer hier en daar wat onbewerkt vlees toe te voegen.
Eet meer noten, het is een goede vet + vezelbron.
Als je een snelle snak wilt, neem dan 50gr kaas + wat amandel - of macadamianoten.
Eet meer groente, met jouw dieet ga je tot je volgende refeed niet meer naar de wc kunnen :P Vezels heb je echt nodig, desnoods kan je psyllium kopen en dat toevoegen aan je dagelijkse supplementatie.
 
Nogmaals, gebruik de CKD Calculator die je op deze pagina vindt: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=784518

Die geeft perfect aan hoeveel koolhydraten, eiwitten en vetten je nodig zal hebben tijdens je refeed.

De basics zijn:
_Tijdens de laatste 3 uur voor je depletion training eet je enkele stukken fruit om je leverglycogeen terug aan te vullen.
_Je depletiontraining is best een full-body training of een zware benentraining waarin je echt alles moet geven.
_Na je depletiontraining start je refeed voor 24 - 36 uur.
_Zorg ervoor dat je het aantal koolhydraten dat aangegeven wordt door die calculator behaald wordt. Bij mij is dit +/- 700gram wat ik relatief veel vind. Ik heb hiervoor dan ook 8 maaltijden nodig en zal hoogstwaarschijnlijk enkele kilo's zwaarder worden op een korte periode (vocht en glycogeen wel te verstaan).
_Eet niet té vettig. Door de grote hoeveelheid koolhydraten gaat je insuline constant hoog zijn, waardoor je gemakkelijker vatbaar bent voor vetwinst. Je moet trouwens aan je koolhydraten geraken en ga je daarbij nog eens vetten eten, ga je veel te hoog in kcal zitten, of ga je simpelweg niet genoeg carbs binnenkrijgen en gaat je spierglycogeen niet volledig terug aangevult geraken.
_Verwaarloos je eiwitinname niet.
_Begin je refeed met je PWO shake. Best begin je met 30gram dextrose en 30gram eiwit. Ook je eerste volledige maaltijd na je depletiontraining bevat liefst carbs met een hoge GI waarde.

Zero carb melk is trouwens deze: http://www.alprosoya.nl/producten-nl/drinks-nl/flavour/plain/zonder_suiker_zonder_zout_1_liter.html?no_cache=1
ik doe 3x per week fullbody dus
maar ik snap niks van die Calculator maargoed ik heb wel de juiste verhoudingen
ik heb ongezouten pindas, die soya melk, whey, wortels toegevoegt en nog een vitamine supplement ga ik toevoegen lijkt me wel zo verstandig hehe :) ik hoop dat er in deze producten goede vetten zitten.
 
Laatst bewerkt:
maaltijd1:
whey 30gr
300ml soya melk
2visolie caps
1vitamine cap
30gr pindas

maaltijd2:
1ei
100gr zalmfilet

maaltijd3:
kaas40+ 50gr
50gr pindas
50gr wortels

maaltijd4:
100gr komkommer
100gr kipfilet

maaltijd5:
gehakt 200gr

maaltijd6:
kaas40+ 50gr

maaltijd7:
caseine whey 30gr
300ml soya melk

33% eiwit = 201gr
3% carbs= 17gr
64% vet= 172gr

totaal kcal: 2410
 
@ Baloo waar zie ik met die calculator hoeveel carbs ik met mn refeed moet eten?

En kan iemand mij misschien even theoretisch uitleggen waarom de refeed zo belangrijk is! Ik probeerde het vandaag iemand uit te leggen maar hehe niet echt succesvol.
 
@ Baloo waar zie ik met die calculator hoeveel carbs ik met mn refeed moet eten?

En kan iemand mij misschien even theoretisch uitleggen waarom de refeed zo belangrijk is! Ik probeerde het vandaag iemand uit te leggen maar hehe niet echt succesvol.

omdat je lichaam wel degelijk koolydraten nodig heeft, alle belangrijke lichaamsprocessen en cognitieve processen zijn afhankelijk van glucose en koolydraten
 
... ik snap niks van die Calculator maargoed ik heb wel de juiste verhoudingen...

@ Baloo waar zie ik met die calculator hoeveel carbs ik met mn refeed moet eten?

:roflol: Hahaha simpeler kan het toch niet?

Ok korte uitleg dan maar: Je vult (1) tot en met (8) in en je klikt onderaan op de tab "Results for Men/Women"

En kan iemand mij misschien even theoretisch uitleggen waarom de refeed zo belangrijk is! Ik probeerde het vandaag iemand uit te leggen maar hehe niet echt succesvol.
Het CKD is gemaakt voor sportieve mensen.
Het Atkins dieet is gemaakt voor luie mensen.
Het grote verschil tussen beide is de refeed. Het is echt nodig voor actieve mensen om je spierglycogeen terug aan te vullen. Te lang zwaar sporten met een laag spierglycogeen veroorzaakt spierafbraak. En dat kunnen we best missen natuurlijk ;)
 
:roflol: Hahaha simpeler kan het toch niet?

Ok korte uitleg dan maar: Je vult (1) tot en met (8) in en je klikt onderaan op de tab "Results for Men/Women"

ja lieve schat maar dat geeft niet weer wat ik moet eten als ik met een refeed ga beginnen.. of ik moet blind zijn.
Ik heb mn onderhoud en grammen ermee uitkerekend.
Maar jij zegt dat je voor je refeed ook moet uitrekenen hoeveel gram carbs je moet eten... maar dat die ik niet staan daar.
Alleen mn max aantal carbs in mn keto fase.
 
refeed is 30% extra erbij optellen en dan 2x je lichaams gewicht eiwit, vet 20gr onder je lichaamsgewicht ik hoop dat ik dit goed heb:P?
 
maar baloo is mn aangepaste schema zo goed dan?
 
Ik zou zoveel mogelijk blijven varieren hoor, want het is echt iets wat anders enorm je neus uit gaat komen na een tijdje. Had in een ander topic al aangegeven dat er een boek is met lowcarb recepten bij die goedkope boekenwinkel. boekenvoordeel. Staan veel lekkere dingen in. En zelf lekker improviseren kan natuurlijk ook geen kwaad :)
 
ben het eens met Loesbiet
Ik varrieer ook elke dag.
Maak gewoon 1 "vast" eetschema en daarin kun je per dag varrieren.
Ik reken altijd de avond ervoor uit wat ikd e volgende dag ga eten.
Dus ik heb bijv. net mn eetschema voor morgen gemaakt.
 
ja lieve schat maar dat geeft niet weer wat ik moet eten als ik met een refeed ga beginnen.. of ik moet blind zijn.
Ik heb mn onderhoud en grammen ermee uitkerekend.
Maar jij zegt dat je voor je refeed ook moet uitrekenen hoeveel gram carbs je moet eten... maar dat die ik niet staan daar.
Alleen mn max aantal carbs in mn keto fase.
Hmmm ik moet een andere excel sheet hebben :P
Ik weet niet hoe ik het nog duidelijker kan uitleggen...
Bij mij staat er in de tab "Results for Women" toch ook het ideale doel voor de refeed?
Ff een screenshot genomen :P
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
refeed is 30% extra erbij optellen en dan 2x je lichaams gewicht eiwit, vet 20gr onder je lichaamsgewicht ik hoop dat ik dit goed heb:P?
Je spreid best je refeed over 36u, dus je kan er niet echt een vast percentage bijtellen...
Heb niveel tijd om het allemaal uit te rekenen, gebruik nu gewoon die excel sheet :P
 
Edit: Dubbelpost, negeren dus...
 
Laatst bewerkt:
maaltijd1:
whey 30gr
300ml soya melk
2visolie caps
1vitamine cap
30gr pindas

maaltijd2:
1ei
100gr zalmfilet

maaltijd3:
kaas40+ 50gr
50gr pindas
50gr wortels

maaltijd4:
100gr komkommer
100gr kipfilet

maaltijd5:
gehakt 200gr

maaltijd6:
kaas40+ 50gr

maaltijd7:
caseine whey 30gr
300ml soya melk

33% eiwit = 201gr
3% carbs= 17gr
64% vet= 172gr

totaal kcal: 2410

Eerlijk gezegd zou ik pinda's vervangen door amandelen of macadanianoten, iets van vetten toevoegen aan maaltijd 4 en de wortelen (veel koolhydraten) vervangen met groene groenten in maaltijd 3.
Maar het begint in orde te komen :)
En zoals men eerder al zei, zoveel mogelijk variatie brengen.
Ik heb zo'n 20-tal maaltijden waaruit ik kies, zodat het niet te saai wordt.
 
Baloo bij mij komen daar geen reultaten in tevoorschijn dus;

voorbeeld.jpg
 
Back
Naar boven